Sportsmagasinet 12. maj 1988

WEBVTT

1
00:00:39.820 --> 00:00:41.660
Og det er altså, det vi ser her,

2
00:00:42.040 --> 00:00:45.160
en række af verdens aller, aller bedste Speedway

3
00:00:45.160 --> 00:00:49.160
kørere, der skal optræde for det sjællandske Speedway

4
00:00:49.160 --> 00:00:50.560
-publikum her i dag.

5
00:00:53.580 --> 00:00:56.460
Alene det danske hold, ja, det tæller 31

6
00:00:56.460 --> 00:01:00.660
verdensmesterskabstitler, altså 31 VM-titler til de danske

7
00:01:00.660 --> 00:01:01.180
kørere.

8
00:01:03.700 --> 00:01:06.220
Dansk Speedway har jo inden for de sidste

9
00:01:06.220 --> 00:01:09.480
5-6 år været totalt dominerende på verdensplan.

10
00:01:09.480 --> 00:01:12.200
Ja, flere gange siddet med samtlige titler.

11
00:01:13.680 --> 00:01:16.080
Erik Gundersen præsterer jo det ene år blandt

12
00:01:16.080 --> 00:01:19.020
andet som den første nogensinde i verden at

13
00:01:19.020 --> 00:01:22.600
være indehaver af samtlige 4 titler på en

14
00:01:22.600 --> 00:01:22.840
gang.

15
00:01:26.320 --> 00:01:28.920
Hans Nielsen, landskamp i Brogsted går aftes og

16
00:01:28.920 --> 00:01:30.880
en suveræn dansk sejr, hvordan forventer du det

17
00:01:30.880 --> 00:01:31.340
går i dag?

18
00:01:32.160 --> 00:01:33.800
Ja, som sagt, eller som du siger, i

19
00:01:33.800 --> 00:01:35.900
går gik det virkelig godt, og jeg ved

20
00:01:35.900 --> 00:01:37.140
ikke om England er ekstra sat op i

21
00:01:37.140 --> 00:01:37.240
dag.

22
00:01:37.320 --> 00:01:38.560
Nu har de haft lidt udvieligt, de havde

23
00:01:38.560 --> 00:01:41.020
måske lidt af en overrejse herovre, så måske

24
00:01:41.020 --> 00:01:42.700
ser jeg lidt mere konkurrence ind i dag.

25
00:01:42.840 --> 00:01:44.460
Men nu er vi på hjemmebane, vi har

26
00:01:44.460 --> 00:01:46.060
publikum i ryggen, og vi har vores sponsorer

27
00:01:46.060 --> 00:01:47.180
i ryggen, så jeg tror på, at vi

28
00:01:47.180 --> 00:01:47.600
vil vinde i dag.

29
00:01:48.060 --> 00:01:49.960
Men de her landskampe, de sidste vi har

30
00:01:49.960 --> 00:01:51.680
været involveret i, der har Danmark jo vundet

31
00:01:51.680 --> 00:01:53.600
så rent næsten hver eneste gang, uanset hvem

32
00:01:53.600 --> 00:01:54.240
vi har mødt.

33
00:01:54.820 --> 00:01:55.580
Bliver det ikke for kedeligt?

34
00:01:55.960 --> 00:01:57.060
Ej, det bliver aldrig for kedeligt at vinde.

35
00:01:57.160 --> 00:01:58.040
Ikke for os i hvert fald ikke.

36
00:01:58.100 --> 00:01:59.080
Jeg kan godt se for publikum, at det

37
00:01:59.080 --> 00:02:00.980
måske er lidt kedeligt at vinde så meget.

38
00:02:02.220 --> 00:02:03.920
Men jeg tror livlet er, at England bliver

39
00:02:03.920 --> 00:02:05.460
bedre og bedre, specielt når de kører i

40
00:02:05.460 --> 00:02:05.740
England.

41
00:02:06.160 --> 00:02:08.300
Når de har deres hjemmepublikum i ryggen, så

42
00:02:08.300 --> 00:02:09.419
kører de dem en lille smule stærkere.

43
00:02:10.000 --> 00:02:11.660
Og i Amerika, når vi skal køre VM

44
00:02:11.660 --> 00:02:13.460
i hold lidt senere på sæsonen, så kører

45
00:02:13.460 --> 00:02:15.640
amerikanerne den en lille smule hurtigere, når de

46
00:02:15.640 --> 00:02:16.500
er på deres hjemmegrunde.

47
00:02:16.760 --> 00:02:18.580
Så vi skal aldrig vides for sikkert.

48
00:02:18.600 --> 00:02:19.780
Når I er så suveræne, kan I så

49
00:02:19.780 --> 00:02:21.140
godt blive ved med at motivere jer selv

50
00:02:21.140 --> 00:02:22.320
til at yde det optimale hver gang?

51
00:02:22.320 --> 00:02:25.280
Ja, det synes jeg nok, fordi man gerne

52
00:02:25.280 --> 00:02:26.520
gør så godt som muligt hele tiden.

53
00:02:26.640 --> 00:02:27.500
Så det synes jeg ikke er et problem.

54
00:02:28.220 --> 00:02:29.740
I har jo været suveræne i forhold til

55
00:02:29.740 --> 00:02:31.080
englænderne i de senere år.

56
00:02:31.180 --> 00:02:32.160
Meget suveræne endda.

57
00:02:32.640 --> 00:02:34.320
Er I mere seriøse i jeres indstilling til

58
00:02:34.320 --> 00:02:35.080
sporten, end de er?

59
00:02:35.220 --> 00:02:36.620
Det tror jeg også er en af de

60
00:02:36.620 --> 00:02:37.220
væsentlige årsager.

61
00:02:37.320 --> 00:02:39.220
Vi bor og lever i England og kører

62
00:02:39.220 --> 00:02:39.920
speedway derovre.

63
00:02:40.540 --> 00:02:42.340
Og vi er der for den opgave at

64
00:02:42.340 --> 00:02:44.720
bringe succes både til Danmark og til os

65
00:02:44.720 --> 00:02:44.920
selv.

66
00:02:44.980 --> 00:02:46.580
Og det er klart, at det gør en

67
00:02:46.580 --> 00:02:47.220
væsentlig forskel.

68
00:02:48.460 --> 00:02:50.240
Nu vender vi tilbage til dagens landskamp.

69
00:02:50.740 --> 00:02:52.620
I vandt suverænt i Braugst i går aftes.

70
00:02:53.200 --> 00:02:53.880
Hvordan går det i dag?

71
00:02:54.080 --> 00:02:55.900
Jeg håber på, at det bliver en spændende

72
00:02:55.900 --> 00:02:56.100
match.

73
00:02:56.320 --> 00:02:57.860
Vi vandt så suverænt i går, at det

74
00:02:57.860 --> 00:02:59.100
er bare en lille smule kedeligt.

75
00:02:59.200 --> 00:03:00.580
Men jeg håber, at englænderne vil give os

76
00:03:00.580 --> 00:03:01.780
en god fight i dag, og det er

77
00:03:01.780 --> 00:03:02.320
jeg sikker på, at de vil.

78
00:03:03.060 --> 00:03:04.580
Og dit materiel er i orden.

79
00:03:04.680 --> 00:03:05.980
Du havde jo et par uheldige år i

80
00:03:05.980 --> 00:03:06.620
England den 1.

81
00:03:06.680 --> 00:03:06.900
maj.

82
00:03:07.020 --> 00:03:07.840
Det er rigtigt, at jeg har haft et

83
00:03:07.840 --> 00:03:08.160
par uheldige år.

84
00:03:08.160 --> 00:03:09.280
Det havde jeg også i går aftes igen.

85
00:03:09.380 --> 00:03:10.540
Jeg har problemer med min tænding.

86
00:03:11.180 --> 00:03:13.120
Jeg håber, at det er i orden nu.

87
00:03:13.500 --> 00:03:15.220
Er det maskinerne, der er skyldige, at vi

88
00:03:15.220 --> 00:03:16.800
ikke har set så meget indtil smerling Gunther

89
00:03:16.800 --> 00:03:17.080
i år?

90
00:03:17.940 --> 00:03:18.800
Nå, det ved jeg ikke.

91
00:03:19.060 --> 00:03:20.760
Nu skal vi først lige i gang herhjemme

92
00:03:20.760 --> 00:03:21.360
den 2.

93
00:03:21.400 --> 00:03:21.700
sæson.

94
00:03:22.200 --> 00:03:24.400
Jeg håber, at jeg får de problemer, jeg

95
00:03:24.400 --> 00:03:27.900
har haft løst, og så kan jeg forhåbentlig

96
00:03:27.900 --> 00:03:30.600
komme tilbage i en vinderposition igen.

97
00:03:30.900 --> 00:03:33.040
Nu er I individualister alle sammen.

98
00:03:33.200 --> 00:03:34.300
Hvordan er det egentlig at gå ind og

99
00:03:34.300 --> 00:03:35.120
skal køre et hold nu?

100
00:03:35.440 --> 00:03:37.080
Det har vi aldrig haft nogen problemer med.

101
00:03:37.180 --> 00:03:39.500
Vi har et meget, meget godt kammeratskab på

102
00:03:39.500 --> 00:03:40.220
det danske landshold.

103
00:03:40.220 --> 00:03:43.180
Vi kører til daglig som individualister i England,

104
00:03:43.320 --> 00:03:44.680
det er klart, men når vi er sammen

105
00:03:44.680 --> 00:03:46.320
om en opgave, så har vi et godt

106
00:03:46.320 --> 00:03:46.940
samarbejde.

107
00:03:47.640 --> 00:03:49.480
Og de problemer, der har været mellem dig

108
00:03:49.480 --> 00:03:51.020
og Hans Nielsen, de eksisterer ikke mere.

109
00:03:51.220 --> 00:03:52.360
Ikke for mit vedkommende dig.

110
00:03:54.520 --> 00:03:56.000
Og så er vi virkelig klar til dagens

111
00:03:56.000 --> 00:03:56.580
første hit.

112
00:03:57.660 --> 00:04:00.520
Hans Nielsen og Peter Ravn fra Danmark.

113
00:04:01.120 --> 00:04:03.220
Hans Nielsen med rød hjelmfarve.

114
00:04:03.600 --> 00:04:04.540
Peter Ravn med blå.

115
00:04:04.540 --> 00:04:06.880
Og for englænderne starter Simon Wick med hvid,

116
00:04:07.020 --> 00:04:09.540
og Simon Krosh med gul hjelmfarve.

117
00:04:10.140 --> 00:04:13.780
Altså den 11-dobbelte danske verdensmester Hans Nielsen

118
00:04:13.780 --> 00:04:15.440
med rød hjelmfarve.

119
00:04:18.380 --> 00:04:21.440
Hans Nielsen, der til daglig kører for Oxford.

120
00:04:21.580 --> 00:04:24.120
Hans Nielsen har to gange en individuel VM

121
00:04:24.120 --> 00:04:26.860
til, og to gange sølv individuelt.

122
00:04:28.020 --> 00:04:29.780
Og vi er nu ved at gøre klar.

123
00:04:29.920 --> 00:04:32.820
Det er Hans Nielsen, der tager inderbanen.

124
00:04:33.380 --> 00:04:36.240
Peter Ravn har bane 3 på bane 2

125
00:04:36.240 --> 00:04:37.140
med hvid hjelmfarve.

126
00:04:37.460 --> 00:04:39.500
Har vi Simon Wick op på bane 4

127
00:04:39.500 --> 00:04:40.400
med gul hjelmfarve.

128
00:04:40.740 --> 00:04:42.140
Simon Krosh første hit.

129
00:04:45.360 --> 00:04:46.300
Start er gået.

130
00:04:46.660 --> 00:04:50.920
Hans Nielsen kæmper meget, meget hårdt med Simon

131
00:04:50.920 --> 00:04:52.860
Wick om den, og Simon Wick fører.

132
00:04:52.860 --> 00:04:53.880
Hans Nielsen nr.

133
00:04:54.120 --> 00:04:54.380
2.

134
00:04:54.660 --> 00:04:54.980
Nr.

135
00:04:55.040 --> 00:04:59.000
3 ligger Simon Krosh, og sidst ligger Peter

136
00:04:59.000 --> 00:04:59.540
Ravn.

137
00:05:00.860 --> 00:05:03.180
Hans Nielsen kæmper meget hårdt med Simon Wick

138
00:05:03.180 --> 00:05:03.440
nu.

139
00:05:12.570 --> 00:05:14.790
Der er ikke meget, der tyder på, at

140
00:05:14.790 --> 00:05:16.410
Peter Ravn skal komme op.

141
00:05:18.790 --> 00:05:20.590
Holder denne stilling, ja, så er det englænderne,

142
00:05:20.650 --> 00:05:22.910
der kommer bedst fra start og fører.

143
00:05:24.830 --> 00:05:26.910
Hans Nielsen kæmper hårdt for at komme op.

144
00:05:27.050 --> 00:05:28.530
Det er svært at holde cyklerne.

145
00:05:29.550 --> 00:05:31.410
Og Hans Nielsen er kommet i spidsen nu.

146
00:05:31.470 --> 00:05:34.390
Hans Nielsen foran Simon Wick.

147
00:05:35.870 --> 00:05:39.050
Man har tydeligvis problemer med at holde cyklerne

148
00:05:39.050 --> 00:05:41.210
på plads sidste omgang i opløbssvinget.

149
00:05:42.890 --> 00:05:45.610
Og Hans Nielsen fører og kører over mod

150
00:05:45.610 --> 00:05:46.390
stregen som nr.

151
00:05:46.450 --> 00:05:47.590
1 foran Simon Wick.

152
00:05:49.630 --> 00:05:52.790
Simon Krosh, og sidst blev Peter Ravn.

153
00:05:54.550 --> 00:06:01.800
Og vi er så ved at gøre klar

154
00:06:01.800 --> 00:06:03.700
til dagens andet hit.

155
00:06:03.980 --> 00:06:06.420
Dagens andet hit, der står mellem det danske

156
00:06:06.420 --> 00:06:08.020
hold Erik Gunnarsen, Jan O.

157
00:06:08.100 --> 00:06:11.540
Pedersen og englænderne Calvin Tatum og Chris Morton.

158
00:06:12.100 --> 00:06:14.060
Erik Gunnarsen og Jan O.

159
00:06:14.140 --> 00:06:16.680
Pedersen har henholdsvis rød og blå hjelmfarve, Calvin

160
00:06:16.680 --> 00:06:19.800
Tatum hvid og Chris Morton gul.

161
00:06:20.840 --> 00:06:23.600
Calvin Tatum starter på bane 1.

162
00:06:23.600 --> 00:06:27.520
På bane 2 er det med rød hjelmfarve

163
00:06:27.520 --> 00:06:28.660
Erik Gunnarsen.

164
00:06:28.860 --> 00:06:35.520
På bane 3 med gul hjelmfarve Chris Morton.

165
00:06:35.840 --> 00:06:39.380
Og på bane 4 med blå hjelmfarve er

166
00:06:39.380 --> 00:06:39.940
det Jan O.

167
00:06:40.020 --> 00:06:40.380
Pedersen.

168
00:06:40.380 --> 00:06:40.640
Jan O.

169
00:06:40.680 --> 00:06:43.860
Pedersen, der var i VM jo overrasket ved

170
00:06:43.860 --> 00:06:46.600
at køre ind på en fornem anden plads.

171
00:06:47.620 --> 00:06:48.700
Og vi er så i gang.

172
00:06:49.300 --> 00:06:49.880
Starten er gået.

173
00:06:50.340 --> 00:06:53.060
Det er Calvin Tatum, der kommer bedst fra

174
00:06:53.060 --> 00:06:53.540
start.

175
00:06:54.660 --> 00:06:56.860
Og så kommer den anden englænder også med

176
00:06:56.860 --> 00:06:57.240
frem.

177
00:06:57.360 --> 00:06:58.420
Det er Chris Morton.

178
00:06:59.020 --> 00:07:01.760
Det er Erik Morten, Erik Gunnarsen som nummer

179
00:07:01.760 --> 00:07:02.380
3 og Jan O.

180
00:07:02.440 --> 00:07:03.620
Pedersen som nummer 4.

181
00:07:03.920 --> 00:07:05.040
Men så kommer Erik Gunnarsen op.

182
00:07:05.140 --> 00:07:07.140
Erik Gunnarsen ligger nummer 2.

183
00:07:08.020 --> 00:07:09.720
Nummer 3 ligger Chris Morton.

184
00:07:09.820 --> 00:07:12.060
Chris Morton kommer igen foran Erik Gunnarsen nu.

185
00:07:12.520 --> 00:07:14.060
Det er en hård kamp, der udkæmpes mellem

186
00:07:14.060 --> 00:07:15.200
Erik Gunnarsen og Chris Morton.

187
00:07:18.900 --> 00:07:21.600
Erik Gunnarsen kører nummer 2 stadigvæk.

188
00:07:22.640 --> 00:07:23.520
Og så er Jan O.

189
00:07:23.600 --> 00:07:25.580
Pedersen i gang med at kæmpe med Chris

190
00:07:25.580 --> 00:07:26.140
Morton på 3.

191
00:07:26.220 --> 00:07:26.340
plads.

192
00:07:26.400 --> 00:07:27.060
Og så kommer Jan O.

193
00:07:27.120 --> 00:07:27.460
Pedersen.

194
00:07:27.880 --> 00:07:29.680
Nu har vi danskerne på 2.

195
00:07:29.740 --> 00:07:30.120
og 3.

196
00:07:30.360 --> 00:07:30.800
pladsen.

197
00:07:34.680 --> 00:07:35.440
Stadigvæk Jan O.

198
00:07:35.520 --> 00:07:38.120
Pedersen som nummer 3 og Erik Gunnarsen som

199
00:07:38.120 --> 00:07:38.720
nummer 2.

200
00:07:38.860 --> 00:07:41.600
Calvin Tatum kører.

201
00:07:43.060 --> 00:07:45.500
Og det er nu opløflinget.

202
00:07:46.420 --> 00:07:49.380
Og det bliver Calvin Tatum foran Erik Gunnarsen,

203
00:07:49.440 --> 00:07:49.780
Jan O.

204
00:07:49.860 --> 00:07:51.380
Pedersen og Chris Morton.

205
00:07:53.700 --> 00:07:54.880
Og vi er ved at køre klar.

206
00:07:55.020 --> 00:07:56.100
Der kommer præmiss Pedersen.

207
00:07:56.460 --> 00:07:57.600
Vi har rydderne frem.

208
00:07:58.620 --> 00:08:00.440
Vi er ved at bemærke, at der er

209
00:08:00.440 --> 00:08:01.920
indført en regel nu, at man må ikke

210
00:08:01.920 --> 00:08:03.500
engang ramme startsnorret.

211
00:08:03.620 --> 00:08:05.600
Rammer man bare startsnorret bliver man disqualificeret.

212
00:08:06.700 --> 00:08:07.560
Og så gik starten.

213
00:08:08.240 --> 00:08:11.080
Og det er Tommy Knudsen, der kommer bedst

214
00:08:11.080 --> 00:08:12.280
fra starten foran.

215
00:08:14.740 --> 00:08:16.060
Og så er det Per Sørensen, den lokale,

216
00:08:16.100 --> 00:08:17.080
der kommer op sammen med Tommy Knudsen.

217
00:08:17.120 --> 00:08:18.420
Og de kan nu køre den hjem som

218
00:08:18.420 --> 00:08:19.420
par speedway.

219
00:08:20.460 --> 00:08:23.860
Og med hvid hjemmefarve er det Jeremy Duntaster

220
00:08:23.860 --> 00:08:26.780
og noget gul er det Neil Evans.

221
00:08:27.340 --> 00:08:30.180
Men Per Sørensen og Tommy Knudsen kører som

222
00:08:30.180 --> 00:08:31.200
nummer 1 og 2.

223
00:08:31.500 --> 00:08:33.100
Per Sørensen køres nu som nummer 1.

224
00:08:33.100 --> 00:08:35.299
Per Sørensen, den lokale rytter, der kommer med

225
00:08:35.299 --> 00:08:35.679
fra dit.

226
00:08:35.799 --> 00:08:36.940
John Jørgensen.

227
00:08:38.179 --> 00:08:39.980
Nu er skadet i går.

228
00:08:40.600 --> 00:08:42.600
De kører bil ved siden af hinanden, og

229
00:08:42.600 --> 00:08:44.620
dermed får de lukket af for englænderne.

230
00:08:44.960 --> 00:08:47.340
Det er tydeligt, at Jeremy Duntaster og Neil

231
00:08:47.340 --> 00:08:49.280
Evans har givet op.

232
00:08:49.700 --> 00:08:52.140
Og dermed får Danmark 5 point i dette

233
00:08:52.140 --> 00:08:52.500
heat.

234
00:08:53.200 --> 00:08:55.740
Mens englænderne kun får et enkelt, og dermed

235
00:08:55.740 --> 00:08:57.280
bringer Danmark sig i spidsen.

236
00:08:58.540 --> 00:08:59.620
Sidste omgang.

237
00:09:00.440 --> 00:09:02.660
Tommy Knudsen fører foran Per Sørensen.

238
00:09:06.140 --> 00:09:09.800
Og det bliver Per Sørensen, der kører over

239
00:09:09.800 --> 00:09:11.280
målstregen som nummer 1.

240
00:09:16.400 --> 00:09:18.280
Og vi skal så i gang med dagens

241
00:09:18.280 --> 00:09:18.900
4.

242
00:09:19.160 --> 00:09:19.380
heat.

243
00:09:19.840 --> 00:09:22.660
Hvor der for Danmark kører Erik Gunnarsen og

244
00:09:22.660 --> 00:09:23.420
Jan O.

245
00:09:23.640 --> 00:09:24.180
Petersen.

246
00:09:24.640 --> 00:09:27.760
Og for England Simon Wick og Simon Cross.

247
00:09:28.280 --> 00:09:30.020
Og her ser vi stillingen efter de første

248
00:09:30.020 --> 00:09:30.540
3 heat.

249
00:09:30.920 --> 00:09:33.780
Danmark med 11 point og England 7.

250
00:09:35.220 --> 00:09:37.520
Simon Cross, Jan O.

251
00:09:37.600 --> 00:09:39.840
Petersen, Simon Wick og Erik Gunnarsen.

252
00:09:40.300 --> 00:09:42.420
Og damer og præmiss Petersen har givet lost.

253
00:09:42.980 --> 00:09:46.200
Der var Erik Gunnarsen tæt på et tyvstart.

254
00:09:52.460 --> 00:09:55.860
Og Erik Gunnarsen blev diskvalificeret.

255
00:09:57.720 --> 00:10:02.000
Og dermed har Danmark i hvert fald maksimalt

256
00:10:02.000 --> 00:10:04.360
3 point til Jan O.

257
00:10:04.540 --> 00:10:05.020
Petersen.

258
00:10:05.280 --> 00:10:06.560
Men det er altså den nye regel, der

259
00:10:06.560 --> 00:10:07.240
træder i kraft.

260
00:10:07.760 --> 00:10:11.100
At man slet ikke må berøre startsnoren.

261
00:10:12.680 --> 00:10:14.000
Det bliver spændende om Jan O.

262
00:10:14.080 --> 00:10:16.800
Petersen, den lille fighter, kan klare denne svære

263
00:10:16.800 --> 00:10:17.200
opgave.

264
00:10:20.000 --> 00:10:21.840
Og der bliver kørt stærkt i starten og

265
00:10:21.840 --> 00:10:23.120
bliver kørt tæt.

266
00:10:23.120 --> 00:10:25.640
Det er en meget, meget flot midway her.

267
00:10:25.780 --> 00:10:26.620
Og så er det Jan O.

268
00:10:26.720 --> 00:10:27.900
Petersen, der kæmper frem.

269
00:10:28.320 --> 00:10:28.640
Jan O.

270
00:10:28.720 --> 00:10:33.140
Petersen foran Simon Cross og Simon Wick.

271
00:10:33.380 --> 00:10:35.120
Simon Wick for anværsen, men Jan O.

272
00:10:35.180 --> 00:10:36.260
Petersen i spidsen.

273
00:10:37.020 --> 00:10:38.360
Og kan han holde sig her?

274
00:10:38.460 --> 00:10:40.380
Ja, så får vi uafgjort i dette heat.

275
00:10:40.480 --> 00:10:43.960
Selvom vi er en rytter mindre end englænderne.

276
00:10:48.920 --> 00:10:50.160
Men sikke en start.

277
00:10:50.620 --> 00:10:51.740
Vi vil se, om vi ikke kan få

278
00:10:51.740 --> 00:10:54.100
den efterheated igen i slow motion.

279
00:10:54.740 --> 00:10:55.080
Men Jan O.

280
00:10:55.140 --> 00:10:56.260
Petersen fører fortsat.

281
00:10:57.980 --> 00:10:58.900
Og der har vi ham.

282
00:11:01.860 --> 00:11:03.720
Og så skal det jo på sidste omgang.

283
00:11:03.820 --> 00:11:04.140
Jan O.

284
00:11:04.180 --> 00:11:05.320
Petersen fortsat i spidsen.

285
00:11:06.480 --> 00:11:08.420
Foran Simon Wick og Simon Cross.

286
00:11:09.680 --> 00:11:10.620
Og der er en tullerom.

287
00:11:10.640 --> 00:11:11.020
Jan O.

288
00:11:11.320 --> 00:11:12.480
Petersen vinder.

289
00:11:13.880 --> 00:11:14.460
Fjerde heat.

290
00:11:16.600 --> 00:11:19.400
En flot, flot kørsel af Jan O.

291
00:11:19.600 --> 00:11:20.120
Petersen.

292
00:11:21.420 --> 00:11:22.680
Nu kommer den.

293
00:11:24.160 --> 00:11:24.980
Så starter den.

294
00:11:27.400 --> 00:11:27.880
Prøv at se her.

295
00:11:28.040 --> 00:11:29.360
Meget, meget tæt kørsel her.

296
00:11:31.560 --> 00:11:32.580
Skuldre ved skuldre.

297
00:11:32.760 --> 00:11:33.720
Og så får Jan O.

298
00:11:33.780 --> 00:11:34.960
Petersens cykel bedre fat.

299
00:11:34.960 --> 00:11:39.280
Og så kører han fra de to konkurrenter.

300
00:11:39.440 --> 00:11:40.980
I en afstand, han senere øgede støt.

301
00:11:41.400 --> 00:11:41.980
Løbet igennem.

302
00:11:43.220 --> 00:11:47.040
Niel Evitsch, Hans Nielsen, dermed Don Koster og

303
00:11:47.040 --> 00:11:48.200
Peter Ravn.

304
00:11:48.520 --> 00:11:51.100
Dommerpræmet Petersen forsøger at få Niel Evitsch frem

305
00:11:51.100 --> 00:11:51.920
til startsnoren.

306
00:11:53.060 --> 00:11:54.920
Og husk, de må slet ikke røre den.

307
00:11:55.060 --> 00:11:56.860
Og først at den grønne lampe er tændt.

308
00:11:57.420 --> 00:11:58.480
Og nu er den grønne lampe tændt.

309
00:11:58.540 --> 00:11:59.480
Og nu gik startsnoren.

310
00:12:00.320 --> 00:12:02.840
Og bedst fra start kom Hans Nielsen.

311
00:12:02.840 --> 00:12:04.840
Hans Nielsen får Niel Evitsch.

312
00:12:06.440 --> 00:12:09.280
Og nummer to er med den hvide hjemmefar,

313
00:12:09.420 --> 00:12:10.640
Jeremy Don Koster.

314
00:12:10.980 --> 00:12:12.940
Nummer tre er Peter Ravn.

315
00:12:14.100 --> 00:12:16.820
Og sidst ligger Niel Evitsch.

316
00:12:18.020 --> 00:12:21.260
Peter Ravn kommer udenom Jeremy Don Koster.

317
00:12:21.500 --> 00:12:22.900
Og dermed ligger vi nummer et og to.

318
00:12:22.980 --> 00:12:24.840
Hans Nielsen nummer et får en Peter Ravn.

319
00:12:25.560 --> 00:12:28.060
Og Jeremy Don Koster en Niel Evitsch.

320
00:12:29.620 --> 00:12:32.300
Ja, det giver Danmark fem point, hvis denne

321
00:12:32.300 --> 00:12:34.900
stilling holder englænderne kun ét enkelt.

322
00:12:47.100 --> 00:12:48.660
Og sidste omgang.

323
00:12:49.020 --> 00:12:52.680
Hans Nielsen får en Peter Ravn.

324
00:12:52.860 --> 00:12:55.260
Peter Ravn har nu noget rødt på hjemme

325
00:12:55.260 --> 00:12:56.720
i stedet for, men han ligger sikkert nummer

326
00:12:56.720 --> 00:12:56.960
to.

327
00:12:57.120 --> 00:12:59.260
Det bliver et dobbeltsejr til Danmark.

328
00:12:59.640 --> 00:13:02.620
Og dermed fem point til landskampregnskabet.

329
00:13:05.740 --> 00:13:09.800
Og sidste omgang.

330
00:13:09.800 --> 00:13:09.900
Hans Nielsen får en Peter Ravn.

331
00:13:09.900 --> 00:13:10.000
Og se her.

332
00:13:10.180 --> 00:13:10.940
Hans Nielsen.

333
00:13:11.060 --> 00:13:13.340
Det er sidste omgang.

334
00:13:20.280 --> 00:13:24.640
Og Hans Nielsen kører med Holm Udværd som

335
00:13:24.640 --> 00:13:26.680
tank på sin suveræne sejr.

336
00:13:27.220 --> 00:13:28.420
Og vi er ved at gøre klar til

337
00:13:28.420 --> 00:13:29.020
en 9.

338
00:13:29.540 --> 00:13:30.180
heat.

339
00:13:30.180 --> 00:13:31.080
9.

340
00:13:31.200 --> 00:13:35.960
heat, hvor vi på inderbanen har Erik Gunnarsen

341
00:13:35.960 --> 00:13:39.440
som nummer to med hvid hjelmfarve.

342
00:13:40.320 --> 00:13:41.820
Er det Gary Havelock.

343
00:13:42.580 --> 00:13:46.260
Nummer tre med blå hjelmfarve er Jan O.

344
00:13:46.340 --> 00:13:46.800
Petersen.

345
00:13:47.200 --> 00:13:50.900
Og med den gule er det Havelock.

346
00:13:51.200 --> 00:13:52.220
Hvid med Andrew Silva.

347
00:13:52.860 --> 00:13:53.840
Og så giver starten.

348
00:13:54.580 --> 00:13:56.480
Og de to danskere får en god start.

349
00:13:56.720 --> 00:13:58.320
Erik Gunnarsen får en Jan O.

350
00:13:58.420 --> 00:13:58.880
Petersen.

351
00:14:01.340 --> 00:14:04.380
Og de to danskere kører så tæt ved

352
00:14:04.380 --> 00:14:04.920
siden af hinanden.

353
00:14:05.040 --> 00:14:08.880
Der tabte Erik Gunnarsen sit hjelmærke.

354
00:14:10.060 --> 00:14:10.440
Men Jan O.

355
00:14:10.480 --> 00:14:13.660
Petersen fører foran Erik Gunnarsen.

356
00:14:14.060 --> 00:14:15.780
Og så er det Gary Havelock der forsøger

357
00:14:15.780 --> 00:14:16.420
at angribe.

358
00:14:16.560 --> 00:14:17.820
Og så er det Gary Havelock der nu

359
00:14:17.820 --> 00:14:19.680
kæmper med Erik Gunnarsen.

360
00:14:19.780 --> 00:14:21.340
Og han overhælder Erik Gunnarsen.

361
00:14:21.340 --> 00:14:23.580
Sidst ligger Andrew Silva.

362
00:14:24.000 --> 00:14:24.860
Men Jan O.

363
00:14:24.940 --> 00:14:25.620
Petersen fører.

364
00:14:26.020 --> 00:14:28.580
Så er det Erik Gunnarsen der kæmper med

365
00:14:28.580 --> 00:14:30.320
Gary Havelock.

366
00:14:31.460 --> 00:14:32.660
Og mere og mere tyder nu på at

367
00:14:32.660 --> 00:14:34.060
det bliver sejr til Danmark med en englænder

368
00:14:34.060 --> 00:14:34.800
på andenpladsen.

369
00:14:35.240 --> 00:14:37.660
Og Erik Gunnarsen på tredjepladsen.

370
00:14:41.220 --> 00:14:44.660
Og så er det sidste omgang med den

371
00:14:44.660 --> 00:14:45.900
udgangsposition danskerne havde.

372
00:14:46.000 --> 00:14:48.560
Altså burde de have kunne holde begge englænderne

373
00:14:48.560 --> 00:14:48.980
tilbage.

374
00:14:48.980 --> 00:14:51.020
Men sejr til Jan O.

375
00:14:51.180 --> 00:14:51.660
Petersen.

376
00:14:51.880 --> 00:14:53.920
Hans anden heat sejr i dag.

377
00:14:58.290 --> 00:15:00.590
Vi ser her Erik Gunnarsen der kigger sig

378
00:15:00.590 --> 00:15:01.090
tilbage.

379
00:15:01.270 --> 00:15:02.750
Og så kommer Gary Havelock udenom.

380
00:15:03.990 --> 00:15:06.530
Og Gary Havelock passer her Erik Gunnarsen.

381
00:15:06.810 --> 00:15:10.410
Og der holdt Gary Havelock så løbet ud.

382
00:15:20.730 --> 00:15:23.550
Og vi føler at i fremtiden kommer det

383
00:15:23.550 --> 00:15:23.970
til at stoppe.

384
00:15:24.530 --> 00:15:26.810
Men det er endnu første dage for os.

385
00:15:26.910 --> 00:15:27.730
Og vi er på vej.

386
00:15:27.810 --> 00:15:29.130
Og vi er begyndt at holde os sammen.

387
00:15:29.410 --> 00:15:31.630
Men det er sådan det går i dag.

388
00:15:33.250 --> 00:15:34.890
Det er bare sådan det er i momentet.

389
00:15:35.370 --> 00:15:37.970
Hvad synes du er forklaringen til, hvorfor Erik

390
00:15:37.970 --> 00:15:40.130
Gunnarsen og Hans Nielsen gør så godt?

391
00:15:41.090 --> 00:15:42.890
Det ville tage mig to-tre timer at

392
00:15:42.890 --> 00:15:43.510
forklare det.

393
00:15:44.390 --> 00:15:46.790
De har både været individuelle verdenskampioner i de

394
00:15:46.790 --> 00:15:47.770
sidste fire år.

395
00:15:48.050 --> 00:15:49.350
Så det betyder meget.

396
00:15:50.550 --> 00:15:52.710
De andre børn går godt i momentet.

397
00:15:52.790 --> 00:15:54.070
De er hjemme, og de går godt.

398
00:15:54.510 --> 00:15:56.330
Det var en anden historie sidste uge i

399
00:15:56.330 --> 00:15:57.110
England, da vi vandt.

400
00:15:58.550 --> 00:16:02.090
Det er kors for kors, og nogle dage

401
00:16:02.090 --> 00:16:03.410
er en af børnene gået godt.

402
00:16:03.610 --> 00:16:06.630
Andrew Silva har haft en masse problemer sidste

403
00:16:06.630 --> 00:16:06.810
uge.

404
00:16:06.990 --> 00:16:08.130
Han var en topscorer i England.

405
00:16:08.690 --> 00:16:09.450
Det er rækning.

406
00:16:10.150 --> 00:16:13.230
Ufølgeligvis er folk som de andre i holdet

407
00:16:13.230 --> 00:16:14.410
lidt uforskelige.

408
00:16:14.790 --> 00:16:16.630
De prøver stadig at lære råben på internationalt

409
00:16:16.630 --> 00:16:16.830
niveau.

410
00:16:17.290 --> 00:16:18.730
Det er ikke et skridt, men det er

411
00:16:18.730 --> 00:16:20.750
lige sådan, vi er i momentet.

412
00:16:20.850 --> 00:16:23.550
Vi er på vej op, og vi er

413
00:16:23.550 --> 00:16:25.310
kære, og vi synes, at vi har en

414
00:16:25.310 --> 00:16:27.390
definit udfordring til Danmark i fremtiden.

415
00:16:28.950 --> 00:16:32.350
Det vil ikke dæmpe vores enthusiasme, hvis vi

416
00:16:32.350 --> 00:16:33.010
ikke vinder i dag.

417
00:16:33.710 --> 00:16:36.270
Tror du, at Danmark er mere seriøse til

418
00:16:36.270 --> 00:16:37.490
deres sport end I er?

419
00:16:41.410 --> 00:16:42.770
Jeg vil ikke sige mere seriøse.

420
00:16:42.770 --> 00:16:48.270
Jeg vil sige, at de har en mere

421
00:16:48.270 --> 00:16:49.470
topskærret hold.

422
00:16:49.730 --> 00:16:53.470
De har fem topskærre internationale hold, som har

423
00:16:53.470 --> 00:16:54.930
taget mange stopper over hele verden.

424
00:17:12.770 --> 00:17:13.150
Jeg synes, at det har været for godt.

425
00:17:13.250 --> 00:17:15.130
Sandhider har tabt i starten, og så er

426
00:17:15.130 --> 00:17:16.230
det lidt svært at køre forbi.

427
00:17:16.990 --> 00:17:18.829
Men altså fem point i tre heats.

428
00:17:19.089 --> 00:17:20.030
Det er du tilfreds med?

429
00:17:20.650 --> 00:17:22.109
Helt sikkert, det er jeg også.

430
00:17:22.329 --> 00:17:23.329
Det er rart at score nogle point, når

431
00:17:23.329 --> 00:17:25.630
man er hjemmebane i sådan et selskab.

432
00:17:26.349 --> 00:17:28.650
Hvordan kan en amatør begå sig i racen

433
00:17:28.650 --> 00:17:30.510
mod de der hårde, professionelle drenge?

434
00:17:31.090 --> 00:17:32.090
Der er meget arbejde i det.

435
00:17:32.310 --> 00:17:33.610
Jeg er ikke nødt til at gå og

436
00:17:33.610 --> 00:17:34.110
lave cykler for mig.

437
00:17:34.150 --> 00:17:34.650
Det skal jeg selv gøre.

438
00:17:34.770 --> 00:17:36.010
Jeg skal også have arbejde samtidig.

439
00:17:37.590 --> 00:17:39.670
Hvis man har evnerne og synes, at det

440
00:17:39.670 --> 00:17:42.350
er vildt, så går det.

441
00:17:43.070 --> 00:17:44.090
Hvad så med at prøve lykkende over i

442
00:17:44.090 --> 00:17:44.250
England?

443
00:17:44.830 --> 00:17:45.950
Nej, det har jeg prøvet nu i tre

444
00:17:45.950 --> 00:17:46.650
år, så det ved jeg ikke.

445
00:17:46.990 --> 00:17:47.710
Det har du fået nok af?

446
00:17:47.970 --> 00:17:49.110
Ja, jeg har også fået tilbud igen i

447
00:17:49.110 --> 00:17:50.030
år, men jeg har sagt nej til det.

448
00:17:50.610 --> 00:17:51.310
Hvad er det, der gør det?

449
00:17:51.590 --> 00:17:52.670
Er der ikke penge nok i det, eller

450
00:17:52.670 --> 00:17:55.950
er de sportslige ambitioner større herhjemme fra dig?

451
00:17:56.890 --> 00:17:58.910
Ja, i England gik det godt det sidste

452
00:17:58.910 --> 00:17:59.330
år, hvor jeg var derovre.

453
00:17:59.450 --> 00:18:02.490
Men det er ikke noget, der lige passer

454
00:18:02.490 --> 00:18:02.690
mig.

455
00:18:02.690 --> 00:18:03.710
Jeg synes, det er sådan set.

456
00:18:04.190 --> 00:18:06.450
Og i Danmark, som det går nu i

457
00:18:06.450 --> 00:18:07.830
Superligaen, bliver det bedre og bedre.

458
00:18:08.090 --> 00:18:08.690
Der bliver mere og mere.

459
00:18:08.930 --> 00:18:10.490
Det bliver bedre at løbe der, og det

460
00:18:10.490 --> 00:18:11.470
bliver hårdere at lave pointe.

461
00:18:12.190 --> 00:18:13.390
Er det noget med, at du har svært

462
00:18:13.390 --> 00:18:14.090
ved at falde tæt over?

463
00:18:14.490 --> 00:18:15.410
Ja, det føler jeg også.

464
00:18:15.570 --> 00:18:16.870
Efter jeg er kommet hjem nu, så tror

465
00:18:16.870 --> 00:18:17.430
jeg nok, at det er derfor.

466
00:18:17.610 --> 00:18:18.870
Men jeg synes også, at jeg er afslappet

467
00:18:18.870 --> 00:18:20.230
nu, når jeg kører speedway.

468
00:18:21.390 --> 00:18:22.430
Fordi jeg har et arbejde, og det er

469
00:18:22.430 --> 00:18:23.330
ikke, man kan gå og lave.

470
00:18:23.470 --> 00:18:24.610
Jeg arbejder om dagen, og så slapper jeg

471
00:18:24.610 --> 00:18:25.810
hele dagen, og tænker slet ikke på speedway.

472
00:18:26.770 --> 00:18:29.190
Stillingen inden det sidste 10.

473
00:18:29.330 --> 00:18:31.650
hit, det er, at Danmark har 34 point,

474
00:18:32.010 --> 00:18:34.970
og England har 20 point.

475
00:18:35.910 --> 00:18:38.270
Og Hans Nielsen, ja, han har scoret 8

476
00:18:38.270 --> 00:18:41.130
point i sine 3 starter.

477
00:18:43.130 --> 00:18:44.950
Og vi skal så se, om Hans Nielsen

478
00:18:44.950 --> 00:18:47.290
vagen 2 får en kanonstart.

479
00:18:48.270 --> 00:18:49.750
Så er vi ved at være klar.

480
00:18:50.570 --> 00:18:53.330
Og så går startsnoren, og Hans Nielsen ligger

481
00:18:53.330 --> 00:18:54.030
i spidsen.

482
00:18:54.810 --> 00:18:57.710
Hans Nielsen vagen 2, og på yderbanen kommer

483
00:18:57.710 --> 00:18:58.690
Peter Ravn.

484
00:18:58.990 --> 00:19:00.330
Og Hans Nielsen og Peter Ravn kan så

485
00:19:00.330 --> 00:19:03.290
køre paraløb resten af vejen.

486
00:19:03.630 --> 00:19:06.430
Det har de jo gjort fortrinligt indtil nu.

487
00:19:10.190 --> 00:19:12.070
Prøv at lægge mærke til, hvor gennemført de

488
00:19:12.070 --> 00:19:13.890
holder ved siden af hinanden.

489
00:19:14.070 --> 00:19:16.470
Sådan, at englænderne ikke har en chance for

490
00:19:16.470 --> 00:19:17.330
at komme frem.

491
00:19:20.150 --> 00:19:23.410
Og det er Simon Victor fra Søer, der

492
00:19:23.410 --> 00:19:26.390
kommer op med en Peter Ravn, og Hans

493
00:19:26.390 --> 00:19:28.790
Nielsen holder os stadigvæk fast.

494
00:19:31.230 --> 00:19:33.430
Og vi er på vej ind i opløbssvinget,

495
00:19:33.530 --> 00:19:34.690
inden sidste omgang.

496
00:19:36.370 --> 00:19:39.290
Og det er Hans Nielsen foran Peter Ravn.

497
00:19:40.210 --> 00:19:41.010
Næst sidste sving.

498
00:19:42.990 --> 00:19:46.580
Og så må det vist være en kendskæring,

499
00:19:46.680 --> 00:19:48.540
at der igen bliver 5 point til Danmark,

500
00:19:48.560 --> 00:19:50.420
og kun et enkelt til englænderne.

501
00:19:53.160 --> 00:19:55.760
Peter Ravn og Hans Nielsen først over modstregen.

502
00:19:56.680 --> 00:20:00.440
Med Simon Wick på 3.

503
00:20:00.560 --> 00:20:02.500
pladsen foran Simon Cross.

504
00:20:03.060 --> 00:20:05.600
Dermed bliver der 5 point til Danmark.

505
00:20:12.300 --> 00:20:13.980
Og så er starten gået.

506
00:20:14.560 --> 00:20:16.960
Det er Tommy Knudsen, der får den bedste

507
00:20:16.960 --> 00:20:17.640
start.

508
00:20:18.740 --> 00:20:20.580
Det er så Jeremy Duncan og Gary Havelock,

509
00:20:20.620 --> 00:20:21.380
og så kommer Per Sørensen.

510
00:20:21.480 --> 00:20:24.240
Per Sørensen kommer nu på inderbanen, og sikkert

511
00:20:24.240 --> 00:20:25.620
et angreb han kommer med der.

512
00:20:26.100 --> 00:20:28.700
Per Sørensen kommer op på 2.

513
00:20:28.800 --> 00:20:29.340
pladsen nu.

514
00:20:29.580 --> 00:20:31.300
Per Sørensen som nummer 2 og nummer 1

515
00:20:31.300 --> 00:20:32.220
Tommy Knudsen.

516
00:20:32.940 --> 00:20:35.040
Meget flot støt der, det er godt fightet.

517
00:20:36.260 --> 00:20:38.740
Og på yderbanen er det Gary Havelock med

518
00:20:38.740 --> 00:20:41.160
et gul hjem, der angriber Per Sørensen.

519
00:20:43.660 --> 00:20:46.600
Og det er stadig Per Sørensen efter Tommy

520
00:20:46.600 --> 00:20:47.180
Knudsen.

521
00:20:47.840 --> 00:20:49.140
Per Sørensen kan ikke rigtig komme op i

522
00:20:49.140 --> 00:20:51.140
siden af Tommy Knudsen, og dermed køre rigtig

523
00:20:51.140 --> 00:20:51.980
par speedway.

524
00:20:52.960 --> 00:20:55.060
Men nu har Per Sørensen skabt lidt mere

525
00:20:55.060 --> 00:20:57.220
plads ned til Jeremy Duncan.

526
00:20:58.880 --> 00:21:01.940
Og så er det fortsat på sidste omgang

527
00:21:01.940 --> 00:21:04.040
Tommy Knudsen og Per Sørensen.

528
00:21:05.040 --> 00:21:06.060
Så kommer Gary Havelock.

529
00:21:07.980 --> 00:21:09.920
Men Per Sørensen holder stadigvæk stillingen.

530
00:21:13.840 --> 00:21:15.880
Og det er tydeligt hårdt, det bliver dobbelt

531
00:21:15.880 --> 00:21:16.700
sejr for Danmark.

532
00:21:16.800 --> 00:21:19.180
Nummer 1 Tommy Knudsen, 2 Per Sørensen, 3

533
00:21:19.180 --> 00:21:22.020
Gary Havelock og 4 Jeremy Duncan.

534
00:21:24.880 --> 00:21:27.320
Og der har vi så stillingen efter 12.

535
00:21:27.460 --> 00:21:27.600
heat.

536
00:21:27.740 --> 00:21:32.320
Danmark foran med 47 mod 25.

537
00:21:33.040 --> 00:21:36.940
Med rød hjelmfarve er det Jan Stikman.

538
00:21:37.640 --> 00:21:40.220
Med blå hjelmfarve Jan O'Petersen.

539
00:21:40.400 --> 00:21:45.820
Og for indlænderne stiller med ny hjelmfarve Andrew

540
00:21:45.820 --> 00:21:49.580
Silver og gul hjelmfarve Simon Cross.

541
00:21:54.980 --> 00:21:56.260
Og så er danskerne i gang.

542
00:21:56.400 --> 00:21:58.580
Jan Stikman kæmper hårdt for at komme op

543
00:21:58.580 --> 00:21:59.100
foran.

544
00:21:59.820 --> 00:22:00.600
Simon Wick.

545
00:22:01.060 --> 00:22:04.160
Jan Stikman ligger stadigvæk på andenpladsen.

546
00:22:05.780 --> 00:22:07.000
Jan O'Petersen som nummer 3.

547
00:22:07.160 --> 00:22:08.400
Og så kommer Jan Stikman igen med et

548
00:22:08.400 --> 00:22:08.780
angreb.

549
00:22:09.480 --> 00:22:11.000
Og Jan O'Petersen kommer nu indvendigt.

550
00:22:11.100 --> 00:22:12.560
Jan O'Petersen der er kendt for at

551
00:22:12.560 --> 00:22:14.080
fejte sig frem på banen.

552
00:22:14.600 --> 00:22:16.360
Uha det er et flot speedway det her.

553
00:22:17.640 --> 00:22:19.120
Simon Wick udgår nu.

554
00:22:19.700 --> 00:22:21.460
Andrew Silver på andenpladsen.

555
00:22:21.940 --> 00:22:24.000
Og så har Jan Stikman problemer.

556
00:22:24.900 --> 00:22:28.960
Og Jan Stikman har fået fat i igen.

557
00:22:29.420 --> 00:22:31.000
Det er Jan O'Petersen på førstepladsen.

558
00:22:32.060 --> 00:22:34.180
Jan O'Petersen foran Andrew Silver og Jan

559
00:22:34.180 --> 00:22:34.720
Stikman.

560
00:22:39.680 --> 00:22:41.960
Så er det Jan O'Petersen der kører

561
00:22:41.960 --> 00:22:44.340
over målstregen endnu en gang som vinder.

562
00:22:45.200 --> 00:22:48.780
Jan O'Petersen, Andrew Silver og Jan Stikman.

563
00:22:49.420 --> 00:22:51.880
4 point til Danmark, 2 til England.

564
00:22:55.820 --> 00:22:58.500
Og det er Hans Nielsen, Gary Havelock, Peter

565
00:22:58.500 --> 00:22:59.940
Ravn og Andrew Silver.

566
00:23:07.240 --> 00:23:08.900
Og så går starten.

567
00:23:10.080 --> 00:23:12.540
Og som det er vanligt Hans Nielsen først

568
00:23:12.540 --> 00:23:15.640
ud af det første sving.

569
00:23:16.120 --> 00:23:18.840
Hans Nielsen, Gary Havelock og på tredjepladsen Peter

570
00:23:18.840 --> 00:23:19.100
Ravn.

571
00:23:19.160 --> 00:23:20.080
Men så kommer Peter Ravn.

572
00:23:20.720 --> 00:23:23.060
Peter Ravn kæmper hårdt med Gary Havelock om

573
00:23:23.060 --> 00:23:23.800
tredjepladsen.

574
00:23:24.300 --> 00:23:26.500
Der bliver Peter Ravn passeret også af Andrew

575
00:23:26.500 --> 00:23:26.860
Silver.

576
00:23:31.620 --> 00:23:35.180
Men altså Hans Nielsen, Gary Havelock, Andrew Silver

577
00:23:35.180 --> 00:23:36.660
og Peter Ravn.

578
00:23:37.660 --> 00:23:39.460
Men nu kommer Peter Ravn.

579
00:23:39.540 --> 00:23:41.140
Peter Ravn har god chance for at passere

580
00:23:41.140 --> 00:23:41.620
Andrew Silver.

581
00:23:41.720 --> 00:23:42.280
Det gør han her.

582
00:23:43.180 --> 00:23:45.420
Peter Ravn er forbi Andrew Silver.

583
00:23:53.820 --> 00:23:57.060
Men altså fortsat Hans Nielsen, Gary Havelock, Peter

584
00:23:57.060 --> 00:23:58.200
Ravn og Andrew Silver.

585
00:23:58.540 --> 00:23:59.680
Og vi er ude på sidste omgang.

586
00:24:08.810 --> 00:24:10.690
Og vi kommer til modstrejen.

587
00:24:10.950 --> 00:24:13.570
Og det er Hans Nielsen, Gary Havelock, Peter

588
00:24:13.570 --> 00:24:14.910
Ravn og Andrew Silver.

589
00:24:17.830 --> 00:24:19.430
Og så er vi ved at nærme os

590
00:24:19.430 --> 00:24:21.070
starten på det 16.

591
00:24:21.350 --> 00:24:21.590
heat.

592
00:24:21.750 --> 00:24:22.710
Der er tre heat tilbage.

593
00:24:23.090 --> 00:24:25.010
Og stillingen er den at Danmark fører 58

594
00:24:25.010 --> 00:24:27.830
-32 efter de første 15 heat.

595
00:24:30.230 --> 00:24:31.430
Og så vil vi være klar.

596
00:24:32.130 --> 00:24:34.270
Altså Tommy Knudsen og Jan Stekmann fra Danmark

597
00:24:34.270 --> 00:24:35.590
på banen 2 og 4 med rød og

598
00:24:35.590 --> 00:24:36.430
blå hjelmfarve.

599
00:24:42.150 --> 00:24:45.170
Og så må Jan Stekmann forlade banen.

600
00:24:45.250 --> 00:24:48.030
Han er diskvalificeret for at røre startsknoren.

601
00:24:48.750 --> 00:24:50.330
Og så går starten.

602
00:24:51.570 --> 00:24:53.770
Og det er Tommy Knudsen der ligger sig

603
00:24:53.770 --> 00:24:54.270
i spidsen.

604
00:24:55.950 --> 00:24:57.030
Kan Tommy Knudsen holde det der?

605
00:24:57.270 --> 00:24:59.270
Ja, så sikrer han Danmark uafgjort i dette

606
00:24:59.270 --> 00:25:00.950
heat, selvom han kører en mand.

607
00:25:04.250 --> 00:25:12.600
Og det er Tommy Knudsen foran Simon Cross

608
00:25:12.600 --> 00:25:14.420
og Simon Wick.

609
00:25:34.190 --> 00:25:37.110
Og Tommy Knudsen skal ud på sidste omgang.

610
00:25:44.070 --> 00:25:46.890
Og det bliver altså Tommy Knudsen, Simon Wick

611
00:25:46.890 --> 00:25:50.070
og Simon Cross 3-3 til Danmark.

612
00:25:50.370 --> 00:25:53.210
Og dermed nåede Tommy Knudsen op på i

613
00:25:53.210 --> 00:25:56.950
alt 15 point i dagens finale.

614
00:25:59.350 --> 00:26:00.970
Tommy Knudsen, du har lige været ude i

615
00:26:00.970 --> 00:26:02.710
dit sjette og sidste heat, og det blev

616
00:26:02.710 --> 00:26:04.070
til i alt 15 point i dag.

617
00:26:04.190 --> 00:26:05.810
Det skulle du have lavet i søndags?

618
00:26:06.630 --> 00:26:08.750
Ja, det er lidt for sent nu.

619
00:26:09.150 --> 00:26:12.050
Det kørte rigtig godt i dag, men i

620
00:26:12.050 --> 00:26:13.150
søndags jeg kunne slet ikke få det til

621
00:26:13.150 --> 00:26:13.470
at køre.

622
00:26:15.270 --> 00:26:17.210
Og det er ærgerligt, det er ligesom øgelagt

623
00:26:17.210 --> 00:26:18.130
hele sæsonen for mig.

624
00:26:18.450 --> 00:26:20.770
Men jeg har mange andre løb der skal

625
00:26:20.770 --> 00:26:22.110
køre, så så må jeg prøve mig på

626
00:26:22.110 --> 00:26:24.410
at sætte på nogle andre nogle steder for

627
00:26:24.410 --> 00:26:25.170
at være hjemme for hold.

628
00:26:25.170 --> 00:26:28.250
Og de åbne løb, vi skal køre hjemme

629
00:26:28.250 --> 00:26:28.430
også.

630
00:26:29.150 --> 00:26:30.530
Så du har bestemt ikke tabt mod det

631
00:26:30.530 --> 00:26:30.930
alligevel?

632
00:26:31.510 --> 00:26:33.750
Nej, altså det er da været langt nede,

633
00:26:33.890 --> 00:26:36.170
men det skal jo køre videre, ikke også?

634
00:26:38.230 --> 00:26:40.310
Og nu som i dag, man skal lige

635
00:26:40.310 --> 00:26:43.230
tage sig ekstra sammen for at gøre det

636
00:26:43.230 --> 00:26:44.830
godt efter sådan en nedtur.

637
00:26:45.250 --> 00:26:46.490
Hvad er det, der gør, at du kun

638
00:26:46.490 --> 00:26:48.570
med fire dagers forskel kan køre sammen nat

639
00:26:48.570 --> 00:26:48.870
og dag?

640
00:26:50.910 --> 00:26:52.430
Det har altid været et stort problem for

641
00:26:52.430 --> 00:26:55.790
mig at flyve en samme dag jeg skal

642
00:26:55.790 --> 00:26:56.490
køre et løb.

643
00:26:58.370 --> 00:27:00.190
Jeg har det mærkeligt i hovedet, når jeg

644
00:27:00.190 --> 00:27:00.750
er ude at flyve.

645
00:27:02.490 --> 00:27:04.230
Og jeg har næsten aldrig kørt et godt

646
00:27:04.230 --> 00:27:05.650
løb efter at jeg lige har været ude

647
00:27:05.650 --> 00:27:05.970
at flyve.

648
00:27:06.110 --> 00:27:09.350
Jeg skal helst lige have en nats søvn

649
00:27:09.350 --> 00:27:09.750
først.

650
00:27:11.310 --> 00:27:13.090
Og jeg tror helt sikkert det er det,

651
00:27:13.230 --> 00:27:14.790
for i England der er det også kørt

652
00:27:14.790 --> 00:27:16.430
virkelig godt de sidste par måneder.

653
00:27:18.870 --> 00:27:22.370
Og så kommer køerne frem til det sidste

654
00:27:22.370 --> 00:27:23.610
heat.

655
00:27:24.510 --> 00:27:27.070
Og det er Andrew Silver med den hvide

656
00:27:27.070 --> 00:27:27.730
hjelmfarve.

657
00:27:28.190 --> 00:27:28.630
Jan O.

658
00:27:28.690 --> 00:27:29.930
Petersen med blå.

659
00:27:30.810 --> 00:27:34.830
Så er det Gary Havelock med gul.

660
00:27:35.030 --> 00:27:38.350
Og Erik Gunnarsen med rød.

661
00:27:57.380 --> 00:27:58.260
Og så gik starten.

662
00:27:59.900 --> 00:28:01.400
Det er Andrew Silver.

663
00:28:02.040 --> 00:28:03.000
Men nu kommer Jan O.

664
00:28:03.080 --> 00:28:05.620
Petersen på inderbanen og Erik Gunnarsen på yderbanen.

665
00:28:06.080 --> 00:28:09.440
De overhaler simpelthen Andrew Silver på hver sin

666
00:28:09.440 --> 00:28:09.900
side.

667
00:28:11.160 --> 00:28:11.420
Jan O.

668
00:28:11.440 --> 00:28:14.320
Petersen, Erik Gunnarsen og Andrew Silver.

669
00:28:14.760 --> 00:28:15.240
Hvor er han?

670
00:28:15.260 --> 00:28:17.740
Gary Havelock som nummer fire.

671
00:28:18.380 --> 00:28:19.960
Og så kan Jan O.

672
00:28:20.000 --> 00:28:21.960
Petersen og Erik Gunnarsen køre sejren hjem.

673
00:28:28.670 --> 00:28:29.450
Jan O.

674
00:28:29.510 --> 00:28:31.410
Petersen, Erik Gunnarsen fortsat.

675
00:28:31.590 --> 00:28:34.070
Erik Gunnarsen har noget han skal vaske rent

676
00:28:34.070 --> 00:28:36.490
efter, at han har skuffet dybt i dag.

677
00:28:37.150 --> 00:28:39.750
Med en dårlig kørsel i de første par

678
00:28:39.750 --> 00:28:40.150
heats.

679
00:28:41.190 --> 00:28:42.710
Men her ser det ud til, at Danmark

680
00:28:42.710 --> 00:28:44.510
endnu en gang scorer fem point.

681
00:28:45.150 --> 00:28:49.070
Og dermed skulle det ligge til, at Danmark

682
00:28:49.070 --> 00:28:52.730
vinder en meget, meget stor sejr over England.

683
00:28:53.580 --> 00:28:56.710
Og det er Erik Gunnarsen, Jan O.

684
00:28:56.790 --> 00:29:00.370
Petersen, Gary Havelock og Andrew Silver.

685
00:29:01.310 --> 00:29:06.290
Og det blev danskerne for over modstregen og

686
00:29:06.290 --> 00:29:11.250
dermed en sejr på 71.37 i denne

687
00:29:11.250 --> 00:29:11.770
landskamp.

688
00:29:12.230 --> 00:29:14.750
De to danske topscorer var Hans Nielsen med

689
00:29:14.750 --> 00:29:15.790
14 point.

690
00:29:19.390 --> 00:29:21.490
Undskyld, det blev Tommy Dusen med 15 point.

691
00:29:21.610 --> 00:29:22.450
Hans Nielsen med 14.

692
00:29:23.030 --> 00:29:23.890
Og Jan O.

693
00:29:23.950 --> 00:29:26.050
Petersen med 13 point.

694
00:29:26.990 --> 00:29:28.190
Men flot Speedway.

695
00:29:28.330 --> 00:29:30.830
En Speedway dag her på Slangerup Speedway Center,

696
00:29:31.030 --> 00:29:32.930
der har understreget, at Danmark i dag er

697
00:29:32.930 --> 00:29:37.230
totalt suveræn på verdensplan, når det gælder Speedway.

698
00:29:39.110 --> 00:29:40.570
Erik Gunnarsen, det skal jo ikke lige være

699
00:29:40.570 --> 00:29:41.370
din dag i dag.

700
00:29:41.450 --> 00:29:42.470
Hvad er det egentlig, der er gået galt?

701
00:29:42.770 --> 00:29:43.450
Jeg ved ikke rigtigt.

702
00:29:43.510 --> 00:29:45.810
Jeg tror, at jeg har kørt lidt for

703
00:29:45.810 --> 00:29:46.690
mange løb her den sidste uge.

704
00:29:46.810 --> 00:29:48.690
Jeg synes ikke rigtigt, at jeg har kunnet

705
00:29:48.690 --> 00:29:49.790
sætte mig op her i eftermiddag.

706
00:29:50.690 --> 00:29:51.890
Her det sidste hit, jeg kørte ud til,

707
00:29:51.910 --> 00:29:52.850
det ville jeg simpelthen vinde.

708
00:29:53.370 --> 00:29:54.410
Vi skulle i hvert fald have en 5

709
00:29:54.410 --> 00:29:55.270
-1'er, Jan og mig.

710
00:29:55.950 --> 00:29:57.670
Jeg må simpelthen sætte mig så hårdt ekstra

711
00:29:57.670 --> 00:29:58.150
op for det.

712
00:29:58.310 --> 00:29:59.830
Og jeg tror, det er ligesom fordi, at

713
00:29:59.830 --> 00:30:00.750
jeg kørte lidt for mange løb, at jeg

714
00:30:00.750 --> 00:30:01.670
er lidt træt, det må jeg indrømme.

715
00:30:02.110 --> 00:30:03.530
Det er dig selv, der er noget galt

716
00:30:03.530 --> 00:30:03.770
med det?

717
00:30:04.310 --> 00:30:05.590
Nej, det kan du se her det sidste

718
00:30:05.590 --> 00:30:05.690
hit.

719
00:30:05.930 --> 00:30:06.830
Det er mig, der er galt med.

720
00:30:07.690 --> 00:30:09.010
Du ved, jeg kørte lidt for mange løb.

721
00:30:09.430 --> 00:30:11.090
Det er bedre at have den næste gang.

722
00:30:11.250 --> 00:30:13.230
Det er det, der drejer sig om i

723
00:30:13.230 --> 00:30:13.430
Porsche.

724
00:30:13.750 --> 00:30:14.070
Selvfølgelig.

725
00:30:14.370 --> 00:30:15.190
Hvad skal der så ske nu?

726
00:30:15.250 --> 00:30:16.150
Holder du en lille pause?

727
00:30:16.650 --> 00:30:18.650
Nej, jeg skal køre i England på lørdag,

728
00:30:18.730 --> 00:30:20.410
og så i Sydsjælland i München på søndag.

729
00:30:20.550 --> 00:30:21.990
Og så tilbage til England mandag, så det

730
00:30:21.990 --> 00:30:22.610
er knald på.

731
00:30:23.270 --> 00:30:24.290
Men jeg kan sove i morgen.

732
00:30:25.190 --> 00:30:26.110
Som vi håber, det går bedre.

733
00:30:26.950 --> 00:30:27.490
Ja, der skal du have dig.

734
00:30:46.590 --> 00:30:47.710
Erik Gunnarsen scorede 3 point.

735
00:30:50.590 --> 00:30:54.510
Erik Gunnarsen scorede 6 point.

736
00:30:55.830 --> 00:30:56.430
Jan O.

737
00:30:56.530 --> 00:30:59.790
Petersen, også topscorer for Danmark med 15 point.

738
00:31:01.190 --> 00:31:03.610
Tommy Knudsen scorede 12 point.
  • Landskampen England mod Danmark, i Speedway, på Slangerup Speedway bane
Dato udgivet
Dope sheet: Klik for at downloade
Metainformation for administratorer
Faustnr
9 647 768 6
Varighed tidskode
00:31:10:00
Varighed sekunder
1870
Båndnummer
1630
DK5
Import må ikke længere overskrive dette
Afbrudt
Video er online
Tilsluttet

Kommentarer