- Det kommende træf i Borrevejle med Amerikaner Biler
- V-5 løbene på Skovbo Travbane
Tekstudskrift
WEBVTT 1 00:05:03.430 --> 00:05:05.190 Det er begyndt, og det er begyndt på 2 00:05:05.190 --> 00:05:07.510 en lidt ejendomlig måde ved at sidde i 3 00:05:07.510 --> 00:05:08.850 en rigtig gammel amerikaner. 4 00:05:08.850 --> 00:05:09.650 Hvor gammel er den her? 5 00:05:10.190 --> 00:05:14.010 Den er fra 1960, så hvis vi ellers 6 00:05:14.010 --> 00:05:15.370 kunne regne, så bliver den jo et par 7 00:05:15.370 --> 00:05:16.450 -tre år ganske snart. 8 00:05:17.290 --> 00:05:18.430 Hvis du stopper her, så er det ikke, 9 00:05:18.530 --> 00:05:19.650 at vi kører både sikre og alt. 10 00:05:20.810 --> 00:05:21.890 Vi er jo et og hold her. 11 00:05:23.030 --> 00:05:24.310 Sådan en som denne her, er den til 12 00:05:24.310 --> 00:05:25.890 at køre med i 1990 ikke alt for 13 00:05:25.890 --> 00:05:26.630 dyr at have med at køre? 14 00:05:27.470 --> 00:05:29.370 Det er jo et spørgsmål om ligepæveri. 15 00:05:30.530 --> 00:05:33.030 Når man investerer i et køretøj den kaliber, 16 00:05:33.170 --> 00:05:35.010 så er man også klar over, hvilke omkostninger 17 00:05:35.010 --> 00:05:35.710 der er forbundet dermed. 18 00:05:36.770 --> 00:05:38.990 Og det er man jo så indstillet på 19 00:05:38.990 --> 00:05:39.450 at betale. 20 00:05:39.450 --> 00:05:41.030 Det er da klart, at de nye vægtafgifter, 21 00:05:41.150 --> 00:05:42.770 som vi får nu her, det gør det 22 00:05:42.770 --> 00:05:45.110 ikke sjovt at være i vores pengepunkt. 23 00:05:46.430 --> 00:05:47.730 I og med, at det er en procentsats, 24 00:05:47.790 --> 00:05:49.150 så slår den jo lidt hårdt heroppe i 25 00:05:49.150 --> 00:05:50.630 denne herinde, hvor vi taler om to tons 26 00:05:50.630 --> 00:05:51.230 totalvægt. 27 00:05:51.850 --> 00:05:53.110 Men det må man jo altid tage med, 28 00:05:53.170 --> 00:05:54.270 når man har valgt at leve i dette 29 00:05:54.270 --> 00:05:54.670 samfund. 30 00:05:54.750 --> 00:05:56.490 Ellers må man jo finde på noget andet. 31 00:05:56.730 --> 00:05:58.290 Det er bil og bilen. 32 00:05:58.610 --> 00:06:00.070 Nu sidder vi bag nogle tonede ruder. 33 00:06:00.170 --> 00:06:00.910 Det er jo godt, hvad vi skal gå 34 00:06:00.910 --> 00:06:02.670 udenfor, for så kan folk jo bedre se 35 00:06:02.670 --> 00:06:02.850 os. 36 00:06:03.110 --> 00:06:04.170 For det hører jo også med til sådan 37 00:06:04.170 --> 00:06:05.190 en bil, det er de tonede ruder. 38 00:06:05.670 --> 00:06:06.950 Ja, det gør det da naturligvis. 39 00:06:06.950 --> 00:06:08.730 Nu kommer den her bil jo fra ganske 40 00:06:08.730 --> 00:06:10.370 varme og himmelstrøj fra Kalifornien. 41 00:06:10.890 --> 00:06:13.450 Der er solen jo hård ved både interiøret 42 00:06:13.450 --> 00:06:14.570 og ved bilen i øvrigt, og også ved 43 00:06:14.570 --> 00:06:15.570 de mennesker, der sidder i den. 44 00:06:15.730 --> 00:06:17.270 Så som følge af det, så er ruderne 45 00:06:17.270 --> 00:06:17.750 tonede, ja. 46 00:06:18.390 --> 00:06:18.830 Det er rigtigt. 47 00:06:19.070 --> 00:06:20.230 Det er næsten det værd, det har været 48 00:06:20.230 --> 00:06:21.190 hele dagen i dag her. 49 00:06:21.750 --> 00:06:22.670 Det har været en god sommer. 50 00:06:22.890 --> 00:06:24.250 Ja, det har det. 51 00:06:25.070 --> 00:06:26.030 Men at komme ud af den, det er 52 00:06:26.030 --> 00:06:27.730 jo også en lethed, fordi der er noget 53 00:06:27.730 --> 00:06:28.370 højde i den. 54 00:06:28.670 --> 00:06:29.690 Og døren kan vel lukke? 55 00:06:29.830 --> 00:06:30.390 Jo jo, det kan den. 56 00:06:31.630 --> 00:06:33.150 Jeg ved ikke, om du vil komme herovre, 57 00:06:33.250 --> 00:06:34.410 for det er jo ikke... 58 00:06:35.010 --> 00:06:36.930 Hvem er det, der bruger sådan nogle biler 59 00:06:36.930 --> 00:06:37.450 som dem her? 60 00:06:37.890 --> 00:06:38.570 Det er... 61 00:06:38.570 --> 00:06:40.530 Ja, det er alle folk, der har fået 62 00:06:40.530 --> 00:06:41.830 den skønne idé af store biler. 63 00:06:41.950 --> 00:06:42.250 Det er dejligt. 64 00:06:43.350 --> 00:06:43.850 Sådan er det. 65 00:06:44.450 --> 00:06:46.330 Og så vil I i den kommende weekend 66 00:06:46.330 --> 00:06:47.530 holde stævne på det? 67 00:06:48.310 --> 00:06:49.710 Ja, vi holder et træf i hele weekenden 68 00:06:49.710 --> 00:06:52.550 ude på Borgvejlevi, hvor vi skal ned i 69 00:06:52.550 --> 00:06:55.210 vejret og samle alle de andre biler. 70 00:06:57.810 --> 00:06:58.170 Så... 71 00:06:58.170 --> 00:06:59.190 Og hvornår er det, det starter? 72 00:06:59.190 --> 00:07:01.370 Vi starter på fredag, hvor vi samles derude, 73 00:07:01.890 --> 00:07:03.710 og der tænder vi op i grillen og 74 00:07:03.710 --> 00:07:04.410 får lidt aftensmad. 75 00:07:05.490 --> 00:07:06.650 Og lidt senere på aftenen samles vi nede 76 00:07:06.650 --> 00:07:07.510 på stranden omkring i bålet. 77 00:07:08.030 --> 00:07:10.050 Lørdag, der kører vi en tur ud i 78 00:07:10.050 --> 00:07:12.010 landskabet alle sammen, omkring 1-3 tider. 79 00:07:12.910 --> 00:07:15.190 Der kan vi ses på vejen ud omkring... 80 00:07:16.230 --> 00:07:16.810 Hvad hedder det? 81 00:07:16.830 --> 00:07:20.890 Oppe ved Kirkevaldsø, Kisserup, Kattinge. 82 00:07:21.810 --> 00:07:22.670 Her slår det en vej rundt. 83 00:07:23.930 --> 00:07:25.970 Og så søndag holder vi åbent for publikum. 84 00:07:26.730 --> 00:07:28.690 Og der er, må vi sige, hele Roskilde 85 00:07:28.690 --> 00:07:29.690 velkommen til at komme ud og kigge på 86 00:07:29.690 --> 00:07:30.210 bilerne. 87 00:07:31.170 --> 00:07:32.650 Hvor mange biler har I fået samlet til 88 00:07:32.650 --> 00:07:33.250 den kommende weekend? 89 00:07:33.510 --> 00:07:35.370 Vi regner afsted mellem 200 og 250 biler. 90 00:07:36.550 --> 00:07:37.730 Og i år har vi udvidet med at 91 00:07:37.730 --> 00:07:39.710 invitere Veteranbilsklubben, som vi håber på, at de 92 00:07:39.710 --> 00:07:40.330 kommer ud også. 93 00:07:40.730 --> 00:07:42.650 Så vi får de gamle biler med i 94 00:07:42.650 --> 00:07:43.390 sammenhængen. 95 00:07:43.870 --> 00:07:45.350 Nu har vi stillet os udenfor også fordi, 96 00:07:45.550 --> 00:07:46.730 at det kræver jo noget plads at have 97 00:07:46.730 --> 00:07:48.130 sådan en bil, for den er meget, meget 98 00:07:48.130 --> 00:07:49.270 stor af en biler i dag. 99 00:07:50.290 --> 00:07:51.930 Men også fordi, at man kan se, hvad 100 00:07:51.930 --> 00:07:53.330 det er for forskellige typer biler, der er 101 00:07:53.330 --> 00:07:53.450 her. 102 00:07:53.450 --> 00:07:55.210 Ja, det er meget forskellige typer. 103 00:07:56.970 --> 00:07:58.790 Det er en IFA Buick fra 50'erne 104 00:07:58.790 --> 00:08:02.290 og et Oldsmobile fra 60'erne. 105 00:08:02.310 --> 00:08:03.370 Det var den, I kom kørende i? 106 00:08:03.390 --> 00:08:04.470 Det var den, I kom kørende i, ja. 107 00:08:07.470 --> 00:08:09.030 Den forreste, det er en Mustang fra 67 108 00:08:09.030 --> 00:08:09.530 'erne. 109 00:08:10.330 --> 00:08:11.910 Og så er der en Gula, en Corvette 110 00:08:12.370 --> 00:08:15.250 og bagved en Buick fra midten af 60 111 00:08:15.250 --> 00:08:15.410 'erne. 112 00:08:16.770 --> 00:08:17.830 Så ved jeg ikke, om vi kan se 113 00:08:17.830 --> 00:08:18.330 flere hernede af. 114 00:08:18.330 --> 00:08:19.050 Det kan vi nok ikke herfra. 115 00:08:19.610 --> 00:08:21.910 Men der er virkelig mange samlet allerede her. 116 00:08:23.310 --> 00:08:24.970 Hvordan holder man sådan noget ved lige? 117 00:08:27.230 --> 00:08:29.310 Tja, vi bruger jo vintertiden på det. 118 00:08:29.590 --> 00:08:30.190 Masser af timer. 119 00:08:30.390 --> 00:08:31.909 Polerer, pudser, skruer. 120 00:08:32.990 --> 00:08:33.830 Stik over sig selv. 121 00:08:34.789 --> 00:08:35.850 Og kan man ikke, så lærer man det. 122 00:08:37.610 --> 00:08:39.169 Så hører og ser man en gang imellem 123 00:08:39.169 --> 00:08:40.330 noget om, at man kører med sådan nogle 124 00:08:40.330 --> 00:08:41.590 biler inde på Vesterbrogade? 125 00:08:42.850 --> 00:08:43.630 Det er der nogen, der gør, ja. 126 00:08:43.690 --> 00:08:45.310 Vi gør det ikke så meget, men der 127 00:08:45.310 --> 00:08:46.490 bliver kørt en tur derind en gang imellem. 128 00:08:47.330 --> 00:08:48.630 Vi kommer nok derind en eller to gange 129 00:08:48.630 --> 00:08:48.910 om året. 130 00:08:49.530 --> 00:08:50.850 Det er for at lufte dem? 131 00:08:50.850 --> 00:08:52.270 Ja, det er for at lufte dem og 132 00:08:52.270 --> 00:08:52.850 vise dem frem. 133 00:08:53.510 --> 00:08:55.150 Men det får I så også mulighed for 134 00:08:55.150 --> 00:08:56.730 nu, på lørdag, hvor I kører rundt her 135 00:08:56.730 --> 00:08:57.250 i området? 136 00:08:57.290 --> 00:08:57.970 Så deltid, ja. 137 00:08:59.010 --> 00:09:00.410 Så det bliver skønt, især med en vejrudsigt. 138 00:09:01.490 --> 00:09:02.870 Men hvad går den rute ud på? 139 00:09:03.210 --> 00:09:03.890 Hvad skal I kunne? 140 00:09:03.950 --> 00:09:05.270 Kan I køre stærkt, eller hvad skal I 141 00:09:05.270 --> 00:09:05.510 derude? 142 00:09:06.370 --> 00:09:08.410 Nej, tværtimod kører vi stille og roligt ud 143 00:09:08.410 --> 00:09:08.790 af landvejen. 144 00:09:09.370 --> 00:09:10.450 Jeg tror ikke, hastigheden bliver meget mere end 145 00:09:10.450 --> 00:09:11.630 45 km i timen. 146 00:09:12.670 --> 00:09:13.530 Det er kun et spørgsmål, om man kunne 147 00:09:13.530 --> 00:09:16.110 stille og roligt nyde naturen og syne alle 148 00:09:16.110 --> 00:09:16.890 de andre biler på vejen. 149 00:09:17.830 --> 00:09:19.890 Og så er også det evige problem, som 150 00:09:19.890 --> 00:09:21.070 vi også kom ind på, da vi kørte 151 00:09:21.070 --> 00:09:21.330 hermed. 152 00:09:21.450 --> 00:09:22.650 Det må jo altså koste hvid ud af 153 00:09:22.650 --> 00:09:23.370 øjnene i benzin. 154 00:09:24.530 --> 00:09:26.070 Ja, benzinrøgning er kedelig, det er den, men 155 00:09:26.070 --> 00:09:26.710 det er til at leve med. 156 00:09:27.730 --> 00:09:28.710 Og så også, det er den er så 157 00:09:28.710 --> 00:09:29.370 tung, som den er. 158 00:09:30.090 --> 00:09:32.150 Ja, det hænger jo sammen med benzinforbruget, ja. 159 00:09:34.070 --> 00:09:35.150 Men hobbyen er ikke værd, end det er 160 00:09:35.150 --> 00:09:36.250 til, at det kan hænge sammen. 161 00:09:37.210 --> 00:09:37.950 Hvilken bil har du? 162 00:09:38.430 --> 00:09:39.990 Jeg kører selv i Mustang, der holder lige 163 00:09:39.990 --> 00:09:40.630 ved siden af her. 164 00:09:41.450 --> 00:09:42.950 Hvad koster den dig at holde i gang 165 00:09:42.950 --> 00:09:43.330 om året? 166 00:09:44.290 --> 00:09:46.010 Uh, det er godt nok et øjenstykke, jeg 167 00:09:46.010 --> 00:09:46.510 har regnet på. 168 00:09:49.550 --> 00:09:50.990 Det ved jeg ikke helt præcis, hvad det 169 00:09:50.990 --> 00:09:54.690 kostede, men jeg vil hellere sige, at bilens 170 00:09:54.690 --> 00:09:55.790 priser, det kan man få nede fra 20 171 00:09:55.790 --> 00:09:57.210 .000-30.000 kr., og lad os sige 172 00:09:57.210 --> 00:09:58.230 op til 1.500.000 kr. 173 00:09:58.950 --> 00:10:00.210 Jeg tror, at 90% af de biler, 174 00:10:00.330 --> 00:10:01.470 vi kører i Danmark, de ligger under 100 175 00:10:01.470 --> 00:10:01.890 .000 kr. 176 00:10:02.670 --> 00:10:05.110 Så det er ikke, fordi det er håbløst 177 00:10:05.110 --> 00:10:05.470 at være med. 178 00:10:06.710 --> 00:10:08.310 Hvor meget kører Mustangen på literen? 179 00:10:08.750 --> 00:10:09.830 Den kører en 6-7 stykker. 180 00:10:11.530 --> 00:10:12.390 Så lige frem. 181 00:10:13.650 --> 00:10:14.310 Benzinbesparende er det jo ikke. 182 00:10:14.310 --> 00:10:15.890 Og vægtafgiften, hvor stor er den? 183 00:10:17.150 --> 00:10:18.170 Uh, den har jeg ikke set. 184 00:10:18.230 --> 00:10:19.850 Den stiger her 55%, så det bliver en 185 00:10:19.850 --> 00:10:20.250 kedelig sag. 186 00:10:22.230 --> 00:10:24.050 Så man skal ikke bare have et godt 187 00:10:24.050 --> 00:10:25.210 humør for at holde bilen i gang, man 188 00:10:25.210 --> 00:10:27.790 skal også have en virkelig god tegnebog, som 189 00:10:27.790 --> 00:10:28.670 også er en godt humør. 190 00:10:29.090 --> 00:10:30.650 Det er et spørgsmål om prioritering. 191 00:10:31.450 --> 00:10:33.630 Hvis man sparer lidt på øllen og cigaretterne, 192 00:10:33.690 --> 00:10:34.450 så kan det gå med det andet. 193 00:10:35.370 --> 00:10:36.670 Skal det ikke statafgiften et eller andet sted? 194 00:10:37.510 --> 00:10:38.970 Nu stod du for at invitere det mindste 195 00:10:38.970 --> 00:10:40.730 af Roskilde ud til Borvejle her på søndag. 196 00:10:41.150 --> 00:10:42.110 Hvad skal de ud at se? 197 00:10:42.710 --> 00:10:44.310 De kommer til at se veteranbiler, de kommer 198 00:10:44.310 --> 00:10:45.810 til at se dollergren fra 50'erne, de 199 00:10:45.810 --> 00:10:47.850 kommer til at se lidt hurtigere biler fra 200 00:10:47.850 --> 00:10:48.730 60'erne og 70'erne. 201 00:10:49.310 --> 00:10:51.450 Der kommer en fra Dragsters, som er lidt 202 00:10:51.450 --> 00:10:52.770 mere sjældent at se herhjemme. 203 00:10:53.370 --> 00:10:54.910 Det er jo en helt speciel racer-type, 204 00:10:55.130 --> 00:10:56.170 hvis man skal kalde det racer. 205 00:10:56.790 --> 00:10:58.110 Har I fået lavet banen til sådan en 206 00:10:58.110 --> 00:10:58.390 derude? 207 00:10:58.710 --> 00:10:59.930 Vi kan ikke køre med dem derude, for 208 00:10:59.930 --> 00:11:01.230 det er et problem, der er inden for 209 00:11:01.230 --> 00:11:01.910 Indsborg i Danmark. 210 00:11:01.990 --> 00:11:02.770 Der er ikke nogen baner. 211 00:11:03.050 --> 00:11:04.850 Der er kun en lufthavn oppe i Nordjylland, 212 00:11:04.950 --> 00:11:05.750 hvor det kan lade sig gøre at køre. 213 00:11:07.090 --> 00:11:09.590 Så vi kan nok, måske hvis vi er 214 00:11:09.590 --> 00:11:10.790 heldige, få lov at starte dem op, men 215 00:11:10.790 --> 00:11:11.270 ikke mere. 216 00:11:12.670 --> 00:11:13.950 Og det hænger sammen mere om. 217 00:11:14.270 --> 00:11:15.910 De stadigvæk hænger sammen fra sidst løb, de 218 00:11:15.910 --> 00:11:16.290 har været ude at køre. 219 00:11:18.010 --> 00:11:19.350 Og hvad sker der mere end det? 220 00:11:21.310 --> 00:11:23.530 Sidst på eftermiddagen, så er der amerikansk fodbold. 221 00:11:23.970 --> 00:11:26.410 Der har vi fået Roskilde Kings, der er 222 00:11:26.410 --> 00:11:28.170 nytholdet i Roskilde, der er startet op her 223 00:11:28.170 --> 00:11:29.350 ved årskiftet. 224 00:11:30.070 --> 00:11:33.190 De spiller en opvisningskamp sammen med Copenhagen Vikings, 225 00:11:33.630 --> 00:11:36.330 der i øjeblikket er Danmarksmester i amerikansk fodbold. 226 00:11:37.810 --> 00:11:38.570 Amerikansk fodbold? 227 00:11:38.670 --> 00:11:40.470 Er det sådan noget rugby-arbejde? 228 00:11:41.210 --> 00:11:43.170 Det kan godt mene lidt om rugby, det 229 00:11:43.170 --> 00:11:43.430 kan det. 230 00:11:43.730 --> 00:11:44.490 Bare med en rund bold? 231 00:11:44.850 --> 00:11:46.030 Det er samme boldtype. 232 00:11:47.630 --> 00:11:49.090 Det eneste forskel der er til det, det 233 00:11:49.090 --> 00:11:52.150 er at man spiller med hjelm og utrolig 234 00:11:52.150 --> 00:11:53.070 meget beskyttelsesudstyr. 235 00:11:54.030 --> 00:11:57.070 Regelmæssigt så er forskellen, den er i rugby, 236 00:11:57.190 --> 00:11:58.850 der må man kun levere, eller når man 237 00:11:58.850 --> 00:12:00.690 sender bolden videre til næste spiller, så må 238 00:12:00.690 --> 00:12:01.970 man kun levere den bagud på banen. 239 00:12:02.110 --> 00:12:03.250 I amerikansk fodbold må man også levere den 240 00:12:03.250 --> 00:12:03.550 fremad. 241 00:12:03.690 --> 00:12:04.650 Det giver en af forskellene. 242 00:12:05.650 --> 00:12:06.930 Kommer der andre ting den søndag? 243 00:12:08.170 --> 00:12:09.250 Nej, der er ikke så meget mere den 244 00:12:09.250 --> 00:12:11.430 søndag end der er samværelse og uddeling af 245 00:12:11.430 --> 00:12:12.990 præmier og bedømmelse af bilerne. 246 00:12:14.090 --> 00:12:15.990 Hvem er det, der skal bedømme jeres biler? 247 00:12:17.630 --> 00:12:19.290 Det bliver repræsentanter for alle de danske og 248 00:12:19.290 --> 00:12:19.970 amerikaner bilklubber. 249 00:12:20.630 --> 00:12:23.230 Hver klub der kommer, stiller en repræsentant eller 250 00:12:23.230 --> 00:12:24.050 to, der giver nogle point. 251 00:12:24.590 --> 00:12:25.830 Så lægger vi dem alle sammen sammen, og 252 00:12:25.830 --> 00:12:27.270 så bliver det resultatet. 253 00:12:28.250 --> 00:12:29.410 Det sidste jeg har hørt, det er, at 254 00:12:29.410 --> 00:12:32.470 der bliver også lidt vandskid på vandet derude. 255 00:12:33.290 --> 00:12:34.210 Altså ude ved Borre Vejlevi? 256 00:12:34.350 --> 00:12:35.010 Ja, det gør der. 257 00:12:35.950 --> 00:12:36.830 Så der er også lidt at kigge på 258 00:12:36.830 --> 00:12:37.070 dernede. 259 00:12:37.270 --> 00:12:38.390 Man kan også tage badetøj med, hvis man 260 00:12:38.390 --> 00:12:38.990 synes det er for varmt. 261 00:12:39.230 --> 00:12:40.390 Der er mulighed for at blive kølet af. 262 00:12:40.870 --> 00:12:42.170 Ja, det er helt sikkert, det er det. 263 00:12:44.110 --> 00:12:45.790 Men vejret, kan det ikke blive for stor 264 00:12:45.790 --> 00:12:46.390 en konkurrence? 265 00:12:48.330 --> 00:12:50.190 Ja, en lille sky kunne godt være godt 266 00:12:50.190 --> 00:12:51.890 for publikum, men da der er mulighed for 267 00:12:51.890 --> 00:12:53.090 at tage en dukkert derude, så kan man 268 00:12:53.090 --> 00:12:54.290 lige så godt tage dernede som til stranden. 269 00:12:54.990 --> 00:12:56.430 Der er en fin strand dernede også. 270 00:12:56.910 --> 00:12:58.170 Hvad har I så gjort for at lave 271 00:12:58.170 --> 00:12:59.010 andre ting derude? 272 00:12:59.110 --> 00:13:00.730 Kan man købe noget derude at spise og 273 00:13:00.730 --> 00:13:00.970 drikke? 274 00:13:01.270 --> 00:13:02.590 Der er mulighed for at købe øl og 275 00:13:02.590 --> 00:13:05.210 vand, og alt hvad der hjertet vil gære 276 00:13:05.210 --> 00:13:06.130 til maven. 277 00:13:07.310 --> 00:13:08.270 Og så ud over det, så har vi 278 00:13:08.270 --> 00:13:12.670 også inviteret en del firmaer til at fremvise 279 00:13:12.670 --> 00:13:14.130 deres produkter, så de kan se, hvad man 280 00:13:14.130 --> 00:13:14.850 kan få til bilerne. 281 00:13:16.470 --> 00:13:18.390 Hvis man nu er så skør, hvad jeg 282 00:13:18.390 --> 00:13:19.590 lige kan sige, det kan bare være sin 283 00:13:19.590 --> 00:13:21.650 egen mening, om man vil have sådan en 284 00:13:21.650 --> 00:13:21.810 bil. 285 00:13:21.810 --> 00:13:22.650 Hvad skal man så gøre? 286 00:13:22.810 --> 00:13:24.130 Hvordan kommer man ind i jeres klub for 287 00:13:24.130 --> 00:13:24.370 det der? 288 00:13:24.650 --> 00:13:25.630 Det bedste man gør, det er, at man 289 00:13:25.630 --> 00:13:26.770 tager ud til os og besøger os onsdag 290 00:13:26.770 --> 00:13:27.390 aftenen. 291 00:13:27.410 --> 00:13:29.350 Der er vi ude på Kampstofsti 2, ude 292 00:13:29.350 --> 00:13:30.210 ved Dyrskopladsen. 293 00:13:30.830 --> 00:13:33.170 Efter klokken 8 og så frem til, at 294 00:13:33.170 --> 00:13:35.010 vi ikke er der mere, til sidst man 295 00:13:35.010 --> 00:13:35.170 går. 296 00:13:36.670 --> 00:13:38.050 Og det bedste man gør, det er, at 297 00:13:38.050 --> 00:13:39.890 man før man køber en, så kigger lige 298 00:13:39.890 --> 00:13:41.470 ud og får et godt råd med på 299 00:13:41.470 --> 00:13:41.710 vejen. 300 00:13:42.510 --> 00:13:44.150 Ja, for det er jo ikke helt forkert, 301 00:13:44.230 --> 00:13:45.090 at jeg siger, at man er skør, for 302 00:13:45.090 --> 00:13:47.330 der skal jo virkelig noget rådgivning til, for 303 00:13:47.330 --> 00:13:48.170 at det er til at fungere. 304 00:13:48.710 --> 00:13:50.610 Der er nok en lille smule skør, og 305 00:13:50.610 --> 00:13:52.510 der er også nogle skør eller kedelige biler, 306 00:13:52.610 --> 00:13:53.470 af dem, som man nok skal holde sig 307 00:13:53.470 --> 00:13:56.670 fra, så en smule rådgivning er sundt. 308 00:13:56.730 --> 00:13:58.310 Hvor opdrager I så de biler hen her? 309 00:13:59.530 --> 00:14:00.850 Der er 11 i Danmark, hvor de kan 310 00:14:00.850 --> 00:14:01.230 findes. 311 00:14:01.450 --> 00:14:02.450 Der er ikke så mange at finde mere, 312 00:14:02.730 --> 00:14:04.030 men så har vi begyndt at imitere dem 313 00:14:04.030 --> 00:14:06.990 fra Kalifornien, som jeg tror, du har fået 314 00:14:06.990 --> 00:14:07.690 lidt at vide om, at det er et 315 00:14:07.690 --> 00:14:09.210 lidt andet klima, de har derovre, så rust 316 00:14:09.210 --> 00:14:09.790 eksisterer ikke. 317 00:14:10.250 --> 00:14:11.330 Det fik vi at vide, da vi kom 318 00:14:11.330 --> 00:14:12.750 kørende i den der, for der er altså 319 00:14:12.750 --> 00:14:13.590 ingen tabu. 320 00:14:14.130 --> 00:14:15.930 Nej, det er ikke, fordi det har rustet 321 00:14:15.930 --> 00:14:18.890 væk, men det hænger sammen med klimaet, og 322 00:14:18.890 --> 00:14:19.670 det er dejligt varmt derovre. 323 00:14:21.010 --> 00:14:21.810 Så man må nok sige, at hvis man 324 00:14:21.810 --> 00:14:22.730 først har kørt i sådan en, så kan 325 00:14:22.730 --> 00:14:25.670 man godt blive fanget af det, med at 326 00:14:25.670 --> 00:14:26.430 nyde solen og det gode vejr. 327 00:14:27.510 --> 00:14:28.890 Men en ting kan man da finde ud 328 00:14:28.890 --> 00:14:30.070 af, det er i værste fald, at der 329 00:14:30.070 --> 00:14:32.950 er, hvad hedder det, motorkraft, og der er 330 00:14:32.950 --> 00:14:33.790 nok motorkraft i dem. 331 00:14:33.990 --> 00:14:34.890 Det er nok en af de ting, der 332 00:14:34.890 --> 00:14:37.410 præger amerikanske biler, at de er store, masser 333 00:14:37.410 --> 00:14:39.450 af krom, alt for mange hestekræfter i forhold 334 00:14:39.450 --> 00:14:40.210 til, hvad de egentlig behøver. 335 00:14:41.290 --> 00:14:43.110 Det er i principperne, at amerikanerne skal være 336 00:14:43.110 --> 00:14:44.610 større, end måske lige nu egentlig. 337 00:14:45.530 --> 00:14:46.890 Og det er nok det, der fænger ind 338 00:14:46.890 --> 00:14:47.050 lidt. 339 00:14:48.390 --> 00:14:49.730 Hvor meget er der i din Ford? 340 00:14:51.010 --> 00:14:52.150 Uh, ja, det er et godt spørgsmål. 341 00:14:52.270 --> 00:14:54.030 Den ligger omkring 250 stykker, hvad jeg skriver 342 00:14:54.030 --> 00:14:54.230 på. 343 00:14:54.450 --> 00:14:55.250 Og det gør den stadigvæk? 344 00:14:55.690 --> 00:14:56.690 Nej, det gør den nok ikke i dag. 345 00:14:57.050 --> 00:14:58.670 Jeg tror, den er lidt slidt, så jeg 346 00:14:58.670 --> 00:14:59.770 tror ikke, den kan slippe sig så højt 347 00:14:59.770 --> 00:14:59.890 op. 348 00:15:01.310 --> 00:15:02.250 Men der er jo også det ved det, 349 00:15:02.330 --> 00:15:04.370 at de biler laves til helt andre hastigheder, 350 00:15:04.370 --> 00:15:06.150 og i øvrigt også på et helt andet 351 00:15:06.150 --> 00:15:07.150 tidspunkt, hvor man havde lidt af ved at 352 00:15:07.150 --> 00:15:08.570 køre med benzin og sådan noget. 353 00:15:08.630 --> 00:15:10.250 Det har vi været inde på, men de 354 00:15:10.250 --> 00:15:11.190 kører helt anderledes. 355 00:15:12.490 --> 00:15:14.910 Ja, de har nogle andre køreegenskaber end biler, 356 00:15:15.050 --> 00:15:15.850 som I kender normalt. 357 00:15:16.390 --> 00:15:17.070 Det har de godt nok. 358 00:15:17.810 --> 00:15:19.210 Med hastigheder skal man ikke snakke så højt 359 00:15:19.210 --> 00:15:20.590 om, fordi i USA, der må man ikke 360 00:15:20.590 --> 00:15:21.430 køre mere end 90 timer. 361 00:15:22.410 --> 00:15:23.070 Nej, i dag. 362 00:15:23.310 --> 00:15:24.390 Det er den 60'eren, der står der. 363 00:15:25.930 --> 00:15:27.470 Jeg ved ikke, hvad tophastigheden er på sådan 364 00:15:27.470 --> 00:15:29.590 en, men jeg vil nok sige, man kører 365 00:15:29.590 --> 00:15:30.230 ikke så stærkt i dem. 366 00:15:30.930 --> 00:15:31.770 Ja, vi gør i hvert fald ikke. 367 00:15:32.530 --> 00:15:33.310 Det er helt sikkert. 368 00:15:33.590 --> 00:15:36.370 Det er mere den flyvende, flydende bevægelse. 369 00:15:36.730 --> 00:15:37.670 Det er mere den, der finger jer. 370 00:15:38.150 --> 00:15:38.650 Helt sikkert. 371 00:15:39.950 --> 00:15:40.390 Det er det. 372 00:15:41.410 --> 00:15:42.730 Så skal vi bare lige vide, hvornår det 373 00:15:42.730 --> 00:15:45.210 er, før man kan komme derud i Borgvejle. 374 00:15:45.930 --> 00:15:47.610 Ja, hvis man er meget interesseret i det, 375 00:15:47.890 --> 00:15:49.070 så har man mulighed for allerede at komme 376 00:15:49.070 --> 00:15:50.690 fredag og lørdag, hvis man går med tanker 377 00:15:50.690 --> 00:15:52.310 om at måske investere i sådan noget. 378 00:15:53.790 --> 00:15:55.390 Hvis man bare vil ud og kigge, så 379 00:15:55.390 --> 00:15:56.030 er det bedst søndag. 380 00:15:56.430 --> 00:15:57.650 Der er flest biler, og de er alle 381 00:15:57.650 --> 00:15:58.130 sammen samlet. 382 00:15:58.450 --> 00:15:59.330 Lørdag er vi for eksempel ud og køre 383 00:15:59.330 --> 00:16:00.270 en tur, så det er ikke sikkert, at 384 00:16:00.270 --> 00:16:01.090 de alle sammen er der på en gang. 385 00:16:01.850 --> 00:16:05.050 Så søndag mellem klokken 10 og 17, der 386 00:16:05.050 --> 00:16:05.630 er åbent hus. 387 00:16:07.150 --> 00:16:08.550 Og fra klokken, jeg tror det er 14 388 00:16:08.550 --> 00:16:10.650 .30, der starter fodboldkampen op, hvis man er 389 00:16:10.650 --> 00:16:11.090 interesseret i det. 390 00:16:11.970 --> 00:16:13.590 Hvorfor har I nu valgt Borgvejle i år? 391 00:16:14.510 --> 00:16:15.550 Jamen, vi har været der en gang før, 392 00:16:16.070 --> 00:16:16.990 og det skal ikke være nogen himmelighed, at 393 00:16:16.990 --> 00:16:19.510 vi har tidligere været på Dyrskopladsen, og måske 394 00:16:19.510 --> 00:16:20.950 fundet, at den var en lille smule for 395 00:16:20.950 --> 00:16:21.870 flad, og så er den også gået hen 396 00:16:21.870 --> 00:16:22.510 og blevet verkostbar. 397 00:16:23.930 --> 00:16:25.210 Så vi har fundet nye græskanger. 398 00:16:26.430 --> 00:16:27.450 Og så var det muligt at komme ud 399 00:16:27.450 --> 00:16:29.510 på Roskilands Gymnastik Training. 400 00:16:29.650 --> 00:16:30.050 Helt sikkert. 401 00:16:30.370 --> 00:16:31.830 Jørgen Nielsen derude, han gør et stort arbejde 402 00:16:31.830 --> 00:16:32.870 for at få det til at fungere også. 403 00:16:33.270 --> 00:16:34.150 Det sætter vi pris på. 404 00:16:35.430 --> 00:16:36.950 I må være rigtig gode for nøjes i 405 00:16:36.950 --> 00:16:38.150 den kommende weekend, og held og lykke med 406 00:16:38.150 --> 00:16:38.250 det. 407 00:16:38.370 --> 00:16:41.270 Og med dette, der er magasinprogrammet for i 408 00:16:41.270 --> 00:16:43.390 dag færdigt, vi kommer tilbage igen i morgen. 409 00:16:43.610 --> 00:16:44.490 Tak for nu og på gensyn. 410 00:23:27.020 --> 00:23:53.920 Og så 411 00:23:53.920 --> 00:23:56.140 byder vi en velkommen til V5-løbende fra 412 00:23:56.140 --> 00:23:57.360 Skovbrug Trav i dag. 413 00:23:58.120 --> 00:24:00.260 Vi starter som sædvanligt med andet løb. 414 00:24:00.420 --> 00:24:01.700 Første afdeling af V5. 415 00:24:13.040 --> 00:24:20.590 Et, to, kør! 416 00:24:24.290 --> 00:24:26.190 Starten er gået til andet løb. 417 00:24:26.270 --> 00:24:27.470 Første afdeling af V5. 418 00:24:27.530 --> 00:24:29.110 Hoppeløb, der var fejl i starten. 419 00:24:29.130 --> 00:24:31.350 Forhåbentlig er der en anden løb, og det 420 00:24:33.880 --> 00:24:35.660 er nr. 421 00:24:35.760 --> 00:24:37.560 2 Olivaer, der er gået til front med 422 00:24:37.560 --> 00:24:37.720 nr. 423 00:24:37.760 --> 00:24:39.720 1 Nikolinekroen på andenpladsen. 424 00:24:39.920 --> 00:24:42.040 På tredjepladsen følger program nr. 425 00:24:42.120 --> 00:24:43.160 7 Nelligdalsborg. 426 00:24:43.380 --> 00:24:44.240 Derefter er det nr. 427 00:24:44.300 --> 00:24:45.660 4 Olinaxrøsig. 428 00:24:45.860 --> 00:24:46.300 Så er det nr. 429 00:24:46.400 --> 00:24:47.200 6 Mileisa. 430 00:24:47.800 --> 00:24:48.380 Derefter nr. 431 00:24:48.460 --> 00:24:49.420 8 One Shot. 432 00:24:50.400 --> 00:24:51.960 Så er der en 20 meter til nr. 433 00:24:52.040 --> 00:24:54.060 3 Usitserboget og meget langt til nr. 434 00:24:54.120 --> 00:24:54.820 5 Pyrhula. 435 00:24:56.020 --> 00:24:56.900 Olivaer er i front. 436 00:24:57.060 --> 00:24:58.900 En længde klar af Nikolinekroen. 437 00:24:59.020 --> 00:25:01.140 Derefter et par længder til Nelligdalsborg. 438 00:25:01.340 --> 00:25:05.580 Så følger Olinaxrøsig, Mileisa, One Shot og Usitserboget. 439 00:25:19.680 --> 00:25:21.680 Nikolinekroen går lidt tættere op til den førende 440 00:25:21.680 --> 00:25:23.560 Olivaer, her hvor de er midt i Tuborg 441 00:25:23.560 --> 00:25:24.600 svinget første gang. 442 00:25:25.760 --> 00:25:29.220 Nelligdalsborg, Olinaxrøsig, Mileisa, One Shot og Usitserboget følger 443 00:25:29.220 --> 00:25:29.800 derefter. 444 00:25:35.520 --> 00:25:37.440 De kommer ned forbi publikum. 445 00:25:37.860 --> 00:25:39.920 Vi er snart afviklet den første kilometer. 446 00:25:41.940 --> 00:25:45.700 Det sker her i tiden 1.20. Olivaer 447 00:25:45.700 --> 00:25:47.280 og Nikolinekroen side om side. 448 00:25:47.740 --> 00:25:49.220 På vej ud på sidste omgang. 449 00:25:49.420 --> 00:25:49.970 Derefter Nelligdalsborg. 450 00:25:50.660 --> 00:25:51.920 Så er der en 20 meter til Olinaxrøsig. 451 00:25:53.040 --> 00:25:56.280 Derefter følger Mileisa, One Shot og Usitserboget. 452 00:26:13.080 --> 00:26:15.000 Der er ingen ændringer i stillingen her, hvor 453 00:26:15.000 --> 00:26:16.140 de kommer ind på staldsiden. 454 00:26:16.340 --> 00:26:18.940 Fortsat Olivaer og Nikolinekroen side om side. 455 00:26:19.240 --> 00:26:20.400 Derefter Nelligdalsborg. 456 00:26:20.640 --> 00:26:21.740 Så er der Olinaxrøsig. 457 00:26:21.740 --> 00:26:25.300 Derefter følger Mileisa, One Shot og Usitserboget. 458 00:26:30.160 --> 00:26:32.540 Først ind i Tuborgsvinget er det Olivaer. 459 00:26:32.740 --> 00:26:34.360 Nu en længde klar af Nikolinekroen. 460 00:26:34.520 --> 00:26:35.680 Derefter Nelligdalsborg. 461 00:26:35.840 --> 00:26:37.840 Så er det Mileisa i sporene Usitserboget. 462 00:26:37.920 --> 00:26:39.340 Midt i banen Olinaxrøsig. 463 00:26:39.720 --> 00:26:41.160 Og så er der længder til One Shot. 464 00:26:48.140 --> 00:26:50.480 Først ind i opløbet får vi Olivaer. 465 00:26:50.700 --> 00:26:52.580 Fortsat med Nikolinekroen nærmest. 466 00:26:52.800 --> 00:26:54.680 Derefter midt i banen Nelligdalsborg. 467 00:26:54.960 --> 00:26:56.940 I sporene Usitserboget. 468 00:26:56.940 --> 00:26:59.280 Og så er det Olinaxrøsig og Mileisa. 469 00:27:00.680 --> 00:27:02.940 Men det er Olivaer angreb af Nikolinekroen. 470 00:27:04.160 --> 00:27:06.460 Men Olivaer kan gå til en ny sejr 471 00:27:06.460 --> 00:27:09.300 for træner Kenikke, Nikolinekroen og Usitserboget på de 472 00:27:09.300 --> 00:27:10.120 næste pladser. 473 00:28:06.620 --> 00:28:06.900 Klar. 474 00:28:16.630 --> 00:28:16.970 Et. 475 00:28:21.360 --> 00:28:21.760 To. 476 00:28:23.620 --> 00:28:23.900 Kør. 477 00:28:33.220 --> 00:28:35.320 Starten er gået til tredje løb. 478 00:28:36.500 --> 00:28:43.620 Og det er Oman Begbo og Marcel der 479 00:28:43.620 --> 00:28:44.780 kæmper om føringen. 480 00:28:44.900 --> 00:28:47.660 Mange længder foran Ola Follow der nu galoperer. 481 00:28:51.420 --> 00:28:54.600 Oman Begbo til front med Marcel på 2. 482 00:28:54.680 --> 00:28:55.220 pladsen. 483 00:28:55.420 --> 00:28:56.760 Derefter Max Green på 3. 484 00:28:56.940 --> 00:28:57.500 pladsen. 485 00:28:58.120 --> 00:28:59.880 Så er det på 4. 486 00:29:00.080 --> 00:29:06.900 pladsen Las Vegas. 487 00:29:30.640 --> 00:29:33.080 Oman Begbo i front med Las Vegas på 488 00:29:33.080 --> 00:29:33.280 2. 489 00:29:33.360 --> 00:29:34.280 pladsen udvendigt. 490 00:29:34.480 --> 00:29:37.340 Derefter er det Marcel med Max Green udvendigt. 491 00:29:37.440 --> 00:29:38.780 Så følger Ola Follow. 492 00:29:38.960 --> 00:29:40.600 Derefter er det Olinetta Båø. 493 00:29:42.930 --> 00:29:45.610 Og sidst i hovedfeltet har vi Oliver GT. 494 00:30:17.320 --> 00:30:19.420 Der er ingen ændringer i stillingen her, hvor 495 00:30:19.420 --> 00:30:21.240 feltet går ind på stejlsiden sidste gang. 496 00:30:24.340 --> 00:30:25.800 Det er Oman Begbo i front. 497 00:30:25.980 --> 00:30:26.880 Las Vegas på 2. 498 00:30:26.940 --> 00:30:27.840 pladsen udvendigt. 499 00:30:28.160 --> 00:30:30.580 Indvendigt derefter er det Marcel med Max Green 500 00:30:30.580 --> 00:30:31.160 udvendigt. 501 00:30:31.800 --> 00:30:33.180 Så følger Olinetta Båø. 502 00:30:33.320 --> 00:30:35.660 Derefter Ola Follow og Oliver GT. 503 00:30:39.320 --> 00:30:41.840 Først ind i Tuborgsvinget Oman Begbo. 504 00:30:43.400 --> 00:30:46.120 Las Vegas og Olinetta Båø på de næste 505 00:30:46.120 --> 00:30:46.660 pladser. 506 00:30:46.860 --> 00:30:50.260 Derefter Marcel og Olinetta Båø i sporene Oliver 507 00:30:50.260 --> 00:30:50.780 GT. 508 00:30:55.140 --> 00:30:57.360 Så var der fejl i bagfeltet for Oliver 509 00:30:57.360 --> 00:30:57.860 GT. 510 00:30:58.120 --> 00:30:59.920 Men først ind på lige bane bliver det 511 00:30:59.920 --> 00:31:03.060 Oman Begbo med Marcel på 2. 512 00:31:03.140 --> 00:31:03.680 pladsen. 513 00:31:09.050 --> 00:31:11.030 Men det er Oman Begbo, der kan gå 514 00:31:11.030 --> 00:31:12.470 til sejr for Ken Egge. 515 00:31:12.810 --> 00:31:13.370 Kens 2. 516 00:31:13.450 --> 00:31:14.170 sejr i aften. 517 00:31:14.790 --> 00:31:17.250 Derefter er det Marcel og Ola Follow. 518 00:31:20.110 --> 00:31:22.170 Og her er så det endelige resultat af 519 00:31:22.170 --> 00:31:22.390 3. 520 00:31:22.510 --> 00:31:22.870 løb 2. 521 00:31:22.930 --> 00:31:24.090 afdeling af V5. 522 00:31:24.210 --> 00:31:27.670 Som sagt var der omsat for 136.498 523 00:31:27.670 --> 00:31:28.850 kroner i V5. 524 00:31:29.430 --> 00:31:31.770 Og det endelige resultat i 3. 525 00:31:31.890 --> 00:31:32.150 løb 2. 526 00:31:32.190 --> 00:31:34.670 afdeling af V5 det gav følgende resultat. 527 00:31:34.730 --> 00:31:35.330 Vinder bliver nr. 528 00:31:35.390 --> 00:31:36.710 2 Oman Begbo foran nr. 529 00:31:36.770 --> 00:31:38.150 4 Marcel og nr. 530 00:31:38.210 --> 00:31:40.610 1 Ola Follow på 3. 531 00:31:40.710 --> 00:31:41.130 pladsen. 532 00:31:41.170 --> 00:31:45.530 Også var 1.44 pladserne 11, 48 og 533 00:31:45.530 --> 00:31:46.010 14. 534 00:31:46.770 --> 00:31:50.450 Kombinationen 2-4 den gav i toværemålet 184 535 00:31:50.450 --> 00:31:53.310 kroner hvor kombinationen 2-4-1 i trio 536 00:31:53.310 --> 00:31:55.410 gav 580 kroner for 5. 537 00:31:56.090 --> 00:31:59.150 Vindertiden var 1.21.9 og her i 538 00:31:59.150 --> 00:31:59.410 3. 539 00:31:59.490 --> 00:31:59.870 løb 2. 540 00:31:59.910 --> 00:32:01.730 afdeling af V5 der udgik nr. 541 00:32:01.830 --> 00:32:02.150 8. 542 00:32:02.910 --> 00:32:05.910 Nu er der 3.244 rækker tilbage som 543 00:32:05.910 --> 00:32:08.050 hver har en værdi af 25 kroner her 544 00:32:08.050 --> 00:32:08.930 hvor vi skal over til 4. 545 00:32:08.990 --> 00:32:09.570 løb 3. 546 00:32:09.690 --> 00:32:35.230 afdeling af V5 Klar? 547 00:32:44.800 --> 00:32:52.190 1 2 Kør! 548 00:32:55.070 --> 00:32:56.590 Starten er gået til 4. 549 00:32:56.710 --> 00:32:57.310 løb hvor nr. 550 00:32:57.370 --> 00:32:58.950 7 Møntong udgår 4. 551 00:32:59.070 --> 00:33:02.510 løb er et amatørløb udtagelsesløb til en amatørmatch 552 00:33:02.510 --> 00:33:06.770 mellem Falster, Skorbo og Billund der køres her 553 00:33:06.770 --> 00:33:07.950 på banen den 19. 554 00:33:08.750 --> 00:33:09.270 august. 555 00:33:09.950 --> 00:33:11.210 Der har været fejl i starten for nr. 556 00:33:11.310 --> 00:33:13.010 2 Nian Kongstolpe og for nr. 557 00:33:13.070 --> 00:33:15.190 11 Lokke i Vestergaard Det er nr. 558 00:33:15.230 --> 00:33:17.130 1 Kaptejn Emdahl til føring med nr. 559 00:33:17.190 --> 00:33:20.070 4 Heliosting angribende udvendigt så er der mange 560 00:33:20.070 --> 00:33:20.750 længder til nr. 561 00:33:20.810 --> 00:33:23.310 6 Mirafix derefter følger nr. 562 00:33:23.410 --> 00:33:25.330 3 Nighttime udvendigt for nr. 563 00:33:25.390 --> 00:33:27.750 9 Orkanbunter Så var der fejl for nr. 564 00:33:27.830 --> 00:33:33.720 10 Kisørnhøj Bagfeltet var der fejl for Nice 565 00:33:33.720 --> 00:33:44.870 Whip Foran 566 00:33:44.870 --> 00:33:49.850 var der nu fejl for Heliosting Det er 567 00:33:49.850 --> 00:33:54.410 Kaptejn Emdahl i front Intimeter klar af Mirafix 568 00:33:54.910 --> 00:33:58.910 derefter følger Orkanbunter Så er det Nighttime De 569 00:34:13.980 --> 00:34:16.600 første 1000 meter bliver afviklet efter cirka 21 570 00:34:16.600 --> 00:34:17.620 Nr. 571 00:34:17.659 --> 00:34:19.360 1 Kaptejn Emdahl i føring på vej ud 572 00:34:19.360 --> 00:34:20.400 på sidste omgang Nr. 573 00:34:20.400 --> 00:34:21.540 6 Mirafix og nr. 574 00:34:21.600 --> 00:34:23.840 9 Orkanbunter Derefter følger nr. 575 00:34:23.920 --> 00:34:26.520 3 Nighttime Derefter er det nr. 576 00:34:26.560 --> 00:34:28.540 5 Nero Dalsborg Så følger nr. 577 00:34:28.600 --> 00:34:30.679 12 Momar Så er der længder til nr. 578 00:34:30.760 --> 00:34:32.860 2 Nian Kongstolpe og nr. 579 00:34:33.000 --> 00:34:37.360 8 Nice Whip Kaptejn Emdahl fortsat i front 580 00:34:37.360 --> 00:34:40.000 med Mirafix, Orkanbunter og Nighttime på de næste 581 00:34:40.000 --> 00:34:50.260 pladser derefter Nero Dalsborg og Nice Whip Så 582 00:34:50.260 --> 00:34:53.420 bliver Orkanbunter trukket ud og sendt frem i 583 00:34:53.420 --> 00:34:55.679 angreb sammen med Mirafix og de går side 584 00:34:55.679 --> 00:34:57.140 om side til føring her hvor der mangler 585 00:34:57.140 --> 00:35:00.420 500 meter Nighttime på 3. 586 00:35:00.540 --> 00:35:04.520 pladsen derefter Kaptejn Emdahl og Nero Dalsborg Men 587 00:35:04.520 --> 00:35:06.940 først ind i Tuborg-svinget er det Orkanbunter 588 00:35:06.940 --> 00:35:10.680 og udvendigt for Mirafix Derefter følger Nighttime så 589 00:35:10.680 --> 00:35:19.070 er det Nero Dalsborg og Kaptejn Emdahl Orkanbunter 590 00:35:19.070 --> 00:35:20.830 presser på Mirafix her hvor de er på 591 00:35:20.830 --> 00:35:22.750 vej ud af Tuborg-svinget på vej ind 592 00:35:22.750 --> 00:35:25.750 på lige bane og Orkanbunter har overtaget føringen 593 00:35:25.750 --> 00:35:28.330 med Nighttime, Mirafix og Nero Dalsborg på de 594 00:35:28.330 --> 00:35:31.970 næste pladser Ned gennem opløbet er det Orkanbunter 595 00:35:31.970 --> 00:35:35.530 med Nighttime, Mirafix og Nero Dalsborg på de 596 00:35:35.530 --> 00:35:38.950 næste pladser Nighttime nærmer sig Orkanbunter men når 597 00:35:38.950 --> 00:35:40.170 den ikke gør det er det Orkanbunter og 598 00:35:40.170 --> 00:35:42.090 Werner Frederiksen til en ny sejr her i 599 00:35:42.090 --> 00:35:45.270 fjerde løb derefter var det Nighttime og Nero 600 00:35:45.270 --> 00:35:49.290 Dalsborg Ja, og det var så rigtigt som 601 00:35:49.290 --> 00:35:51.170 Claus Nielsen sagde at venner blev nr. 602 00:35:51.230 --> 00:35:52.690 9 Orkanbunter for nr. 603 00:35:52.730 --> 00:35:54.350 3 Nighttime og med nr. 604 00:35:54.450 --> 00:35:56.010 5 Nero Dalsborg på 3. 605 00:35:56.530 --> 00:36:01.070 pladsen os var 2,35 pladserne 11, 10 606 00:36:01.070 --> 00:36:04.310 og 13 Kombinationen 9-3 den gav i 607 00:36:04.310 --> 00:36:07.030 et turvedmålet 22 kroner, hvor kombinationen 9-3 608 00:36:07.030 --> 00:36:10.950 -5 i trio gav 113 kroner og det 609 00:36:10.950 --> 00:36:13.630 var også her for 5 Vindertiden er 21 610 00:36:13.630 --> 00:36:15.630 ,7 og her i fjerde løb 3. 611 00:36:15.710 --> 00:36:17.270 afdelingen ved 5 der udgik nr. 612 00:36:17.330 --> 00:36:22.430 7 Det er jo stadigvæk de der 136 613 00:36:22.430 --> 00:36:25.110 .498 kroner vi skal se hvordan de bliver 614 00:36:25.110 --> 00:36:27.250 fordelt i ved 5 og nu var fjerde 615 00:36:27.250 --> 00:36:27.570 løb 3. 616 00:36:27.890 --> 00:36:30.030 afdelingen ved 5 er færdig der er der 617 00:36:30.030 --> 00:36:33.970 2497 rækker tilbage som hver har en værdi 618 00:36:33.970 --> 00:36:36.430 af 32 kroner og vi skal over til 619 00:36:36.430 --> 00:36:36.690 5. 620 00:36:36.810 --> 00:36:37.390 løb 4. 621 00:36:37.530 --> 00:36:54.540 afdelingen er ved 5 1, 622 00:36:54.540 --> 00:37:01.590 2 kør starten er gået til 5. 623 00:37:01.710 --> 00:37:03.650 løb der var fejl i starten for en 624 00:37:03.650 --> 00:37:07.150 nuklear og det er Noble June og Nero 625 00:37:07.150 --> 00:37:09.290 Lykkebo der kæmper om føringen på 3. 626 00:37:09.430 --> 00:37:11.650 pladsen har vi Lilletop derefter er det Lund 627 00:37:11.650 --> 00:37:13.530 Birkehøj så var der på ny fejl for 628 00:37:13.530 --> 00:37:17.770 en nuklear også fejl for Lillerex men det 629 00:37:17.770 --> 00:37:19.810 er Noble June og Nero Lykkebo side om 630 00:37:19.810 --> 00:37:22.250 side der kæmper om føringen på 3. 631 00:37:22.350 --> 00:37:25.010 pladsen er det Lund Birkehøj derefter Lilletop så 632 00:37:25.010 --> 00:37:29.010 følger Megaforce Amos derefter Lopetskitte og Medea Tempo 633 00:37:29.610 --> 00:37:36.160 derefter er det Crudair program nummer 4 nuklear 634 00:37:36.160 --> 00:37:38.500 er diskvalificeret for at gøre løb det var 635 00:37:38.500 --> 00:37:42.600 program nummer 4 nuklear der er diskvalificeret nummer 636 00:37:42.600 --> 00:37:44.340 1 Noble June er i føring med nummer 637 00:37:44.340 --> 00:37:47.100 2 Nero Lykkebo i ryg, derefter nummer 7 638 00:37:47.100 --> 00:37:50.260 Lund Birkehøj så følger nummer 3 Lilletop derefter 639 00:37:50.260 --> 00:37:53.600 nummer 6 Megaforce Amos så har vi nummer 640 00:37:53.600 --> 00:37:56.560 9 Lopetskitte derefter er det nummer 8 Medea 641 00:37:56.560 --> 00:37:58.900 Tempo så er der længder til nummer 10 642 00:37:58.900 --> 00:38:19.190 Crudair program nummer 4 nuklear er diskvalificeret Lund 643 00:38:19.190 --> 00:38:20.690 Birkehøj bliver trukket ud i 2. 644 00:38:20.770 --> 00:38:22.090 spor og går op på 2. 645 00:38:22.190 --> 00:38:25.490 pladsen efter den førende Noble June indvendigt er 646 00:38:25.490 --> 00:38:28.330 det Nero Lykkebo derefter Megaforce Amos så kommer 647 00:38:28.330 --> 00:38:30.750 Crudair i et gevaldigt angreb i sporene og 648 00:38:30.750 --> 00:38:31.750 er nu oppe på 2. 649 00:38:31.830 --> 00:38:35.830 pladsen efter den førende Noble June og det 650 00:38:35.830 --> 00:38:40.710 er nu Noble June i føring med Crudair 651 00:38:40.710 --> 00:38:41.710 i 3. 652 00:38:41.810 --> 00:38:44.330 spor midt i banen har vi Lund Birkehøj 653 00:38:44.330 --> 00:38:49.510 derefter Nero Lykkebo så følger Megaforce Amos derefter 654 00:38:49.510 --> 00:38:52.270 er det Lopetskitte og Lilletop og sidst i 655 00:38:52.270 --> 00:39:04.170 hovedfeltet er det Medea Tempo på 656 00:39:04.170 --> 00:39:06.170 vej ud på sidste omgang er det Noble 657 00:39:06.170 --> 00:39:09.230 June med Crudair udvendigt så var der fejl 658 00:39:09.230 --> 00:39:14.360 for Nero Lykkebo den er i trav på 659 00:39:14.360 --> 00:39:17.220 ny men det er Noble June med Crudair 660 00:39:17.220 --> 00:39:19.460 udvendigt så er det Nero Lykkebo og Lund 661 00:39:19.460 --> 00:39:22.460 Birkehøj side om side derefter Megaforce Amos så 662 00:39:22.460 --> 00:39:36.320 følger Lopetskitte, Lilletop og Medea Tempo bagfeltet 663 00:39:36.320 --> 00:39:38.480 bliver Medea Tempo nu trukket ud til angreb 664 00:39:38.480 --> 00:39:40.600 her hvor der mangler 600 meter af 5. 665 00:39:40.740 --> 00:39:45.480 løb ingen ændringer i stillingen foran fortsat Noble 666 00:39:45.480 --> 00:39:49.160 June med Crudair udvendigt derefter Nero Lykkebo Lund 667 00:39:49.160 --> 00:39:52.080 Birkehøj er også med i angrebet Medea Tempo 668 00:39:52.080 --> 00:39:54.340 er helt udvendigt så var der fejl for 669 00:39:54.340 --> 00:39:57.760 Medea Tempo her ved indgangen til Tuborgsvinget fortsat 670 00:39:57.760 --> 00:39:59.920 Noble June i front nu med Lund Birkehøj 671 00:39:59.920 --> 00:40:00.460 på 2. 672 00:40:00.800 --> 00:40:03.200 pladsen på 3. 673 00:40:03.320 --> 00:40:05.960 pladsen i sporene er det Megaforce Amos der 674 00:40:05.960 --> 00:40:07.780 går veldig godt i øjeblikket indvendigt er det 675 00:40:07.780 --> 00:40:12.220 Nero Lykkebo derefter Lopetskitte så følger Medea Tempo, 676 00:40:12.360 --> 00:40:15.740 Lilletop og sidst er det nu Crudair Megaforce 677 00:40:15.740 --> 00:40:18.780 Amos er først ind i opløbet med Noble 678 00:40:18.780 --> 00:40:23.220 June nærmest, derefter Nero Lykkebo Det er Megaforce 679 00:40:23.220 --> 00:40:25.240 Amos og bliver Nero Lykkebo trukket ud til 680 00:40:25.240 --> 00:40:27.700 angreb, men Megaforce Amos kan gå til sejr 681 00:40:28.190 --> 00:40:29.580 Megaforce Amos til Kenneckes 3. 682 00:40:29.680 --> 00:40:35.040 sejr i aften derefter Noble June Ja, Kennecke 683 00:40:35.040 --> 00:40:36.500 den har altså virkelig gang i det i 684 00:40:36.500 --> 00:40:38.920 øjeblikket, og det er ikke første gang at 685 00:40:38.920 --> 00:40:42.300 han laver 3 sejre i træk Han vandt 686 00:40:42.300 --> 00:40:42.760 altså med nr. 687 00:40:42.800 --> 00:40:44.240 6 Megaforce Amos foran nr. 688 00:40:44.260 --> 00:40:45.700 1 Noble June og med nr. 689 00:40:45.740 --> 00:40:48.400 9 Lopetskitte på 3. 690 00:40:48.520 --> 00:40:51.880 pladsen også var 4,54 pladserne 22, 23 691 00:40:51.880 --> 00:40:56.740 og 38 Kombinationen 6-1 den gav i 692 00:40:56.740 --> 00:41:01.060 tovedmålet 274 kroner hvor kombinationen 6-1-9 693 00:41:01.060 --> 00:41:05.440 i trio gav 2.973 kroner for 5 694 00:41:06.120 --> 00:41:08.480 Vindertiden var 1.21,4 og der var 695 00:41:08.480 --> 00:41:09.460 ingen der udgik her i 5. 696 00:41:09.580 --> 00:41:13.060 løb 4 afdelinger V5 Nu er der 999 697 00:41:13.060 --> 00:41:14.820 rækker tilbage som hver har en værdi af 698 00:41:14.820 --> 00:41:16.700 81 kroner her hvor vi skal over til 699 00:41:16.700 --> 00:41:17.880 V5 finalen 6. 700 00:41:18.040 --> 00:41:18.620 løb, 5. 701 00:41:20.280 --> 00:41:33.520 afdeling 6. 702 00:41:33.800 --> 00:41:37.160 løb, sidste afdeling af V5 er et autostartløb 703 00:41:37.160 --> 00:41:40.460 distancen er 2080 meter alle til 12 tilmeldte 704 00:41:40.460 --> 00:41:42.020 heste kommer til start og de er ved 705 00:41:42.020 --> 00:41:44.040 at samle sig bag startvognens vinger her hvor 706 00:41:44.040 --> 00:41:46.340 der er 100 meter til startstedet så er 707 00:41:46.340 --> 00:41:55.240 der problemer for logginips starten er gået her 708 00:41:56.020 --> 00:41:58.280 så er der fejl for Lord Sinclair, for 709 00:41:58.280 --> 00:42:02.260 Midori Brothers og for Kama SS det er 710 00:42:02.260 --> 00:42:04.920 Marinos til front med Los Paloma og Master 711 00:42:04.920 --> 00:42:11.620 June på de næste pladser derefter følger Loggi 712 00:42:11.620 --> 00:42:15.160 magle så er det Isabella Engløst så har 713 00:42:15.160 --> 00:42:18.260 vi Mastermind og Kishan derefter Midori Brothers, Kama 714 00:42:18.260 --> 00:42:22.240 SS, Lord Sinclair der er langt til Kama 715 00:42:22.240 --> 00:42:25.720 SS og meget langt til Logginips Marinos med 716 00:42:25.720 --> 00:42:28.600 Los Paloma udvendigt derefter er det Master June 717 00:42:28.600 --> 00:42:31.720 så følger Loggi magle derefter er det Isabella 718 00:42:31.720 --> 00:42:33.760 Engløst så er der længder til Mastermind og 719 00:42:33.760 --> 00:42:42.800 Kishan derefter Midori Brothers så har vi Lord 720 00:42:42.800 --> 00:43:03.800 Sinclair det 721 00:43:03.800 --> 00:43:06.740 er Marinos i front foretaget, Los Paloma udvendigt 722 00:43:06.740 --> 00:43:11.320 derefter Master June med Loggi magle udvendigt så 723 00:43:11.320 --> 00:43:16.300 følger Mastermind med Kishan udvendigt sådan en stilling 724 00:43:16.300 --> 00:43:18.220 her hvor der er kørt en kilometer efter 725 00:43:18.220 --> 00:43:24.470 1.22 Marinos først ud på sidste omgang 726 00:43:24.470 --> 00:43:27.390 med Los Paloma udvendigt derefter Master June og 727 00:43:27.390 --> 00:43:29.610 Loggi magle så er det Mastermind og Isabella 728 00:43:29.610 --> 00:43:32.550 Engløst så følger Christian Topp derefter Kishan, der 729 00:43:32.550 --> 00:43:34.190 nu bliver sendt frem i angreb så har 730 00:43:34.190 --> 00:43:36.990 vi Lord Sinclair, Midori Brothers Kama SS og 731 00:43:36.990 --> 00:43:40.150 der er et par længder til Logginips Kishan 732 00:43:40.150 --> 00:43:42.330 går vældig godt i øjeblikket op på 3. 733 00:43:42.670 --> 00:43:45.810 pladsen men foran fortsat Marinos og Los Paloma 734 00:43:45.810 --> 00:43:48.630 derefter Master June i sporene Kishan midt i 735 00:43:48.630 --> 00:43:50.750 bagen Loggi magle så er det Isabella Engløst 736 00:43:50.750 --> 00:43:53.530 og Mastermind så følger Midori Brothers og Christian 737 00:43:53.530 --> 00:43:55.410 Topp der er jo på ny fejl for 738 00:43:55.410 --> 00:44:00.690 Kama SS program nummer 5 Kama SS er 739 00:44:00.690 --> 00:44:03.210 diskvalificeret for galop, det var program nummer 5 740 00:44:03.210 --> 00:44:06.550 Kama SS der er diskvalificeret Kishan presser på 741 00:44:06.550 --> 00:44:08.610 de førende Marinos og Los Paloma her hvor 742 00:44:08.610 --> 00:44:12.410 de er på vej ind i Tuborgsvinget derefter 743 00:44:12.410 --> 00:44:15.150 er det Isabella Engløst så følger Master June 744 00:44:16.150 --> 00:44:19.330 så har vi Midori Brothers, derefter Loggi magle 745 00:44:19.330 --> 00:44:23.370 og Mastermind men det er Kishan først ind 746 00:44:23.370 --> 00:44:25.570 på lige bane med Isabella Engløst og Marinos 747 00:44:25.570 --> 00:44:28.050 på de næste pladser, derefter Midori Brothers, Los 748 00:44:28.050 --> 00:44:33.430 Paloma, Master June og Mastermind Kishan angrebet af 749 00:44:33.430 --> 00:44:34.510 Isabella Engløst
Dato udgivet
Emneord
Forfatter
Kommentarer