Sportsmagasinet 14. juni 1988

WEBVTT

1
00:01:14.460 --> 00:01:16.920
26-årige Sten Andersen er en af Danmarks

2
00:01:16.920 --> 00:01:18.440
mest talentfulde rallykører.

3
00:01:18.900 --> 00:01:21.200
Han er fast inventar på det danske juniorlandshold,

4
00:01:21.440 --> 00:01:24.340
som før sidste afdeling om Europamesterskabet ligger på

5
00:01:24.340 --> 00:01:25.520
en samlet anden plads.

6
00:01:26.160 --> 00:01:28.400
I dag er Sten Andersen uhyret seriøs omkring

7
00:01:28.400 --> 00:01:30.140
sin sport, som han går op i med

8
00:01:30.140 --> 00:01:31.420
liv og sjæl.

9
00:01:31.440 --> 00:01:33.240
Men hvordan fik han egentlig smag for denne

10
00:01:33.240 --> 00:01:34.880
ikke ufarlige sportsgren?

11
00:01:36.060 --> 00:01:39.300
Jeg startede med at køre go-kart i

12
00:01:39.300 --> 00:01:47.920
1979 og kørte 1979-1980, hvor vi vandt

13
00:01:47.920 --> 00:01:50.560
nogle landskampe og blev nummer 3 i DN

14
00:01:50.560 --> 00:01:51.820
i begynderklassen.

15
00:01:53.220 --> 00:01:55.440
Så begyndte jeg at køre nogle manoeuvres, specielt

16
00:01:55.440 --> 00:02:00.040
på en forestort 1981, hvor jeg vandt Skjerners

17
00:02:00.040 --> 00:02:02.000
Mesterskab i manoeuvre på.

18
00:02:03.920 --> 00:02:07.860
I 1983 fik jeg en Toyota Starlet, hvor

19
00:02:07.860 --> 00:02:11.040
vi kørte nogle DM-løb, og den bedste

20
00:02:11.040 --> 00:02:13.740
præstation vi fik med den bil var, at

21
00:02:13.740 --> 00:02:16.280
vi blev DN 2'er i 1985.

22
00:02:18.080 --> 00:02:20.180
Så kom jeg ind i Opel Rally Team,

23
00:02:21.520 --> 00:02:24.460
kørte for Opel Rally Team i 1986 og

24
00:02:24.460 --> 00:02:27.140
1987 i en Opel Kadett KSI.

25
00:02:30.140 --> 00:02:31.720
Den bil har jeg så forsat i i

26
00:02:31.720 --> 00:02:34.080
år, og det er den, der er med.

27
00:02:35.660 --> 00:02:38.380
Rallysporten er en af Danmarks mindste idrætsgrene, mens

28
00:02:38.380 --> 00:02:40.780
den i flere sydeuropæiske lande, som f.eks.

29
00:02:41.060 --> 00:02:43.880
Portugal, Grækenland og Italien, nærmer sig en slags

30
00:02:43.880 --> 00:02:45.940
nationalsport på linje med fodbold.

31
00:02:46.560 --> 00:02:48.560
I Norden er det finerne og svenskerne, som

32
00:02:48.560 --> 00:02:49.180
dominerer.

33
00:02:49.560 --> 00:02:51.420
De har langt bedre køreforhold, end vi har

34
00:02:51.420 --> 00:02:52.020
i Danmark.

35
00:02:52.020 --> 00:02:54.640
Her i landet har mange den opfaldelse, at

36
00:02:54.640 --> 00:02:57.380
rallysporten er til for nogle fartgale mennesker med

37
00:02:57.380 --> 00:02:58.980
alt for meget benzin i blodet.

38
00:02:59.380 --> 00:03:01.740
Det mener de aktive naturligvis ikke selv, og

39
00:03:01.740 --> 00:03:04.140
her forklarer Sten Andersen, hvad rally egentlig går

40
00:03:04.140 --> 00:03:04.540
ud på.

41
00:03:06.060 --> 00:03:12.380
Rally det er forskellige afspadede områder, hvor det

42
00:03:12.380 --> 00:03:13.900
gælder om at køre hurtigst muligt.

43
00:03:14.860 --> 00:03:18.820
Lad os tage en skovstrækning for eksempel på

44
00:03:18.820 --> 00:03:21.840
10 km, der så bliver 100% afspadet,

45
00:03:21.880 --> 00:03:23.180
så der ikke kan komme andet trafik derind,

46
00:03:23.860 --> 00:03:25.540
hvor det så gælder om at køre hurtigst

47
00:03:25.540 --> 00:03:25.840
muligt.

48
00:03:26.600 --> 00:03:32.060
Sådan 20 forskellige hastighedsprøver kan rally bestå af,

49
00:03:32.160 --> 00:03:34.940
hvor man så kører på offentlig vej mellem

50
00:03:34.940 --> 00:03:36.960
disse hastighedsprøver.

51
00:03:39.000 --> 00:03:42.700
NB53-136, sådan er Sten Andersens Opel Kadet

52
00:03:42.700 --> 00:03:44.200
GSI indregistreret.

53
00:03:44.740 --> 00:03:46.820
Sten Andersen kører i den såkaldte gruppe A

54
00:03:46.820 --> 00:03:48.280
på tunet standardvogne.

55
00:03:48.740 --> 00:03:52.340
Med 165 hk skyder bilen en tophastighed på

56
00:03:52.340 --> 00:03:54.680
omkring 170 km i timen.

57
00:03:55.280 --> 00:03:58.220
Det er lidt lavere end konkurrenternes vogne, men

58
00:03:58.220 --> 00:04:02.040
i rally er accelerationen vigtigere end absolut tophastighed.

59
00:04:02.480 --> 00:04:04.600
Og hvor god er Sten Andersens rallybil så

60
00:04:04.600 --> 00:04:05.200
egentlig blevet?

61
00:04:06.680 --> 00:04:09.320
Den er ved at være lige så god,

62
00:04:09.460 --> 00:04:11.960
som man kan forvente, at en amatør kan

63
00:04:11.960 --> 00:04:13.540
lave en rallybil i Danmark.

64
00:04:16.459 --> 00:04:21.100
De kadetter, der kører i VM-løbet, de

65
00:04:21.100 --> 00:04:25.120
vil altid have de nyere ting.

66
00:04:25.700 --> 00:04:26.680
Og eftersom det er en bil, der har

67
00:04:26.680 --> 00:04:28.660
meget stærk udvikling, så kan det godt betyde

68
00:04:28.660 --> 00:04:28.860
meget.

69
00:04:30.280 --> 00:04:33.720
Vi har omkring 165 hk i denne her

70
00:04:33.720 --> 00:04:38.040
bil, hvor de hurtigste har nær 200 hk.

71
00:04:38.980 --> 00:04:40.920
Men vi prøver at hænge så godt på

72
00:04:40.920 --> 00:04:42.520
og prøver at få de nyeste ting hele

73
00:04:42.520 --> 00:04:42.760
tiden.

74
00:04:44.080 --> 00:04:46.860
Motoren er en almindelig Opel motor på to

75
00:04:46.860 --> 00:04:47.080
lille.

76
00:04:47.740 --> 00:04:49.780
Motoren er tunet efter Opels forskrifter.

77
00:04:50.860 --> 00:04:52.940
En bil for at køre motorløb skal være

78
00:04:52.940 --> 00:04:56.240
homologeret, og man har en homologeringstest, som motoren

79
00:04:56.240 --> 00:04:56.980
er tunet efter.

80
00:04:58.040 --> 00:05:01.880
Det vil sige, at efter de komponenter, man

81
00:05:01.880 --> 00:05:05.060
kan købe hos Opel, en anden knasdrejsel, andre

82
00:05:05.060 --> 00:05:10.600
stempler, speciel ventiler, speciel indsprøjningsanlæg, speciel

83
00:05:10.600 --> 00:05:15.080
indsprøjningsdysser, speciel udstødning, kan den komme op at

84
00:05:15.080 --> 00:05:17.320
yde omkring 165-170 hk.

85
00:05:18.760 --> 00:05:20.800
Så har vi også en speciel undervogn på

86
00:05:20.800 --> 00:05:22.940
den, det vi kalder en stiv undervogn.

87
00:05:22.940 --> 00:05:25.140
Bilen er meget hårdt afklæret, som man kan

88
00:05:25.140 --> 00:05:25.340
se.

89
00:05:26.240 --> 00:05:27.780
Det gør, at den ligger bedre i kurver,

90
00:05:28.340 --> 00:05:29.300
og den hopper bedre.

91
00:05:29.880 --> 00:05:32.660
Der er specielt støddæmper og hårdere fjeder i.

92
00:05:34.180 --> 00:05:36.180
Alle gummibølsninger er skiftet ud med det, vi

93
00:05:36.180 --> 00:05:38.180
kalder joints, så der ikke er noget gum

94
00:05:38.180 --> 00:05:38.320
i.

95
00:05:38.680 --> 00:05:39.920
Der er simpelthen ikke noget slub i den.

96
00:05:40.880 --> 00:05:43.560
Som alle andre motorsportsgrene er heller ikke rally

97
00:05:43.560 --> 00:05:46.300
ufarligt, og sporten har da også krævet sine

98
00:05:46.300 --> 00:05:46.620
offer.

99
00:05:47.300 --> 00:05:49.980
Derfor finder man ikke noget luksuriøst ekstraudstyr i

100
00:05:49.980 --> 00:05:50.680
en rallybil.

101
00:05:51.040 --> 00:05:53.100
Her er det sikkerheden, der prioriteres højst.

102
00:05:53.800 --> 00:05:55.580
Ja, som man kan se her, så er

103
00:05:55.580 --> 00:05:57.160
der ikke så meget komfort tilbage.

104
00:05:58.300 --> 00:06:00.680
Komforten er pillet ud, og noget sikkerhedsudstyr er

105
00:06:00.680 --> 00:06:02.060
kommet ind i stedet for.

106
00:06:03.900 --> 00:06:05.740
Styrtbølgen, eller buret, som vi kalder det, der

107
00:06:05.740 --> 00:06:07.960
går rundt i hele kabinen, stiver bilen af

108
00:06:07.960 --> 00:06:09.900
for det første, så den ikke bukker så

109
00:06:09.900 --> 00:06:11.460
let ud over jumpene.

110
00:06:12.180 --> 00:06:14.020
Men det er jo også en sikkerhedsforanstaltning, hvis

111
00:06:14.020 --> 00:06:15.620
det går galt, og man ruller på taget.

112
00:06:17.000 --> 00:06:19.380
Så kan man se det specielle sæde, noget

113
00:06:19.380 --> 00:06:21.860
meget stærkt materiale de er lavet af, keflon.

114
00:06:23.780 --> 00:06:26.080
Specielle H-seler, så man sidder ordentligt fast,

115
00:06:26.180 --> 00:06:27.340
og ikke skal koncentrere sig om at sidde

116
00:06:27.340 --> 00:06:27.900
og holde fast.

117
00:06:28.600 --> 00:06:30.160
Det er også meget vigtigt for at få

118
00:06:30.160 --> 00:06:31.040
en ordentlig kørestil.

119
00:06:31.320 --> 00:06:32.540
Det er, at man sidder ordentligt fast.

120
00:06:33.740 --> 00:06:36.740
Det er isluftningsanlægget, der sidder her, og isluftningsanlægget

121
00:06:36.740 --> 00:06:38.200
kan aktiveres, hvis der går brand i bilen,

122
00:06:38.240 --> 00:06:39.500
både indefra og udefra.

123
00:06:40.940 --> 00:06:42.420
For at beskytte os selv har vi en

124
00:06:42.420 --> 00:06:45.180
brandhemmende køredragt, som man skal køre med.

125
00:06:45.800 --> 00:06:48.460
En brandhemmende maske, som vi har over hovedet,

126
00:06:48.560 --> 00:06:49.440
og så har vi styrdjern på.

127
00:06:50.280 --> 00:06:52.220
Og selvfølgelig også nogle gode sko.

128
00:06:53.700 --> 00:06:55.900
Bremserne er en virkelig væsentlig detalje på sådan

129
00:06:55.900 --> 00:06:56.320
en rallybil.

130
00:06:56.680 --> 00:06:57.620
Som man kan se her, så er de

131
00:06:57.620 --> 00:06:59.260
betydeligt større, end de er på en almindelig

132
00:06:59.260 --> 00:06:59.600
Kadett.

133
00:07:00.840 --> 00:07:02.860
Fire pot og kaliber, og en betydeligt større

134
00:07:02.860 --> 00:07:08.080
bremseskive med ventilerede huller, og ventilerede imellem skiverne

135
00:07:08.080 --> 00:07:08.320
også.

136
00:07:10.420 --> 00:07:12.520
Bundkaden, som vi ser her, det er sådan

137
00:07:12.520 --> 00:07:14.380
en, som ikke ødelægger hele undervognen på bilen,

138
00:07:14.480 --> 00:07:16.680
når man kører ud over stokkerstenen.

139
00:07:17.260 --> 00:07:20.720
I 1986 og 1987 var Stine Andersen fabrikskører

140
00:07:20.720 --> 00:07:21.410
for Opel Rallyteamet.

141
00:07:22.320 --> 00:07:24.540
Men efter en dum sæson sidste år, hvor

142
00:07:24.540 --> 00:07:26.620
han var plaget af både sygdom og materielle

143
00:07:26.620 --> 00:07:28.820
uheld, må han i år køre som amatør.

144
00:07:29.780 --> 00:07:31.720
Det koster mellem 2.000 og 300.000

145
00:07:31.720 --> 00:07:33.940
om året at være rallykører på topniveau.

146
00:07:33.940 --> 00:07:35.820
Så ud over hvad han kan hente hjem

147
00:07:35.820 --> 00:07:38.840
af sponserstøtte, må Stine Andersen supplere med mange

148
00:07:38.840 --> 00:07:40.640
af de penge, han kan tjene ved at

149
00:07:40.640 --> 00:07:42.100
drive sit eget autoværksted.

150
00:07:42.620 --> 00:07:45.180
Og sådan et forhold giver naturligvis de konkurrerende

151
00:07:45.180 --> 00:07:48.680
fabrikskører et både økonomisk og psykologisk forspring.

152
00:07:49.280 --> 00:07:54.240
En fabrikskører har den store fordel, at han

153
00:07:54.240 --> 00:07:57.100
ikke skal tænke på økonomien bag at holde

154
00:07:57.100 --> 00:07:58.020
sin rallybil kørende.

155
00:07:58.640 --> 00:08:00.640
Han skal ikke tænke på at få bilen

156
00:08:00.640 --> 00:08:01.560
klar til hvert rally.

157
00:08:02.080 --> 00:08:04.260
Der ligger meget stor pres i både at

158
00:08:04.260 --> 00:08:06.620
skaffe pengene til at køre i sin bil.

159
00:08:08.200 --> 00:08:10.160
Ikke nok med at få det daglige virke

160
00:08:10.160 --> 00:08:11.740
til at fungere her på værkstedet, men også

161
00:08:11.740 --> 00:08:16.420
arbejde med at skaffe sponsorer og så lave

162
00:08:16.420 --> 00:08:17.000
bilen.

163
00:08:17.240 --> 00:08:18.820
At indeholde sådan en rallybil, som denne her

164
00:08:18.820 --> 00:08:22.000
vil lide, er nok et fuldt tidsjob for

165
00:08:22.000 --> 00:08:23.500
en af i hvert fald.

166
00:08:24.700 --> 00:08:26.120
Og det kan også give nogle konflikter, at

167
00:08:26.120 --> 00:08:28.220
du er selvstændig samtidig med, at du skal

168
00:08:28.220 --> 00:08:28.900
være topkører?

169
00:08:29.900 --> 00:08:33.620
Det kan det meget nemt, men jeg tror,

170
00:08:33.720 --> 00:08:35.700
at det er svært som almindelig lønmodtager at

171
00:08:35.700 --> 00:08:37.440
køre sådan et projekt som det her.

172
00:08:38.679 --> 00:08:40.620
Så jeg har altså valgt at gøre begge

173
00:08:40.620 --> 00:08:41.299
dele samtidig.

174
00:08:43.340 --> 00:08:45.480
Der er kun et rat, et sæt pedaler

175
00:08:45.480 --> 00:08:47.620
og en til at styre i en rallybil,

176
00:08:48.080 --> 00:08:49.840
så man skulle umiddelbart tro, at det hele

177
00:08:49.840 --> 00:08:50.920
hænger på en person.

178
00:08:51.420 --> 00:08:53.500
Men sådan forholder det sig ikke, og rally

179
00:08:53.500 --> 00:08:55.700
er bestemt ikke nogen enkel mans sport.

180
00:08:56.640 --> 00:08:58.760
Der er bestemt taler om et timbøk, når

181
00:08:58.760 --> 00:08:59.400
man skal køre rally.

182
00:09:00.060 --> 00:09:02.080
Så jeg kører jo bilen, men det er

183
00:09:02.080 --> 00:09:03.440
lige så vigtigt at have en dygtig andenkører.

184
00:09:04.180 --> 00:09:05.940
Det er jo sådan, at når man kører

185
00:09:05.940 --> 00:09:07.780
rally, så er de her hastighedspunkte, som jeg

186
00:09:07.780 --> 00:09:10.560
før omtalte, kører man igennem først i en

187
00:09:10.560 --> 00:09:13.420
almindelig personbil og vurderer alle svingene og skriver

188
00:09:13.420 --> 00:09:14.840
det op på et stykke papir.

189
00:09:15.540 --> 00:09:16.980
Når det så går foran, at man kører

190
00:09:16.980 --> 00:09:20.480
hastighedspunkten, sidder andenkøren og læser alle noterne op.

191
00:09:21.960 --> 00:09:24.300
Og derfor så ved jeg, hvor skarpe svingene

192
00:09:24.300 --> 00:09:27.060
er, bakketop og det lignende.

193
00:09:27.700 --> 00:09:29.360
Det er også meget vigtigt, at man har

194
00:09:29.360 --> 00:09:31.280
et ordentligt servicehold.

195
00:09:32.780 --> 00:09:36.340
Efter hver hastighedsprøve holder serviceholden og er klar

196
00:09:36.340 --> 00:09:37.860
med nye dækker og er klar med at

197
00:09:37.860 --> 00:09:39.720
reparere bilen, hvis der er noget, der er

198
00:09:39.720 --> 00:09:40.160
gået galt.

199
00:09:41.340 --> 00:09:43.800
Andenkøren er en sådeles vigtig person i og

200
00:09:43.800 --> 00:09:44.840
omkring et rallyløb.

201
00:09:44.840 --> 00:09:47.180
Han sidder aldrig selv bag rettet, men han

202
00:09:47.180 --> 00:09:49.740
sørger for alle de praktiske optilløbet og under

203
00:09:49.740 --> 00:09:53.060
kørselen giver han konstant førstekøren en række vigtige

204
00:09:53.060 --> 00:09:55.780
informationer om ruten og om vejforholdene.

205
00:09:56.800 --> 00:09:58.040
Førstekøren er blødt.

206
00:09:59.720 --> 00:10:01.820
100 venstre træ ind gennem stormen.

207
00:10:03.700 --> 00:10:04.600
200 stop.

208
00:10:12.070 --> 00:10:12.830
246.

209
00:10:13.930 --> 00:10:16.430
Steen Andersens andenkører hedder Jens Christian Ancher.

210
00:10:16.890 --> 00:10:19.330
Han var oprindelig orienteringsløber og derfor god til

211
00:10:19.330 --> 00:10:22.370
at læse kort, men han droppede orienteringssporten og

212
00:10:22.370 --> 00:10:25.350
siden 1983 har han været fast sidemand i

213
00:10:25.350 --> 00:10:26.650
Steen Andersens rallybil.

214
00:10:26.650 --> 00:10:30.170
Som andenkører i en rallybil, der har man

215
00:10:30.170 --> 00:10:34.870
en masse forskellige opgaver, som starter allerede længe

216
00:10:34.870 --> 00:10:38.670
før i løbet, hvor man skal planlægge, hvad

217
00:10:38.670 --> 00:10:39.630
for nogle løb man skal køre.

218
00:10:40.050 --> 00:10:43.670
Man skal ringe rundt til forskellige færgerselskaber og

219
00:10:43.670 --> 00:10:45.890
sørge for at komme med færgerne, så vi

220
00:10:45.890 --> 00:10:47.170
er fremme til løbet i den rette tid.

221
00:10:48.270 --> 00:10:50.910
Man skal have et sted at sove og

222
00:10:50.910 --> 00:10:52.310
jeg prøver at planlægge, så vi får noget

223
00:10:52.310 --> 00:10:55.370
mad til turen og hvad vi skal have

224
00:10:55.370 --> 00:10:56.310
at spise og hvor lang tid vi er

225
00:10:56.310 --> 00:10:58.470
afsted, så servicefolkene ved, hvor længe de skal

226
00:10:58.470 --> 00:11:00.110
være fri og hvornår de skal være fri.

227
00:11:02.290 --> 00:11:05.470
Under selve løbet har man masse funktioner inde

228
00:11:05.470 --> 00:11:06.450
i bilen.

229
00:11:06.850 --> 00:11:10.010
For at køren skal kunne koncentrere sig 100

230
00:11:10.010 --> 00:11:13.150
% om kørelsen, så er det min opgave

231
00:11:13.150 --> 00:11:15.890
at se, hvordan vejen er og finde frem

232
00:11:15.890 --> 00:11:18.010
til de prøver, vi skal frem til.

233
00:11:18.630 --> 00:11:20.770
Der har vi et specielt system, vi kører

234
00:11:20.770 --> 00:11:25.830
efter, hvor vi inddeler vejafsnit og vejsvin i

235
00:11:25.830 --> 00:11:30.310
forskellige grader, så chaufføren ved, hvordan svinene ser

236
00:11:30.310 --> 00:11:32.690
ud allerede inden vi kommer derind og hvordan

237
00:11:32.690 --> 00:11:33.230
det skal køres.

238
00:11:35.350 --> 00:11:36.890
Ved siden af det har jeg så inde

239
00:11:36.890 --> 00:11:39.530
i bunden af bilen, har jeg nogle kontakter

240
00:11:39.530 --> 00:11:42.070
til væsker og vaskersystem og til håren.

241
00:11:43.210 --> 00:11:44.650
Hvis vi skulle komme ud på en rundbane,

242
00:11:44.750 --> 00:11:46.550
hvor vi kommer op bag ved en anden

243
00:11:46.550 --> 00:11:49.050
bil, så kan der hurtigt blive støv på

244
00:11:49.050 --> 00:11:50.870
ruden eller mudder og vi skal også prøve

245
00:11:50.870 --> 00:11:51.890
hårene til at komme forbi her.

246
00:11:52.870 --> 00:11:55.550
Juniorrallye er for kører under 27 år, så

247
00:11:55.550 --> 00:11:57.070
til næste år er det slut med at

248
00:11:57.070 --> 00:11:58.150
køre i juniorklassen.

249
00:11:58.870 --> 00:12:02.090
Selvom Steen Andersen kører som amatør, fejler ambitionsniveauet

250
00:12:02.090 --> 00:12:02.670
ikke noget.

251
00:12:03.250 --> 00:12:05.830
Og med den grundighed og seriøsitet, som præger

252
00:12:05.830 --> 00:12:08.330
både ham og hele holdet omkring ham, er

253
00:12:08.330 --> 00:12:10.830
det absolut ikke urealistisk at nå det mål,

254
00:12:10.890 --> 00:12:12.750
de har sat sig, nemlig at blive de

255
00:12:12.750 --> 00:12:13.830
bedste i Danmark.

256
00:12:14.530 --> 00:12:16.750
Lige i øjeblikket, der ligger vi lige under

257
00:12:16.750 --> 00:12:17.390
de hurtigste.

258
00:12:17.650 --> 00:12:19.430
Det vil sige, vi ligger lige efter åbentime,

259
00:12:19.510 --> 00:12:22.310
lige efter fortime og besøgtime og blander os

260
00:12:22.310 --> 00:12:22.730
mellem dem.

261
00:12:22.990 --> 00:12:24.190
Og hvis vi har en god dag, så

262
00:12:24.190 --> 00:12:25.010
er vi lige så hurtige som dem.

263
00:12:25.990 --> 00:12:27.730
Men stadigvæk, de har bedre grej end vi

264
00:12:27.730 --> 00:12:27.890
har.

265
00:12:28.430 --> 00:12:31.550
I motorsport og dermed også i rallysporten, sker

266
00:12:31.550 --> 00:12:33.870
der ind imellem nogle uhyggelige uheld, som kan

267
00:12:33.870 --> 00:12:35.410
få de mest tragiske følger.

268
00:12:35.950 --> 00:12:38.110
Man kunne derfor passende spørge, hvad det er,

269
00:12:38.330 --> 00:12:40.070
der fascinerer ved rallysporten.

270
00:12:42.370 --> 00:12:44.910
Det er hele atmosfæren om at prøve at

271
00:12:44.910 --> 00:12:45.850
blive bedst.

272
00:12:46.310 --> 00:12:49.190
Det kunne være sjovt, hvis vi kunne blive

273
00:12:49.190 --> 00:12:50.870
bedre end i 85 og blive Danmarksmester.

274
00:12:51.410 --> 00:12:54.770
Muligvis kunne vi videre og prøve at gøre

275
00:12:54.770 --> 00:12:55.430
noget i udlandet.

276
00:12:56.730 --> 00:12:58.210
Med lidt held, så kunne vi blive Europamester

277
00:12:58.210 --> 00:12:59.570
for Jungenlandsholdet i år.

278
00:12:59.750 --> 00:13:01.290
Der ligger vi jo nummer to indtil nu.

279
00:13:43.030 --> 00:13:43.130
Der ligger vi jo nummer to indtil nu.

280
00:13:43.130 --> 00:13:43.230
Der ligger vi jo nummer to indtil nu.
  • Et Portræt af Rallykøreren Steen Andersen
Dato udgivet
Dope sheet: Klik for at downloade
Metainformation for administratorer
Faustnr
9 647 731 7
Varighed tidskode
00:14:20:00
Varighed sekunder
860
Båndnummer
1625
DK5
Import må ikke længere overskrive dette
Afbrudt
Video er online
Tilsluttet

Kommentarer