Magasinprogram+ Københavner Kanalen 03. august 1990

WEBVTT

1
00:05:03.430 --> 00:05:05.190
Det er begyndt, og det er begyndt på

2
00:05:05.190 --> 00:05:07.510
en lidt ejendomlig måde ved at sidde i

3
00:05:07.510 --> 00:05:08.850
en rigtig gammel amerikaner.

4
00:05:08.850 --> 00:05:09.650
Hvor gammel er den her?

5
00:05:10.190 --> 00:05:14.010
Den er fra 1960, så hvis vi ellers

6
00:05:14.010 --> 00:05:15.370
kunne regne, så bliver den jo et par

7
00:05:15.370 --> 00:05:16.450
-tre år ganske snart.

8
00:05:17.290 --> 00:05:18.430
Hvis du stopper her, så er det ikke,

9
00:05:18.530 --> 00:05:19.650
at vi kører både sikre og alt.

10
00:05:20.810 --> 00:05:21.890
Vi er jo et og hold her.

11
00:05:23.030 --> 00:05:24.310
Sådan en som denne her, er den til

12
00:05:24.310 --> 00:05:25.890
at køre med i 1990 ikke alt for

13
00:05:25.890 --> 00:05:26.630
dyr at have med at køre?

14
00:05:27.470 --> 00:05:29.370
Det er jo et spørgsmål om ligepæveri.

15
00:05:30.530 --> 00:05:33.030
Når man investerer i et køretøj den kaliber,

16
00:05:33.170 --> 00:05:35.010
så er man også klar over, hvilke omkostninger

17
00:05:35.010 --> 00:05:35.710
der er forbundet dermed.

18
00:05:36.770 --> 00:05:38.990
Og det er man jo så indstillet på

19
00:05:38.990 --> 00:05:39.450
at betale.

20
00:05:39.450 --> 00:05:41.030
Det er da klart, at de nye vægtafgifter,

21
00:05:41.150 --> 00:05:42.770
som vi får nu her, det gør det

22
00:05:42.770 --> 00:05:45.110
ikke sjovt at være i vores pengepunkt.

23
00:05:46.430 --> 00:05:47.730
I og med, at det er en procentsats,

24
00:05:47.790 --> 00:05:49.150
så slår den jo lidt hårdt heroppe i

25
00:05:49.150 --> 00:05:50.630
denne herinde, hvor vi taler om to tons

26
00:05:50.630 --> 00:05:51.230
totalvægt.

27
00:05:51.850 --> 00:05:53.110
Men det må man jo altid tage med,

28
00:05:53.170 --> 00:05:54.270
når man har valgt at leve i dette

29
00:05:54.270 --> 00:05:54.670
samfund.

30
00:05:54.750 --> 00:05:56.490
Ellers må man jo finde på noget andet.

31
00:05:56.730 --> 00:05:58.290
Det er bil og bilen.

32
00:05:58.610 --> 00:06:00.070
Nu sidder vi bag nogle tonede ruder.

33
00:06:00.170 --> 00:06:00.910
Det er jo godt, hvad vi skal gå

34
00:06:00.910 --> 00:06:02.670
udenfor, for så kan folk jo bedre se

35
00:06:02.670 --> 00:06:02.850
os.

36
00:06:03.110 --> 00:06:04.170
For det hører jo også med til sådan

37
00:06:04.170 --> 00:06:05.190
en bil, det er de tonede ruder.

38
00:06:05.670 --> 00:06:06.950
Ja, det gør det da naturligvis.

39
00:06:06.950 --> 00:06:08.730
Nu kommer den her bil jo fra ganske

40
00:06:08.730 --> 00:06:10.370
varme og himmelstrøj fra Kalifornien.

41
00:06:10.890 --> 00:06:13.450
Der er solen jo hård ved både interiøret

42
00:06:13.450 --> 00:06:14.570
og ved bilen i øvrigt, og også ved

43
00:06:14.570 --> 00:06:15.570
de mennesker, der sidder i den.

44
00:06:15.730 --> 00:06:17.270
Så som følge af det, så er ruderne

45
00:06:17.270 --> 00:06:17.750
tonede, ja.

46
00:06:18.390 --> 00:06:18.830
Det er rigtigt.

47
00:06:19.070 --> 00:06:20.230
Det er næsten det værd, det har været

48
00:06:20.230 --> 00:06:21.190
hele dagen i dag her.

49
00:06:21.750 --> 00:06:22.670
Det har været en god sommer.

50
00:06:22.890 --> 00:06:24.250
Ja, det har det.

51
00:06:25.070 --> 00:06:26.030
Men at komme ud af den, det er

52
00:06:26.030 --> 00:06:27.730
jo også en lethed, fordi der er noget

53
00:06:27.730 --> 00:06:28.370
højde i den.

54
00:06:28.670 --> 00:06:29.690
Og døren kan vel lukke?

55
00:06:29.830 --> 00:06:30.390
Jo jo, det kan den.

56
00:06:31.630 --> 00:06:33.150
Jeg ved ikke, om du vil komme herovre,

57
00:06:33.250 --> 00:06:34.410
for det er jo ikke...

58
00:06:35.010 --> 00:06:36.930
Hvem er det, der bruger sådan nogle biler

59
00:06:36.930 --> 00:06:37.450
som dem her?

60
00:06:37.890 --> 00:06:38.570
Det er...

61
00:06:38.570 --> 00:06:40.530
Ja, det er alle folk, der har fået

62
00:06:40.530 --> 00:06:41.830
den skønne idé af store biler.

63
00:06:41.950 --> 00:06:42.250
Det er dejligt.

64
00:06:43.350 --> 00:06:43.850
Sådan er det.

65
00:06:44.450 --> 00:06:46.330
Og så vil I i den kommende weekend

66
00:06:46.330 --> 00:06:47.530
holde stævne på det?

67
00:06:48.310 --> 00:06:49.710
Ja, vi holder et træf i hele weekenden

68
00:06:49.710 --> 00:06:52.550
ude på Borgvejlevi, hvor vi skal ned i

69
00:06:52.550 --> 00:06:55.210
vejret og samle alle de andre biler.

70
00:06:57.810 --> 00:06:58.170
Så...

71
00:06:58.170 --> 00:06:59.190
Og hvornår er det, det starter?

72
00:06:59.190 --> 00:07:01.370
Vi starter på fredag, hvor vi samles derude,

73
00:07:01.890 --> 00:07:03.710
og der tænder vi op i grillen og

74
00:07:03.710 --> 00:07:04.410
får lidt aftensmad.

75
00:07:05.490 --> 00:07:06.650
Og lidt senere på aftenen samles vi nede

76
00:07:06.650 --> 00:07:07.510
på stranden omkring i bålet.

77
00:07:08.030 --> 00:07:10.050
Lørdag, der kører vi en tur ud i

78
00:07:10.050 --> 00:07:12.010
landskabet alle sammen, omkring 1-3 tider.

79
00:07:12.910 --> 00:07:15.190
Der kan vi ses på vejen ud omkring...

80
00:07:16.230 --> 00:07:16.810
Hvad hedder det?

81
00:07:16.830 --> 00:07:20.890
Oppe ved Kirkevaldsø, Kisserup, Kattinge.

82
00:07:21.810 --> 00:07:22.670
Her slår det en vej rundt.

83
00:07:23.930 --> 00:07:25.970
Og så søndag holder vi åbent for publikum.

84
00:07:26.730 --> 00:07:28.690
Og der er, må vi sige, hele Roskilde

85
00:07:28.690 --> 00:07:29.690
velkommen til at komme ud og kigge på

86
00:07:29.690 --> 00:07:30.210
bilerne.

87
00:07:31.170 --> 00:07:32.650
Hvor mange biler har I fået samlet til

88
00:07:32.650 --> 00:07:33.250
den kommende weekend?

89
00:07:33.510 --> 00:07:35.370
Vi regner afsted mellem 200 og 250 biler.

90
00:07:36.550 --> 00:07:37.730
Og i år har vi udvidet med at

91
00:07:37.730 --> 00:07:39.710
invitere Veteranbilsklubben, som vi håber på, at de

92
00:07:39.710 --> 00:07:40.330
kommer ud også.

93
00:07:40.730 --> 00:07:42.650
Så vi får de gamle biler med i

94
00:07:42.650 --> 00:07:43.390
sammenhængen.

95
00:07:43.870 --> 00:07:45.350
Nu har vi stillet os udenfor også fordi,

96
00:07:45.550 --> 00:07:46.730
at det kræver jo noget plads at have

97
00:07:46.730 --> 00:07:48.130
sådan en bil, for den er meget, meget

98
00:07:48.130 --> 00:07:49.270
stor af en biler i dag.

99
00:07:50.290 --> 00:07:51.930
Men også fordi, at man kan se, hvad

100
00:07:51.930 --> 00:07:53.330
det er for forskellige typer biler, der er

101
00:07:53.330 --> 00:07:53.450
her.

102
00:07:53.450 --> 00:07:55.210
Ja, det er meget forskellige typer.

103
00:07:56.970 --> 00:07:58.790
Det er en IFA Buick fra 50'erne

104
00:07:58.790 --> 00:08:02.290
og et Oldsmobile fra 60'erne.

105
00:08:02.310 --> 00:08:03.370
Det var den, I kom kørende i?

106
00:08:03.390 --> 00:08:04.470
Det var den, I kom kørende i, ja.

107
00:08:07.470 --> 00:08:09.030
Den forreste, det er en Mustang fra 67

108
00:08:09.030 --> 00:08:09.530
'erne.

109
00:08:10.330 --> 00:08:11.910
Og så er der en Gula, en Corvette

110
00:08:12.370 --> 00:08:15.250
og bagved en Buick fra midten af 60

111
00:08:15.250 --> 00:08:15.410
'erne.

112
00:08:16.770 --> 00:08:17.830
Så ved jeg ikke, om vi kan se

113
00:08:17.830 --> 00:08:18.330
flere hernede af.

114
00:08:18.330 --> 00:08:19.050
Det kan vi nok ikke herfra.

115
00:08:19.610 --> 00:08:21.910
Men der er virkelig mange samlet allerede her.

116
00:08:23.310 --> 00:08:24.970
Hvordan holder man sådan noget ved lige?

117
00:08:27.230 --> 00:08:29.310
Tja, vi bruger jo vintertiden på det.

118
00:08:29.590 --> 00:08:30.190
Masser af timer.

119
00:08:30.390 --> 00:08:31.909
Polerer, pudser, skruer.

120
00:08:32.990 --> 00:08:33.830
Stik over sig selv.

121
00:08:34.789 --> 00:08:35.850
Og kan man ikke, så lærer man det.

122
00:08:37.610 --> 00:08:39.169
Så hører og ser man en gang imellem

123
00:08:39.169 --> 00:08:40.330
noget om, at man kører med sådan nogle

124
00:08:40.330 --> 00:08:41.590
biler inde på Vesterbrogade?

125
00:08:42.850 --> 00:08:43.630
Det er der nogen, der gør, ja.

126
00:08:43.690 --> 00:08:45.310
Vi gør det ikke så meget, men der

127
00:08:45.310 --> 00:08:46.490
bliver kørt en tur derind en gang imellem.

128
00:08:47.330 --> 00:08:48.630
Vi kommer nok derind en eller to gange

129
00:08:48.630 --> 00:08:48.910
om året.

130
00:08:49.530 --> 00:08:50.850
Det er for at lufte dem?

131
00:08:50.850 --> 00:08:52.270
Ja, det er for at lufte dem og

132
00:08:52.270 --> 00:08:52.850
vise dem frem.

133
00:08:53.510 --> 00:08:55.150
Men det får I så også mulighed for

134
00:08:55.150 --> 00:08:56.730
nu, på lørdag, hvor I kører rundt her

135
00:08:56.730 --> 00:08:57.250
i området?

136
00:08:57.290 --> 00:08:57.970
Så deltid, ja.

137
00:08:59.010 --> 00:09:00.410
Så det bliver skønt, især med en vejrudsigt.

138
00:09:01.490 --> 00:09:02.870
Men hvad går den rute ud på?

139
00:09:03.210 --> 00:09:03.890
Hvad skal I kunne?

140
00:09:03.950 --> 00:09:05.270
Kan I køre stærkt, eller hvad skal I

141
00:09:05.270 --> 00:09:05.510
derude?

142
00:09:06.370 --> 00:09:08.410
Nej, tværtimod kører vi stille og roligt ud

143
00:09:08.410 --> 00:09:08.790
af landvejen.

144
00:09:09.370 --> 00:09:10.450
Jeg tror ikke, hastigheden bliver meget mere end

145
00:09:10.450 --> 00:09:11.630
45 km i timen.

146
00:09:12.670 --> 00:09:13.530
Det er kun et spørgsmål, om man kunne

147
00:09:13.530 --> 00:09:16.110
stille og roligt nyde naturen og syne alle

148
00:09:16.110 --> 00:09:16.890
de andre biler på vejen.

149
00:09:17.830 --> 00:09:19.890
Og så er også det evige problem, som

150
00:09:19.890 --> 00:09:21.070
vi også kom ind på, da vi kørte

151
00:09:21.070 --> 00:09:21.330
hermed.

152
00:09:21.450 --> 00:09:22.650
Det må jo altså koste hvid ud af

153
00:09:22.650 --> 00:09:23.370
øjnene i benzin.

154
00:09:24.530 --> 00:09:26.070
Ja, benzinrøgning er kedelig, det er den, men

155
00:09:26.070 --> 00:09:26.710
det er til at leve med.

156
00:09:27.730 --> 00:09:28.710
Og så også, det er den er så

157
00:09:28.710 --> 00:09:29.370
tung, som den er.

158
00:09:30.090 --> 00:09:32.150
Ja, det hænger jo sammen med benzinforbruget, ja.

159
00:09:34.070 --> 00:09:35.150
Men hobbyen er ikke værd, end det er

160
00:09:35.150 --> 00:09:36.250
til, at det kan hænge sammen.

161
00:09:37.210 --> 00:09:37.950
Hvilken bil har du?

162
00:09:38.430 --> 00:09:39.990
Jeg kører selv i Mustang, der holder lige

163
00:09:39.990 --> 00:09:40.630
ved siden af her.

164
00:09:41.450 --> 00:09:42.950
Hvad koster den dig at holde i gang

165
00:09:42.950 --> 00:09:43.330
om året?

166
00:09:44.290 --> 00:09:46.010
Uh, det er godt nok et øjenstykke, jeg

167
00:09:46.010 --> 00:09:46.510
har regnet på.

168
00:09:49.550 --> 00:09:50.990
Det ved jeg ikke helt præcis, hvad det

169
00:09:50.990 --> 00:09:54.690
kostede, men jeg vil hellere sige, at bilens

170
00:09:54.690 --> 00:09:55.790
priser, det kan man få nede fra 20

171
00:09:55.790 --> 00:09:57.210
.000-30.000 kr., og lad os sige

172
00:09:57.210 --> 00:09:58.230
op til 1.500.000 kr.

173
00:09:58.950 --> 00:10:00.210
Jeg tror, at 90% af de biler,

174
00:10:00.330 --> 00:10:01.470
vi kører i Danmark, de ligger under 100

175
00:10:01.470 --> 00:10:01.890
.000 kr.

176
00:10:02.670 --> 00:10:05.110
Så det er ikke, fordi det er håbløst

177
00:10:05.110 --> 00:10:05.470
at være med.

178
00:10:06.710 --> 00:10:08.310
Hvor meget kører Mustangen på literen?

179
00:10:08.750 --> 00:10:09.830
Den kører en 6-7 stykker.

180
00:10:11.530 --> 00:10:12.390
Så lige frem.

181
00:10:13.650 --> 00:10:14.310
Benzinbesparende er det jo ikke.

182
00:10:14.310 --> 00:10:15.890
Og vægtafgiften, hvor stor er den?

183
00:10:17.150 --> 00:10:18.170
Uh, den har jeg ikke set.

184
00:10:18.230 --> 00:10:19.850
Den stiger her 55%, så det bliver en

185
00:10:19.850 --> 00:10:20.250
kedelig sag.

186
00:10:22.230 --> 00:10:24.050
Så man skal ikke bare have et godt

187
00:10:24.050 --> 00:10:25.210
humør for at holde bilen i gang, man

188
00:10:25.210 --> 00:10:27.790
skal også have en virkelig god tegnebog, som

189
00:10:27.790 --> 00:10:28.670
også er en godt humør.

190
00:10:29.090 --> 00:10:30.650
Det er et spørgsmål om prioritering.

191
00:10:31.450 --> 00:10:33.630
Hvis man sparer lidt på øllen og cigaretterne,

192
00:10:33.690 --> 00:10:34.450
så kan det gå med det andet.

193
00:10:35.370 --> 00:10:36.670
Skal det ikke statafgiften et eller andet sted?

194
00:10:37.510 --> 00:10:38.970
Nu stod du for at invitere det mindste

195
00:10:38.970 --> 00:10:40.730
af Roskilde ud til Borvejle her på søndag.

196
00:10:41.150 --> 00:10:42.110
Hvad skal de ud at se?

197
00:10:42.710 --> 00:10:44.310
De kommer til at se veteranbiler, de kommer

198
00:10:44.310 --> 00:10:45.810
til at se dollergren fra 50'erne, de

199
00:10:45.810 --> 00:10:47.850
kommer til at se lidt hurtigere biler fra

200
00:10:47.850 --> 00:10:48.730
60'erne og 70'erne.

201
00:10:49.310 --> 00:10:51.450
Der kommer en fra Dragsters, som er lidt

202
00:10:51.450 --> 00:10:52.770
mere sjældent at se herhjemme.

203
00:10:53.370 --> 00:10:54.910
Det er jo en helt speciel racer-type,

204
00:10:55.130 --> 00:10:56.170
hvis man skal kalde det racer.

205
00:10:56.790 --> 00:10:58.110
Har I fået lavet banen til sådan en

206
00:10:58.110 --> 00:10:58.390
derude?

207
00:10:58.710 --> 00:10:59.930
Vi kan ikke køre med dem derude, for

208
00:10:59.930 --> 00:11:01.230
det er et problem, der er inden for

209
00:11:01.230 --> 00:11:01.910
Indsborg i Danmark.

210
00:11:01.990 --> 00:11:02.770
Der er ikke nogen baner.

211
00:11:03.050 --> 00:11:04.850
Der er kun en lufthavn oppe i Nordjylland,

212
00:11:04.950 --> 00:11:05.750
hvor det kan lade sig gøre at køre.

213
00:11:07.090 --> 00:11:09.590
Så vi kan nok, måske hvis vi er

214
00:11:09.590 --> 00:11:10.790
heldige, få lov at starte dem op, men

215
00:11:10.790 --> 00:11:11.270
ikke mere.

216
00:11:12.670 --> 00:11:13.950
Og det hænger sammen mere om.

217
00:11:14.270 --> 00:11:15.910
De stadigvæk hænger sammen fra sidst løb, de

218
00:11:15.910 --> 00:11:16.290
har været ude at køre.

219
00:11:18.010 --> 00:11:19.350
Og hvad sker der mere end det?

220
00:11:21.310 --> 00:11:23.530
Sidst på eftermiddagen, så er der amerikansk fodbold.

221
00:11:23.970 --> 00:11:26.410
Der har vi fået Roskilde Kings, der er

222
00:11:26.410 --> 00:11:28.170
nytholdet i Roskilde, der er startet op her

223
00:11:28.170 --> 00:11:29.350
ved årskiftet.

224
00:11:30.070 --> 00:11:33.190
De spiller en opvisningskamp sammen med Copenhagen Vikings,

225
00:11:33.630 --> 00:11:36.330
der i øjeblikket er Danmarksmester i amerikansk fodbold.

226
00:11:37.810 --> 00:11:38.570
Amerikansk fodbold?

227
00:11:38.670 --> 00:11:40.470
Er det sådan noget rugby-arbejde?

228
00:11:41.210 --> 00:11:43.170
Det kan godt mene lidt om rugby, det

229
00:11:43.170 --> 00:11:43.430
kan det.

230
00:11:43.730 --> 00:11:44.490
Bare med en rund bold?

231
00:11:44.850 --> 00:11:46.030
Det er samme boldtype.

232
00:11:47.630 --> 00:11:49.090
Det eneste forskel der er til det, det

233
00:11:49.090 --> 00:11:52.150
er at man spiller med hjelm og utrolig

234
00:11:52.150 --> 00:11:53.070
meget beskyttelsesudstyr.

235
00:11:54.030 --> 00:11:57.070
Regelmæssigt så er forskellen, den er i rugby,

236
00:11:57.190 --> 00:11:58.850
der må man kun levere, eller når man

237
00:11:58.850 --> 00:12:00.690
sender bolden videre til næste spiller, så må

238
00:12:00.690 --> 00:12:01.970
man kun levere den bagud på banen.

239
00:12:02.110 --> 00:12:03.250
I amerikansk fodbold må man også levere den

240
00:12:03.250 --> 00:12:03.550
fremad.

241
00:12:03.690 --> 00:12:04.650
Det giver en af forskellene.

242
00:12:05.650 --> 00:12:06.930
Kommer der andre ting den søndag?

243
00:12:08.170 --> 00:12:09.250
Nej, der er ikke så meget mere den

244
00:12:09.250 --> 00:12:11.430
søndag end der er samværelse og uddeling af

245
00:12:11.430 --> 00:12:12.990
præmier og bedømmelse af bilerne.

246
00:12:14.090 --> 00:12:15.990
Hvem er det, der skal bedømme jeres biler?

247
00:12:17.630 --> 00:12:19.290
Det bliver repræsentanter for alle de danske og

248
00:12:19.290 --> 00:12:19.970
amerikaner bilklubber.

249
00:12:20.630 --> 00:12:23.230
Hver klub der kommer, stiller en repræsentant eller

250
00:12:23.230 --> 00:12:24.050
to, der giver nogle point.

251
00:12:24.590 --> 00:12:25.830
Så lægger vi dem alle sammen sammen, og

252
00:12:25.830 --> 00:12:27.270
så bliver det resultatet.

253
00:12:28.250 --> 00:12:29.410
Det sidste jeg har hørt, det er, at

254
00:12:29.410 --> 00:12:32.470
der bliver også lidt vandskid på vandet derude.

255
00:12:33.290 --> 00:12:34.210
Altså ude ved Borre Vejlevi?

256
00:12:34.350 --> 00:12:35.010
Ja, det gør der.

257
00:12:35.950 --> 00:12:36.830
Så der er også lidt at kigge på

258
00:12:36.830 --> 00:12:37.070
dernede.

259
00:12:37.270 --> 00:12:38.390
Man kan også tage badetøj med, hvis man

260
00:12:38.390 --> 00:12:38.990
synes det er for varmt.

261
00:12:39.230 --> 00:12:40.390
Der er mulighed for at blive kølet af.

262
00:12:40.870 --> 00:12:42.170
Ja, det er helt sikkert, det er det.

263
00:12:44.110 --> 00:12:45.790
Men vejret, kan det ikke blive for stor

264
00:12:45.790 --> 00:12:46.390
en konkurrence?

265
00:12:48.330 --> 00:12:50.190
Ja, en lille sky kunne godt være godt

266
00:12:50.190 --> 00:12:51.890
for publikum, men da der er mulighed for

267
00:12:51.890 --> 00:12:53.090
at tage en dukkert derude, så kan man

268
00:12:53.090 --> 00:12:54.290
lige så godt tage dernede som til stranden.

269
00:12:54.990 --> 00:12:56.430
Der er en fin strand dernede også.

270
00:12:56.910 --> 00:12:58.170
Hvad har I så gjort for at lave

271
00:12:58.170 --> 00:12:59.010
andre ting derude?

272
00:12:59.110 --> 00:13:00.730
Kan man købe noget derude at spise og

273
00:13:00.730 --> 00:13:00.970
drikke?

274
00:13:01.270 --> 00:13:02.590
Der er mulighed for at købe øl og

275
00:13:02.590 --> 00:13:05.210
vand, og alt hvad der hjertet vil gære

276
00:13:05.210 --> 00:13:06.130
til maven.

277
00:13:07.310 --> 00:13:08.270
Og så ud over det, så har vi

278
00:13:08.270 --> 00:13:12.670
også inviteret en del firmaer til at fremvise

279
00:13:12.670 --> 00:13:14.130
deres produkter, så de kan se, hvad man

280
00:13:14.130 --> 00:13:14.850
kan få til bilerne.

281
00:13:16.470 --> 00:13:18.390
Hvis man nu er så skør, hvad jeg

282
00:13:18.390 --> 00:13:19.590
lige kan sige, det kan bare være sin

283
00:13:19.590 --> 00:13:21.650
egen mening, om man vil have sådan en

284
00:13:21.650 --> 00:13:21.810
bil.

285
00:13:21.810 --> 00:13:22.650
Hvad skal man så gøre?

286
00:13:22.810 --> 00:13:24.130
Hvordan kommer man ind i jeres klub for

287
00:13:24.130 --> 00:13:24.370
det der?

288
00:13:24.650 --> 00:13:25.630
Det bedste man gør, det er, at man

289
00:13:25.630 --> 00:13:26.770
tager ud til os og besøger os onsdag

290
00:13:26.770 --> 00:13:27.390
aftenen.

291
00:13:27.410 --> 00:13:29.350
Der er vi ude på Kampstofsti 2, ude

292
00:13:29.350 --> 00:13:30.210
ved Dyrskopladsen.

293
00:13:30.830 --> 00:13:33.170
Efter klokken 8 og så frem til, at

294
00:13:33.170 --> 00:13:35.010
vi ikke er der mere, til sidst man

295
00:13:35.010 --> 00:13:35.170
går.

296
00:13:36.670 --> 00:13:38.050
Og det bedste man gør, det er, at

297
00:13:38.050 --> 00:13:39.890
man før man køber en, så kigger lige

298
00:13:39.890 --> 00:13:41.470
ud og får et godt råd med på

299
00:13:41.470 --> 00:13:41.710
vejen.

300
00:13:42.510 --> 00:13:44.150
Ja, for det er jo ikke helt forkert,

301
00:13:44.230 --> 00:13:45.090
at jeg siger, at man er skør, for

302
00:13:45.090 --> 00:13:47.330
der skal jo virkelig noget rådgivning til, for

303
00:13:47.330 --> 00:13:48.170
at det er til at fungere.

304
00:13:48.710 --> 00:13:50.610
Der er nok en lille smule skør, og

305
00:13:50.610 --> 00:13:52.510
der er også nogle skør eller kedelige biler,

306
00:13:52.610 --> 00:13:53.470
af dem, som man nok skal holde sig

307
00:13:53.470 --> 00:13:56.670
fra, så en smule rådgivning er sundt.

308
00:13:56.730 --> 00:13:58.310
Hvor opdrager I så de biler hen her?

309
00:13:59.530 --> 00:14:00.850
Der er 11 i Danmark, hvor de kan

310
00:14:00.850 --> 00:14:01.230
findes.

311
00:14:01.450 --> 00:14:02.450
Der er ikke så mange at finde mere,

312
00:14:02.730 --> 00:14:04.030
men så har vi begyndt at imitere dem

313
00:14:04.030 --> 00:14:06.990
fra Kalifornien, som jeg tror, du har fået

314
00:14:06.990 --> 00:14:07.690
lidt at vide om, at det er et

315
00:14:07.690 --> 00:14:09.210
lidt andet klima, de har derovre, så rust

316
00:14:09.210 --> 00:14:09.790
eksisterer ikke.

317
00:14:10.250 --> 00:14:11.330
Det fik vi at vide, da vi kom

318
00:14:11.330 --> 00:14:12.750
kørende i den der, for der er altså

319
00:14:12.750 --> 00:14:13.590
ingen tabu.

320
00:14:14.130 --> 00:14:15.930
Nej, det er ikke, fordi det har rustet

321
00:14:15.930 --> 00:14:18.890
væk, men det hænger sammen med klimaet, og

322
00:14:18.890 --> 00:14:19.670
det er dejligt varmt derovre.

323
00:14:21.010 --> 00:14:21.810
Så man må nok sige, at hvis man

324
00:14:21.810 --> 00:14:22.730
først har kørt i sådan en, så kan

325
00:14:22.730 --> 00:14:25.670
man godt blive fanget af det, med at

326
00:14:25.670 --> 00:14:26.430
nyde solen og det gode vejr.

327
00:14:27.510 --> 00:14:28.890
Men en ting kan man da finde ud

328
00:14:28.890 --> 00:14:30.070
af, det er i værste fald, at der

329
00:14:30.070 --> 00:14:32.950
er, hvad hedder det, motorkraft, og der er

330
00:14:32.950 --> 00:14:33.790
nok motorkraft i dem.

331
00:14:33.990 --> 00:14:34.890
Det er nok en af de ting, der

332
00:14:34.890 --> 00:14:37.410
præger amerikanske biler, at de er store, masser

333
00:14:37.410 --> 00:14:39.450
af krom, alt for mange hestekræfter i forhold

334
00:14:39.450 --> 00:14:40.210
til, hvad de egentlig behøver.

335
00:14:41.290 --> 00:14:43.110
Det er i principperne, at amerikanerne skal være

336
00:14:43.110 --> 00:14:44.610
større, end måske lige nu egentlig.

337
00:14:45.530 --> 00:14:46.890
Og det er nok det, der fænger ind

338
00:14:46.890 --> 00:14:47.050
lidt.

339
00:14:48.390 --> 00:14:49.730
Hvor meget er der i din Ford?

340
00:14:51.010 --> 00:14:52.150
Uh, ja, det er et godt spørgsmål.

341
00:14:52.270 --> 00:14:54.030
Den ligger omkring 250 stykker, hvad jeg skriver

342
00:14:54.030 --> 00:14:54.230
på.

343
00:14:54.450 --> 00:14:55.250
Og det gør den stadigvæk?

344
00:14:55.690 --> 00:14:56.690
Nej, det gør den nok ikke i dag.

345
00:14:57.050 --> 00:14:58.670
Jeg tror, den er lidt slidt, så jeg

346
00:14:58.670 --> 00:14:59.770
tror ikke, den kan slippe sig så højt

347
00:14:59.770 --> 00:14:59.890
op.

348
00:15:01.310 --> 00:15:02.250
Men der er jo også det ved det,

349
00:15:02.330 --> 00:15:04.370
at de biler laves til helt andre hastigheder,

350
00:15:04.370 --> 00:15:06.150
og i øvrigt også på et helt andet

351
00:15:06.150 --> 00:15:07.150
tidspunkt, hvor man havde lidt af ved at

352
00:15:07.150 --> 00:15:08.570
køre med benzin og sådan noget.

353
00:15:08.630 --> 00:15:10.250
Det har vi været inde på, men de

354
00:15:10.250 --> 00:15:11.190
kører helt anderledes.

355
00:15:12.490 --> 00:15:14.910
Ja, de har nogle andre køreegenskaber end biler,

356
00:15:15.050 --> 00:15:15.850
som I kender normalt.

357
00:15:16.390 --> 00:15:17.070
Det har de godt nok.

358
00:15:17.810 --> 00:15:19.210
Med hastigheder skal man ikke snakke så højt

359
00:15:19.210 --> 00:15:20.590
om, fordi i USA, der må man ikke

360
00:15:20.590 --> 00:15:21.430
køre mere end 90 timer.

361
00:15:22.410 --> 00:15:23.070
Nej, i dag.

362
00:15:23.310 --> 00:15:24.390
Det er den 60'eren, der står der.

363
00:15:25.930 --> 00:15:27.470
Jeg ved ikke, hvad tophastigheden er på sådan

364
00:15:27.470 --> 00:15:29.590
en, men jeg vil nok sige, man kører

365
00:15:29.590 --> 00:15:30.230
ikke så stærkt i dem.

366
00:15:30.930 --> 00:15:31.770
Ja, vi gør i hvert fald ikke.

367
00:15:32.530 --> 00:15:33.310
Det er helt sikkert.

368
00:15:33.590 --> 00:15:36.370
Det er mere den flyvende, flydende bevægelse.

369
00:15:36.730 --> 00:15:37.670
Det er mere den, der finger jer.

370
00:15:38.150 --> 00:15:38.650
Helt sikkert.

371
00:15:39.950 --> 00:15:40.390
Det er det.

372
00:15:41.410 --> 00:15:42.730
Så skal vi bare lige vide, hvornår det

373
00:15:42.730 --> 00:15:45.210
er, før man kan komme derud i Borgvejle.

374
00:15:45.930 --> 00:15:47.610
Ja, hvis man er meget interesseret i det,

375
00:15:47.890 --> 00:15:49.070
så har man mulighed for allerede at komme

376
00:15:49.070 --> 00:15:50.690
fredag og lørdag, hvis man går med tanker

377
00:15:50.690 --> 00:15:52.310
om at måske investere i sådan noget.

378
00:15:53.790 --> 00:15:55.390
Hvis man bare vil ud og kigge, så

379
00:15:55.390 --> 00:15:56.030
er det bedst søndag.

380
00:15:56.430 --> 00:15:57.650
Der er flest biler, og de er alle

381
00:15:57.650 --> 00:15:58.130
sammen samlet.

382
00:15:58.450 --> 00:15:59.330
Lørdag er vi for eksempel ud og køre

383
00:15:59.330 --> 00:16:00.270
en tur, så det er ikke sikkert, at

384
00:16:00.270 --> 00:16:01.090
de alle sammen er der på en gang.

385
00:16:01.850 --> 00:16:05.050
Så søndag mellem klokken 10 og 17, der

386
00:16:05.050 --> 00:16:05.630
er åbent hus.

387
00:16:07.150 --> 00:16:08.550
Og fra klokken, jeg tror det er 14

388
00:16:08.550 --> 00:16:10.650
.30, der starter fodboldkampen op, hvis man er

389
00:16:10.650 --> 00:16:11.090
interesseret i det.

390
00:16:11.970 --> 00:16:13.590
Hvorfor har I nu valgt Borgvejle i år?

391
00:16:14.510 --> 00:16:15.550
Jamen, vi har været der en gang før,

392
00:16:16.070 --> 00:16:16.990
og det skal ikke være nogen himmelighed, at

393
00:16:16.990 --> 00:16:19.510
vi har tidligere været på Dyrskopladsen, og måske

394
00:16:19.510 --> 00:16:20.950
fundet, at den var en lille smule for

395
00:16:20.950 --> 00:16:21.870
flad, og så er den også gået hen

396
00:16:21.870 --> 00:16:22.510
og blevet verkostbar.

397
00:16:23.930 --> 00:16:25.210
Så vi har fundet nye græskanger.

398
00:16:26.430 --> 00:16:27.450
Og så var det muligt at komme ud

399
00:16:27.450 --> 00:16:29.510
på Roskilands Gymnastik Training.

400
00:16:29.650 --> 00:16:30.050
Helt sikkert.

401
00:16:30.370 --> 00:16:31.830
Jørgen Nielsen derude, han gør et stort arbejde

402
00:16:31.830 --> 00:16:32.870
for at få det til at fungere også.

403
00:16:33.270 --> 00:16:34.150
Det sætter vi pris på.

404
00:16:35.430 --> 00:16:36.950
I må være rigtig gode for nøjes i

405
00:16:36.950 --> 00:16:38.150
den kommende weekend, og held og lykke med

406
00:16:38.150 --> 00:16:38.250
det.

407
00:16:38.370 --> 00:16:41.270
Og med dette, der er magasinprogrammet for i

408
00:16:41.270 --> 00:16:43.390
dag færdigt, vi kommer tilbage igen i morgen.

409
00:16:43.610 --> 00:16:44.490
Tak for nu og på gensyn.

410
00:23:27.020 --> 00:23:53.920
Og så

411
00:23:53.920 --> 00:23:56.140
byder vi en velkommen til V5-løbende fra

412
00:23:56.140 --> 00:23:57.360
Skovbrug Trav i dag.

413
00:23:58.120 --> 00:24:00.260
Vi starter som sædvanligt med andet løb.

414
00:24:00.420 --> 00:24:01.700
Første afdeling af V5.

415
00:24:13.040 --> 00:24:20.590
Et, to, kør!

416
00:24:24.290 --> 00:24:26.190
Starten er gået til andet løb.

417
00:24:26.270 --> 00:24:27.470
Første afdeling af V5.

418
00:24:27.530 --> 00:24:29.110
Hoppeløb, der var fejl i starten.

419
00:24:29.130 --> 00:24:31.350
Forhåbentlig er der en anden løb, og det

420
00:24:33.880 --> 00:24:35.660
er nr.

421
00:24:35.760 --> 00:24:37.560
2 Olivaer, der er gået til front med

422
00:24:37.560 --> 00:24:37.720
nr.

423
00:24:37.760 --> 00:24:39.720
1 Nikolinekroen på andenpladsen.

424
00:24:39.920 --> 00:24:42.040
På tredjepladsen følger program nr.

425
00:24:42.120 --> 00:24:43.160
7 Nelligdalsborg.

426
00:24:43.380 --> 00:24:44.240
Derefter er det nr.

427
00:24:44.300 --> 00:24:45.660
4 Olinaxrøsig.

428
00:24:45.860 --> 00:24:46.300
Så er det nr.

429
00:24:46.400 --> 00:24:47.200
6 Mileisa.

430
00:24:47.800 --> 00:24:48.380
Derefter nr.

431
00:24:48.460 --> 00:24:49.420
8 One Shot.

432
00:24:50.400 --> 00:24:51.960
Så er der en 20 meter til nr.

433
00:24:52.040 --> 00:24:54.060
3 Usitserboget og meget langt til nr.

434
00:24:54.120 --> 00:24:54.820
5 Pyrhula.

435
00:24:56.020 --> 00:24:56.900
Olivaer er i front.

436
00:24:57.060 --> 00:24:58.900
En længde klar af Nikolinekroen.

437
00:24:59.020 --> 00:25:01.140
Derefter et par længder til Nelligdalsborg.

438
00:25:01.340 --> 00:25:05.580
Så følger Olinaxrøsig, Mileisa, One Shot og Usitserboget.

439
00:25:19.680 --> 00:25:21.680
Nikolinekroen går lidt tættere op til den førende

440
00:25:21.680 --> 00:25:23.560
Olivaer, her hvor de er midt i Tuborg

441
00:25:23.560 --> 00:25:24.600
svinget første gang.

442
00:25:25.760 --> 00:25:29.220
Nelligdalsborg, Olinaxrøsig, Mileisa, One Shot og Usitserboget følger

443
00:25:29.220 --> 00:25:29.800
derefter.

444
00:25:35.520 --> 00:25:37.440
De kommer ned forbi publikum.

445
00:25:37.860 --> 00:25:39.920
Vi er snart afviklet den første kilometer.

446
00:25:41.940 --> 00:25:45.700
Det sker her i tiden 1.20. Olivaer

447
00:25:45.700 --> 00:25:47.280
og Nikolinekroen side om side.

448
00:25:47.740 --> 00:25:49.220
På vej ud på sidste omgang.

449
00:25:49.420 --> 00:25:49.970
Derefter Nelligdalsborg.

450
00:25:50.660 --> 00:25:51.920
Så er der en 20 meter til Olinaxrøsig.

451
00:25:53.040 --> 00:25:56.280
Derefter følger Mileisa, One Shot og Usitserboget.

452
00:26:13.080 --> 00:26:15.000
Der er ingen ændringer i stillingen her, hvor

453
00:26:15.000 --> 00:26:16.140
de kommer ind på staldsiden.

454
00:26:16.340 --> 00:26:18.940
Fortsat Olivaer og Nikolinekroen side om side.

455
00:26:19.240 --> 00:26:20.400
Derefter Nelligdalsborg.

456
00:26:20.640 --> 00:26:21.740
Så er der Olinaxrøsig.

457
00:26:21.740 --> 00:26:25.300
Derefter følger Mileisa, One Shot og Usitserboget.

458
00:26:30.160 --> 00:26:32.540
Først ind i Tuborgsvinget er det Olivaer.

459
00:26:32.740 --> 00:26:34.360
Nu en længde klar af Nikolinekroen.

460
00:26:34.520 --> 00:26:35.680
Derefter Nelligdalsborg.

461
00:26:35.840 --> 00:26:37.840
Så er det Mileisa i sporene Usitserboget.

462
00:26:37.920 --> 00:26:39.340
Midt i banen Olinaxrøsig.

463
00:26:39.720 --> 00:26:41.160
Og så er der længder til One Shot.

464
00:26:48.140 --> 00:26:50.480
Først ind i opløbet får vi Olivaer.

465
00:26:50.700 --> 00:26:52.580
Fortsat med Nikolinekroen nærmest.

466
00:26:52.800 --> 00:26:54.680
Derefter midt i banen Nelligdalsborg.

467
00:26:54.960 --> 00:26:56.940
I sporene Usitserboget.

468
00:26:56.940 --> 00:26:59.280
Og så er det Olinaxrøsig og Mileisa.

469
00:27:00.680 --> 00:27:02.940
Men det er Olivaer angreb af Nikolinekroen.

470
00:27:04.160 --> 00:27:06.460
Men Olivaer kan gå til en ny sejr

471
00:27:06.460 --> 00:27:09.300
for træner Kenikke, Nikolinekroen og Usitserboget på de

472
00:27:09.300 --> 00:27:10.120
næste pladser.

473
00:28:06.620 --> 00:28:06.900
Klar.

474
00:28:16.630 --> 00:28:16.970
Et.

475
00:28:21.360 --> 00:28:21.760
To.

476
00:28:23.620 --> 00:28:23.900
Kør.

477
00:28:33.220 --> 00:28:35.320
Starten er gået til tredje løb.

478
00:28:36.500 --> 00:28:43.620
Og det er Oman Begbo og Marcel der

479
00:28:43.620 --> 00:28:44.780
kæmper om føringen.

480
00:28:44.900 --> 00:28:47.660
Mange længder foran Ola Follow der nu galoperer.

481
00:28:51.420 --> 00:28:54.600
Oman Begbo til front med Marcel på 2.

482
00:28:54.680 --> 00:28:55.220
pladsen.

483
00:28:55.420 --> 00:28:56.760
Derefter Max Green på 3.

484
00:28:56.940 --> 00:28:57.500
pladsen.

485
00:28:58.120 --> 00:28:59.880
Så er det på 4.

486
00:29:00.080 --> 00:29:06.900
pladsen Las Vegas.

487
00:29:30.640 --> 00:29:33.080
Oman Begbo i front med Las Vegas på

488
00:29:33.080 --> 00:29:33.280
2.

489
00:29:33.360 --> 00:29:34.280
pladsen udvendigt.

490
00:29:34.480 --> 00:29:37.340
Derefter er det Marcel med Max Green udvendigt.

491
00:29:37.440 --> 00:29:38.780
Så følger Ola Follow.

492
00:29:38.960 --> 00:29:40.600
Derefter er det Olinetta Båø.

493
00:29:42.930 --> 00:29:45.610
Og sidst i hovedfeltet har vi Oliver GT.

494
00:30:17.320 --> 00:30:19.420
Der er ingen ændringer i stillingen her, hvor

495
00:30:19.420 --> 00:30:21.240
feltet går ind på stejlsiden sidste gang.

496
00:30:24.340 --> 00:30:25.800
Det er Oman Begbo i front.

497
00:30:25.980 --> 00:30:26.880
Las Vegas på 2.

498
00:30:26.940 --> 00:30:27.840
pladsen udvendigt.

499
00:30:28.160 --> 00:30:30.580
Indvendigt derefter er det Marcel med Max Green

500
00:30:30.580 --> 00:30:31.160
udvendigt.

501
00:30:31.800 --> 00:30:33.180
Så følger Olinetta Båø.

502
00:30:33.320 --> 00:30:35.660
Derefter Ola Follow og Oliver GT.

503
00:30:39.320 --> 00:30:41.840
Først ind i Tuborgsvinget Oman Begbo.

504
00:30:43.400 --> 00:30:46.120
Las Vegas og Olinetta Båø på de næste

505
00:30:46.120 --> 00:30:46.660
pladser.

506
00:30:46.860 --> 00:30:50.260
Derefter Marcel og Olinetta Båø i sporene Oliver

507
00:30:50.260 --> 00:30:50.780
GT.

508
00:30:55.140 --> 00:30:57.360
Så var der fejl i bagfeltet for Oliver

509
00:30:57.360 --> 00:30:57.860
GT.

510
00:30:58.120 --> 00:30:59.920
Men først ind på lige bane bliver det

511
00:30:59.920 --> 00:31:03.060
Oman Begbo med Marcel på 2.

512
00:31:03.140 --> 00:31:03.680
pladsen.

513
00:31:09.050 --> 00:31:11.030
Men det er Oman Begbo, der kan gå

514
00:31:11.030 --> 00:31:12.470
til sejr for Ken Egge.

515
00:31:12.810 --> 00:31:13.370
Kens 2.

516
00:31:13.450 --> 00:31:14.170
sejr i aften.

517
00:31:14.790 --> 00:31:17.250
Derefter er det Marcel og Ola Follow.

518
00:31:20.110 --> 00:31:22.170
Og her er så det endelige resultat af

519
00:31:22.170 --> 00:31:22.390
3.

520
00:31:22.510 --> 00:31:22.870
løb 2.

521
00:31:22.930 --> 00:31:24.090
afdeling af V5.

522
00:31:24.210 --> 00:31:27.670
Som sagt var der omsat for 136.498

523
00:31:27.670 --> 00:31:28.850
kroner i V5.

524
00:31:29.430 --> 00:31:31.770
Og det endelige resultat i 3.

525
00:31:31.890 --> 00:31:32.150
løb 2.

526
00:31:32.190 --> 00:31:34.670
afdeling af V5 det gav følgende resultat.

527
00:31:34.730 --> 00:31:35.330
Vinder bliver nr.

528
00:31:35.390 --> 00:31:36.710
2 Oman Begbo foran nr.

529
00:31:36.770 --> 00:31:38.150
4 Marcel og nr.

530
00:31:38.210 --> 00:31:40.610
1 Ola Follow på 3.

531
00:31:40.710 --> 00:31:41.130
pladsen.

532
00:31:41.170 --> 00:31:45.530
Også var 1.44 pladserne 11, 48 og

533
00:31:45.530 --> 00:31:46.010
14.

534
00:31:46.770 --> 00:31:50.450
Kombinationen 2-4 den gav i toværemålet 184

535
00:31:50.450 --> 00:31:53.310
kroner hvor kombinationen 2-4-1 i trio

536
00:31:53.310 --> 00:31:55.410
gav 580 kroner for 5.

537
00:31:56.090 --> 00:31:59.150
Vindertiden var 1.21.9 og her i

538
00:31:59.150 --> 00:31:59.410
3.

539
00:31:59.490 --> 00:31:59.870
løb 2.

540
00:31:59.910 --> 00:32:01.730
afdeling af V5 der udgik nr.

541
00:32:01.830 --> 00:32:02.150
8.

542
00:32:02.910 --> 00:32:05.910
Nu er der 3.244 rækker tilbage som

543
00:32:05.910 --> 00:32:08.050
hver har en værdi af 25 kroner her

544
00:32:08.050 --> 00:32:08.930
hvor vi skal over til 4.

545
00:32:08.990 --> 00:32:09.570
løb 3.

546
00:32:09.690 --> 00:32:35.230
afdeling af V5 Klar?

547
00:32:44.800 --> 00:32:52.190
1 2 Kør!

548
00:32:55.070 --> 00:32:56.590
Starten er gået til 4.

549
00:32:56.710 --> 00:32:57.310
løb hvor nr.

550
00:32:57.370 --> 00:32:58.950
7 Møntong udgår 4.

551
00:32:59.070 --> 00:33:02.510
løb er et amatørløb udtagelsesløb til en amatørmatch

552
00:33:02.510 --> 00:33:06.770
mellem Falster, Skorbo og Billund der køres her

553
00:33:06.770 --> 00:33:07.950
på banen den 19.

554
00:33:08.750 --> 00:33:09.270
august.

555
00:33:09.950 --> 00:33:11.210
Der har været fejl i starten for nr.

556
00:33:11.310 --> 00:33:13.010
2 Nian Kongstolpe og for nr.

557
00:33:13.070 --> 00:33:15.190
11 Lokke i Vestergaard Det er nr.

558
00:33:15.230 --> 00:33:17.130
1 Kaptejn Emdahl til føring med nr.

559
00:33:17.190 --> 00:33:20.070
4 Heliosting angribende udvendigt så er der mange

560
00:33:20.070 --> 00:33:20.750
længder til nr.

561
00:33:20.810 --> 00:33:23.310
6 Mirafix derefter følger nr.

562
00:33:23.410 --> 00:33:25.330
3 Nighttime udvendigt for nr.

563
00:33:25.390 --> 00:33:27.750
9 Orkanbunter Så var der fejl for nr.

564
00:33:27.830 --> 00:33:33.720
10 Kisørnhøj Bagfeltet var der fejl for Nice

565
00:33:33.720 --> 00:33:44.870
Whip Foran

566
00:33:44.870 --> 00:33:49.850
var der nu fejl for Heliosting Det er

567
00:33:49.850 --> 00:33:54.410
Kaptejn Emdahl i front Intimeter klar af Mirafix

568
00:33:54.910 --> 00:33:58.910
derefter følger Orkanbunter Så er det Nighttime De

569
00:34:13.980 --> 00:34:16.600
første 1000 meter bliver afviklet efter cirka 21

570
00:34:16.600 --> 00:34:17.620
Nr.

571
00:34:17.659 --> 00:34:19.360
1 Kaptejn Emdahl i føring på vej ud

572
00:34:19.360 --> 00:34:20.400
på sidste omgang Nr.

573
00:34:20.400 --> 00:34:21.540
6 Mirafix og nr.

574
00:34:21.600 --> 00:34:23.840
9 Orkanbunter Derefter følger nr.

575
00:34:23.920 --> 00:34:26.520
3 Nighttime Derefter er det nr.

576
00:34:26.560 --> 00:34:28.540
5 Nero Dalsborg Så følger nr.

577
00:34:28.600 --> 00:34:30.679
12 Momar Så er der længder til nr.

578
00:34:30.760 --> 00:34:32.860
2 Nian Kongstolpe og nr.

579
00:34:33.000 --> 00:34:37.360
8 Nice Whip Kaptejn Emdahl fortsat i front

580
00:34:37.360 --> 00:34:40.000
med Mirafix, Orkanbunter og Nighttime på de næste

581
00:34:40.000 --> 00:34:50.260
pladser derefter Nero Dalsborg og Nice Whip Så

582
00:34:50.260 --> 00:34:53.420
bliver Orkanbunter trukket ud og sendt frem i

583
00:34:53.420 --> 00:34:55.679
angreb sammen med Mirafix og de går side

584
00:34:55.679 --> 00:34:57.140
om side til føring her hvor der mangler

585
00:34:57.140 --> 00:35:00.420
500 meter Nighttime på 3.

586
00:35:00.540 --> 00:35:04.520
pladsen derefter Kaptejn Emdahl og Nero Dalsborg Men

587
00:35:04.520 --> 00:35:06.940
først ind i Tuborg-svinget er det Orkanbunter

588
00:35:06.940 --> 00:35:10.680
og udvendigt for Mirafix Derefter følger Nighttime så

589
00:35:10.680 --> 00:35:19.070
er det Nero Dalsborg og Kaptejn Emdahl Orkanbunter

590
00:35:19.070 --> 00:35:20.830
presser på Mirafix her hvor de er på

591
00:35:20.830 --> 00:35:22.750
vej ud af Tuborg-svinget på vej ind

592
00:35:22.750 --> 00:35:25.750
på lige bane og Orkanbunter har overtaget føringen

593
00:35:25.750 --> 00:35:28.330
med Nighttime, Mirafix og Nero Dalsborg på de

594
00:35:28.330 --> 00:35:31.970
næste pladser Ned gennem opløbet er det Orkanbunter

595
00:35:31.970 --> 00:35:35.530
med Nighttime, Mirafix og Nero Dalsborg på de

596
00:35:35.530 --> 00:35:38.950
næste pladser Nighttime nærmer sig Orkanbunter men når

597
00:35:38.950 --> 00:35:40.170
den ikke gør det er det Orkanbunter og

598
00:35:40.170 --> 00:35:42.090
Werner Frederiksen til en ny sejr her i

599
00:35:42.090 --> 00:35:45.270
fjerde løb derefter var det Nighttime og Nero

600
00:35:45.270 --> 00:35:49.290
Dalsborg Ja, og det var så rigtigt som

601
00:35:49.290 --> 00:35:51.170
Claus Nielsen sagde at venner blev nr.

602
00:35:51.230 --> 00:35:52.690
9 Orkanbunter for nr.

603
00:35:52.730 --> 00:35:54.350
3 Nighttime og med nr.

604
00:35:54.450 --> 00:35:56.010
5 Nero Dalsborg på 3.

605
00:35:56.530 --> 00:36:01.070
pladsen os var 2,35 pladserne 11, 10

606
00:36:01.070 --> 00:36:04.310
og 13 Kombinationen 9-3 den gav i

607
00:36:04.310 --> 00:36:07.030
et turvedmålet 22 kroner, hvor kombinationen 9-3

608
00:36:07.030 --> 00:36:10.950
-5 i trio gav 113 kroner og det

609
00:36:10.950 --> 00:36:13.630
var også her for 5 Vindertiden er 21

610
00:36:13.630 --> 00:36:15.630
,7 og her i fjerde løb 3.

611
00:36:15.710 --> 00:36:17.270
afdelingen ved 5 der udgik nr.

612
00:36:17.330 --> 00:36:22.430
7 Det er jo stadigvæk de der 136

613
00:36:22.430 --> 00:36:25.110
.498 kroner vi skal se hvordan de bliver

614
00:36:25.110 --> 00:36:27.250
fordelt i ved 5 og nu var fjerde

615
00:36:27.250 --> 00:36:27.570
løb 3.

616
00:36:27.890 --> 00:36:30.030
afdelingen ved 5 er færdig der er der

617
00:36:30.030 --> 00:36:33.970
2497 rækker tilbage som hver har en værdi

618
00:36:33.970 --> 00:36:36.430
af 32 kroner og vi skal over til

619
00:36:36.430 --> 00:36:36.690
5.

620
00:36:36.810 --> 00:36:37.390
løb 4.

621
00:36:37.530 --> 00:36:54.540
afdelingen er ved 5 1,

622
00:36:54.540 --> 00:37:01.590
2 kør starten er gået til 5.

623
00:37:01.710 --> 00:37:03.650
løb der var fejl i starten for en

624
00:37:03.650 --> 00:37:07.150
nuklear og det er Noble June og Nero

625
00:37:07.150 --> 00:37:09.290
Lykkebo der kæmper om føringen på 3.

626
00:37:09.430 --> 00:37:11.650
pladsen har vi Lilletop derefter er det Lund

627
00:37:11.650 --> 00:37:13.530
Birkehøj så var der på ny fejl for

628
00:37:13.530 --> 00:37:17.770
en nuklear også fejl for Lillerex men det

629
00:37:17.770 --> 00:37:19.810
er Noble June og Nero Lykkebo side om

630
00:37:19.810 --> 00:37:22.250
side der kæmper om føringen på 3.

631
00:37:22.350 --> 00:37:25.010
pladsen er det Lund Birkehøj derefter Lilletop så

632
00:37:25.010 --> 00:37:29.010
følger Megaforce Amos derefter Lopetskitte og Medea Tempo

633
00:37:29.610 --> 00:37:36.160
derefter er det Crudair program nummer 4 nuklear

634
00:37:36.160 --> 00:37:38.500
er diskvalificeret for at gøre løb det var

635
00:37:38.500 --> 00:37:42.600
program nummer 4 nuklear der er diskvalificeret nummer

636
00:37:42.600 --> 00:37:44.340
1 Noble June er i føring med nummer

637
00:37:44.340 --> 00:37:47.100
2 Nero Lykkebo i ryg, derefter nummer 7

638
00:37:47.100 --> 00:37:50.260
Lund Birkehøj så følger nummer 3 Lilletop derefter

639
00:37:50.260 --> 00:37:53.600
nummer 6 Megaforce Amos så har vi nummer

640
00:37:53.600 --> 00:37:56.560
9 Lopetskitte derefter er det nummer 8 Medea

641
00:37:56.560 --> 00:37:58.900
Tempo så er der længder til nummer 10

642
00:37:58.900 --> 00:38:19.190
Crudair program nummer 4 nuklear er diskvalificeret Lund

643
00:38:19.190 --> 00:38:20.690
Birkehøj bliver trukket ud i 2.

644
00:38:20.770 --> 00:38:22.090
spor og går op på 2.

645
00:38:22.190 --> 00:38:25.490
pladsen efter den førende Noble June indvendigt er

646
00:38:25.490 --> 00:38:28.330
det Nero Lykkebo derefter Megaforce Amos så kommer

647
00:38:28.330 --> 00:38:30.750
Crudair i et gevaldigt angreb i sporene og

648
00:38:30.750 --> 00:38:31.750
er nu oppe på 2.

649
00:38:31.830 --> 00:38:35.830
pladsen efter den førende Noble June og det

650
00:38:35.830 --> 00:38:40.710
er nu Noble June i føring med Crudair

651
00:38:40.710 --> 00:38:41.710
i 3.

652
00:38:41.810 --> 00:38:44.330
spor midt i banen har vi Lund Birkehøj

653
00:38:44.330 --> 00:38:49.510
derefter Nero Lykkebo så følger Megaforce Amos derefter

654
00:38:49.510 --> 00:38:52.270
er det Lopetskitte og Lilletop og sidst i

655
00:38:52.270 --> 00:39:04.170
hovedfeltet er det Medea Tempo på

656
00:39:04.170 --> 00:39:06.170
vej ud på sidste omgang er det Noble

657
00:39:06.170 --> 00:39:09.230
June med Crudair udvendigt så var der fejl

658
00:39:09.230 --> 00:39:14.360
for Nero Lykkebo den er i trav på

659
00:39:14.360 --> 00:39:17.220
ny men det er Noble June med Crudair

660
00:39:17.220 --> 00:39:19.460
udvendigt så er det Nero Lykkebo og Lund

661
00:39:19.460 --> 00:39:22.460
Birkehøj side om side derefter Megaforce Amos så

662
00:39:22.460 --> 00:39:36.320
følger Lopetskitte, Lilletop og Medea Tempo bagfeltet

663
00:39:36.320 --> 00:39:38.480
bliver Medea Tempo nu trukket ud til angreb

664
00:39:38.480 --> 00:39:40.600
her hvor der mangler 600 meter af 5.

665
00:39:40.740 --> 00:39:45.480
løb ingen ændringer i stillingen foran fortsat Noble

666
00:39:45.480 --> 00:39:49.160
June med Crudair udvendigt derefter Nero Lykkebo Lund

667
00:39:49.160 --> 00:39:52.080
Birkehøj er også med i angrebet Medea Tempo

668
00:39:52.080 --> 00:39:54.340
er helt udvendigt så var der fejl for

669
00:39:54.340 --> 00:39:57.760
Medea Tempo her ved indgangen til Tuborgsvinget fortsat

670
00:39:57.760 --> 00:39:59.920
Noble June i front nu med Lund Birkehøj

671
00:39:59.920 --> 00:40:00.460
på 2.

672
00:40:00.800 --> 00:40:03.200
pladsen på 3.

673
00:40:03.320 --> 00:40:05.960
pladsen i sporene er det Megaforce Amos der

674
00:40:05.960 --> 00:40:07.780
går veldig godt i øjeblikket indvendigt er det

675
00:40:07.780 --> 00:40:12.220
Nero Lykkebo derefter Lopetskitte så følger Medea Tempo,

676
00:40:12.360 --> 00:40:15.740
Lilletop og sidst er det nu Crudair Megaforce

677
00:40:15.740 --> 00:40:18.780
Amos er først ind i opløbet med Noble

678
00:40:18.780 --> 00:40:23.220
June nærmest, derefter Nero Lykkebo Det er Megaforce

679
00:40:23.220 --> 00:40:25.240
Amos og bliver Nero Lykkebo trukket ud til

680
00:40:25.240 --> 00:40:27.700
angreb, men Megaforce Amos kan gå til sejr

681
00:40:28.190 --> 00:40:29.580
Megaforce Amos til Kenneckes 3.

682
00:40:29.680 --> 00:40:35.040
sejr i aften derefter Noble June Ja, Kennecke

683
00:40:35.040 --> 00:40:36.500
den har altså virkelig gang i det i

684
00:40:36.500 --> 00:40:38.920
øjeblikket, og det er ikke første gang at

685
00:40:38.920 --> 00:40:42.300
han laver 3 sejre i træk Han vandt

686
00:40:42.300 --> 00:40:42.760
altså med nr.

687
00:40:42.800 --> 00:40:44.240
6 Megaforce Amos foran nr.

688
00:40:44.260 --> 00:40:45.700
1 Noble June og med nr.

689
00:40:45.740 --> 00:40:48.400
9 Lopetskitte på 3.

690
00:40:48.520 --> 00:40:51.880
pladsen også var 4,54 pladserne 22, 23

691
00:40:51.880 --> 00:40:56.740
og 38 Kombinationen 6-1 den gav i

692
00:40:56.740 --> 00:41:01.060
tovedmålet 274 kroner hvor kombinationen 6-1-9

693
00:41:01.060 --> 00:41:05.440
i trio gav 2.973 kroner for 5

694
00:41:06.120 --> 00:41:08.480
Vindertiden var 1.21,4 og der var

695
00:41:08.480 --> 00:41:09.460
ingen der udgik her i 5.

696
00:41:09.580 --> 00:41:13.060
løb 4 afdelinger V5 Nu er der 999

697
00:41:13.060 --> 00:41:14.820
rækker tilbage som hver har en værdi af

698
00:41:14.820 --> 00:41:16.700
81 kroner her hvor vi skal over til

699
00:41:16.700 --> 00:41:17.880
V5 finalen 6.

700
00:41:18.040 --> 00:41:18.620
løb, 5.

701
00:41:20.280 --> 00:41:33.520
afdeling 6.

702
00:41:33.800 --> 00:41:37.160
løb, sidste afdeling af V5 er et autostartløb

703
00:41:37.160 --> 00:41:40.460
distancen er 2080 meter alle til 12 tilmeldte

704
00:41:40.460 --> 00:41:42.020
heste kommer til start og de er ved

705
00:41:42.020 --> 00:41:44.040
at samle sig bag startvognens vinger her hvor

706
00:41:44.040 --> 00:41:46.340
der er 100 meter til startstedet så er

707
00:41:46.340 --> 00:41:55.240
der problemer for logginips starten er gået her

708
00:41:56.020 --> 00:41:58.280
så er der fejl for Lord Sinclair, for

709
00:41:58.280 --> 00:42:02.260
Midori Brothers og for Kama SS det er

710
00:42:02.260 --> 00:42:04.920
Marinos til front med Los Paloma og Master

711
00:42:04.920 --> 00:42:11.620
June på de næste pladser derefter følger Loggi

712
00:42:11.620 --> 00:42:15.160
magle så er det Isabella Engløst så har

713
00:42:15.160 --> 00:42:18.260
vi Mastermind og Kishan derefter Midori Brothers, Kama

714
00:42:18.260 --> 00:42:22.240
SS, Lord Sinclair der er langt til Kama

715
00:42:22.240 --> 00:42:25.720
SS og meget langt til Logginips Marinos med

716
00:42:25.720 --> 00:42:28.600
Los Paloma udvendigt derefter er det Master June

717
00:42:28.600 --> 00:42:31.720
så følger Loggi magle derefter er det Isabella

718
00:42:31.720 --> 00:42:33.760
Engløst så er der længder til Mastermind og

719
00:42:33.760 --> 00:42:42.800
Kishan derefter Midori Brothers så har vi Lord

720
00:42:42.800 --> 00:43:03.800
Sinclair det

721
00:43:03.800 --> 00:43:06.740
er Marinos i front foretaget, Los Paloma udvendigt

722
00:43:06.740 --> 00:43:11.320
derefter Master June med Loggi magle udvendigt så

723
00:43:11.320 --> 00:43:16.300
følger Mastermind med Kishan udvendigt sådan en stilling

724
00:43:16.300 --> 00:43:18.220
her hvor der er kørt en kilometer efter

725
00:43:18.220 --> 00:43:24.470
1.22 Marinos først ud på sidste omgang

726
00:43:24.470 --> 00:43:27.390
med Los Paloma udvendigt derefter Master June og

727
00:43:27.390 --> 00:43:29.610
Loggi magle så er det Mastermind og Isabella

728
00:43:29.610 --> 00:43:32.550
Engløst så følger Christian Topp derefter Kishan, der

729
00:43:32.550 --> 00:43:34.190
nu bliver sendt frem i angreb så har

730
00:43:34.190 --> 00:43:36.990
vi Lord Sinclair, Midori Brothers Kama SS og

731
00:43:36.990 --> 00:43:40.150
der er et par længder til Logginips Kishan

732
00:43:40.150 --> 00:43:42.330
går vældig godt i øjeblikket op på 3.

733
00:43:42.670 --> 00:43:45.810
pladsen men foran fortsat Marinos og Los Paloma

734
00:43:45.810 --> 00:43:48.630
derefter Master June i sporene Kishan midt i

735
00:43:48.630 --> 00:43:50.750
bagen Loggi magle så er det Isabella Engløst

736
00:43:50.750 --> 00:43:53.530
og Mastermind så følger Midori Brothers og Christian

737
00:43:53.530 --> 00:43:55.410
Topp der er jo på ny fejl for

738
00:43:55.410 --> 00:44:00.690
Kama SS program nummer 5 Kama SS er

739
00:44:00.690 --> 00:44:03.210
diskvalificeret for galop, det var program nummer 5

740
00:44:03.210 --> 00:44:06.550
Kama SS der er diskvalificeret Kishan presser på

741
00:44:06.550 --> 00:44:08.610
de førende Marinos og Los Paloma her hvor

742
00:44:08.610 --> 00:44:12.410
de er på vej ind i Tuborgsvinget derefter

743
00:44:12.410 --> 00:44:15.150
er det Isabella Engløst så følger Master June

744
00:44:16.150 --> 00:44:19.330
så har vi Midori Brothers, derefter Loggi magle

745
00:44:19.330 --> 00:44:23.370
og Mastermind men det er Kishan først ind

746
00:44:23.370 --> 00:44:25.570
på lige bane med Isabella Engløst og Marinos

747
00:44:25.570 --> 00:44:28.050
på de næste pladser, derefter Midori Brothers, Los

748
00:44:28.050 --> 00:44:33.430
Paloma, Master June og Mastermind Kishan angrebet af

749
00:44:33.430 --> 00:44:34.510
Isabella Engløst
  • Det kommende træf i Borrevejle med Amerikaner Biler
  • V-5 løbene på Skovbo Travbane
Dato udgivet
Dope sheet: Klik for at downloade
Metainformation for administratorer
Faustnr
9 647 939 5
Varighed tidskode
00:46:35:00
Varighed sekunder
2795
Klassifikationsnummer
Båndnummer
1678
Import må ikke længere overskrive dette
Afbrudt
Video er online
Tilsluttet

Kommentarer