- Offentliggørelse af deltagerne i det 21. seksdagesløb i Forum med deltagelse af to lokale, nemlig Hans Henrik Ørsted og Michael Marcussen
Tekstudskrift
WEBVTT 1 00:01:05.610 --> 00:01:08.170 God aften og velkommen til onsdag aften med 2 00:01:08.170 --> 00:01:09.310 Roskilde Lokal TV. 3 00:01:09.810 --> 00:01:11.650 Klokken er 18.30 og det er tid 4 00:01:11.650 --> 00:01:12.690 til Sportsmagasinet. 5 00:02:11.560 --> 00:02:14.140 Velkommen til Sportsmagasinet, hvor vi i dag vil 6 00:02:14.140 --> 00:02:17.740 beskæftige os med cykelløb, håndbold og tennis. 7 00:02:18.360 --> 00:02:21.520 Vi stiller straks om til Forums Restaurant, hvorfra 8 00:02:21.520 --> 00:02:23.360 vi for blot en time siden er vendt 9 00:02:23.360 --> 00:02:27.560 hjem med en reportage fra offentliggørelsen af feltet 10 00:02:27.560 --> 00:02:29.680 i årets københavnske seksdagsløb. 11 00:02:30.360 --> 00:02:32.860 Her vil flere lokale ryttere, Hans-Henrik Ørsted 12 00:02:32.860 --> 00:02:36.360 og Michael Markusen, være blandt hovedrolleindehaverne. 13 00:02:37.540 --> 00:02:39.580 Hvem bliver deres makkere og konkurrenter? 14 00:02:40.080 --> 00:02:41.300 Det blinder vi op for nu. 15 00:02:44.280 --> 00:02:48.580 Mine damer og herrer, kære sponsorer, kære ryttere, 16 00:02:49.080 --> 00:02:51.760 kære gæster og sidst men ikke mindst gentlemen 17 00:02:51.760 --> 00:02:54.420 of the press, rigtig hjertelig velkommen til dette 18 00:02:54.420 --> 00:02:56.540 pressemøde forud for det 29. 19 00:02:56.740 --> 00:02:59.340 københavnske seksdagsløb her i Forum, det 12. 20 00:02:59.460 --> 00:03:01.180 i regi af Københavns Vinterbane. 21 00:03:02.240 --> 00:03:05.460 Om ni dage, når den kedelige, triste januar 22 00:03:05.460 --> 00:03:07.880 den render ud, så er vi endnu en 23 00:03:07.880 --> 00:03:10.520 gang klar til at præsentere en rigtig københavnerbegivenhed 24 00:03:10.520 --> 00:03:13.800 og en tradition, som det københavnske seksdagsløb er. 25 00:03:16.320 --> 00:03:20.340 Og en begivenhed, som kan samle op imod 26 00:03:20.340 --> 00:03:23.480 60.000 mennesker her i Forum i de 27 00:03:23.480 --> 00:03:23.980 seks dage. 28 00:03:24.940 --> 00:03:26.940 Og det er der vist, uden at være 29 00:03:26.940 --> 00:03:29.600 Kål Høen, ikke så forfærdeligt mange andre ting, 30 00:03:29.640 --> 00:03:31.340 der kan i dagens Danmark. 31 00:03:32.820 --> 00:03:37.060 Vi præsenterer et felt med ikke færre end 32 00:03:37.060 --> 00:03:40.160 syv toppar, det kommer Rico ind på med 33 00:03:40.160 --> 00:03:42.620 et øjeblik, når vi fortæller feltet, selvom vi 34 00:03:42.620 --> 00:03:45.600 allerede har valgt at dele pressmaterialet ud fra 35 00:03:45.600 --> 00:03:48.540 starten af hensyn til pressens repræsentanter, så man 36 00:03:48.540 --> 00:03:50.940 har mulighed for at lave notater undervejs og 37 00:03:50.940 --> 00:03:52.740 så man er med på, hvad der står 38 00:03:52.740 --> 00:03:54.740 i pressmaterialet og hvad der eventuelt ikke står 39 00:03:54.740 --> 00:03:55.520 af det, vi siger. 40 00:03:55.860 --> 00:03:57.020 Har vi altså valgt i år at tage 41 00:03:57.020 --> 00:03:58.260 lidt af spændingen af ved at dele det 42 00:03:58.260 --> 00:03:59.540 ud på forhånd, men det er altså en 43 00:03:59.540 --> 00:04:02.180 service af hensyn til de herre pressefolk. 44 00:04:05.190 --> 00:04:07.450 Der er 12 danskere på startlisten, dosinet er 45 00:04:07.450 --> 00:04:08.530 således fuldt, det er det 12. 46 00:04:08.890 --> 00:04:11.190 seksdagsløb i vores poke, og der er 12 47 00:04:11.190 --> 00:04:12.330 danske ryttere til start. 48 00:04:12.790 --> 00:04:14.930 Ikke mindre end fem af disse er så 49 00:04:14.930 --> 00:04:16.810 høj klasse, at de helt sikkert vil være 50 00:04:16.810 --> 00:04:18.190 i stand til at blande sig i striden 51 00:04:18.190 --> 00:04:19.930 om de forreste placeringer. 52 00:04:20.370 --> 00:04:22.390 Det gælder naturligvis Gerd Frankens Henrik Ørsted, Jesper 53 00:04:22.390 --> 00:04:22.950 Vore, Jørgen V. 54 00:04:22.970 --> 00:04:25.870 Pedersen og Michael Markusen, der danner par med 55 00:04:25.870 --> 00:04:27.790 veteranen René Peineren. 56 00:04:28.850 --> 00:04:31.250 Det er samtidig også hermed det dyreste felt 57 00:04:31.250 --> 00:04:34.150 nogensinde, og det er ikke kun en pristagsregulering. 58 00:04:34.690 --> 00:04:38.450 Det er også, ud over pristagsreguleringen, den samlede 59 00:04:38.450 --> 00:04:40.350 gasudgift, jeg kan jo lige så godt sige 60 00:04:40.350 --> 00:04:41.170 det med det samme, ellers er det bare 61 00:04:41.170 --> 00:04:44.190 nogen, der spørger, er sammen med det belgiske 62 00:04:44.190 --> 00:04:46.990 PesaCorp, som selvfølgelig kommer igen til Tæxekorp Derning 63 00:04:46.990 --> 00:04:49.570 Grand Prix, for næsten 1,2 millioner kroner. 64 00:04:50.290 --> 00:04:52.310 Og selvfølgelig skal pengene hentes et sted, og 65 00:04:52.310 --> 00:04:55.170 det forventes også, at tilskuerentallet, vi håber i 66 00:04:55.170 --> 00:04:56.810 hvert fald og tror også på, at tilskuerentallet 67 00:04:56.810 --> 00:05:00.290 fra sidst med 54.000 tilskuere inden 1986 68 00:05:00.290 --> 00:05:01.930 bliver slået. 69 00:05:02.930 --> 00:05:05.530 Her i begyndelsen af forsatsperioden, der var vi 70 00:05:05.530 --> 00:05:07.390 i Københavns Vinterbane, og det var der vel 71 00:05:07.390 --> 00:05:09.230 også andre, der også, der var detailhandlen og 72 00:05:09.230 --> 00:05:11.230 andre brancher, man kan tokke kur og udsalg 73 00:05:11.230 --> 00:05:12.490 og vintervejr osv. 74 00:05:13.050 --> 00:05:15.810 Lidt mærket et økonomisk indgreb, men herefter nytår 75 00:05:15.810 --> 00:05:18.670 er salget betydeligt stigende, og på nuværende tidspunkt, 76 00:05:18.830 --> 00:05:21.030 der har været lidt antydning og lidt, skal 77 00:05:21.030 --> 00:05:24.090 vi kalde det, her er fakta, at i 78 00:05:24.090 --> 00:05:28.590 23.100 aftensædepladser er der 9.950 tilbage 79 00:05:28.590 --> 00:05:30.010 til de seks after. 80 00:05:30.970 --> 00:05:33.270 Og yderligere forventer vi, på grund af det 81 00:05:33.270 --> 00:05:35.130 spændende løb, som vi er overbevist om, vi 82 00:05:35.130 --> 00:05:38.290 får, ikke mindst apropos de fem tidligere omtalte 83 00:05:38.290 --> 00:05:41.630 danskere, forventer vi yderligere et større indgangssalg end 84 00:05:41.630 --> 00:05:42.030 tidligere. 85 00:05:43.570 --> 00:05:46.230 Og hvordan til at Solvej og Sarin er 86 00:05:46.230 --> 00:05:48.850 her, det er selvfølgelig indlysende, når man tænker 87 00:05:48.850 --> 00:05:52.710 på alternativet, som nævnt før, men det hænger 88 00:05:52.710 --> 00:05:54.350 også sammen med, at vi i år, som 89 00:05:54.350 --> 00:05:59.150 noget nyt, lancerer konferencen Viz Sextas, og det 90 00:05:59.150 --> 00:06:00.570 vil vi da godt indrømme, det er en 91 00:06:00.570 --> 00:06:03.390 idé, vi har tyvst jollet fra en anden 92 00:06:03.390 --> 00:06:05.830 forumsuccé, nemlig Custom Car udstillingen, hvor man har 93 00:06:05.830 --> 00:06:07.650 en Viz Custom Car, og det var i 94 00:06:07.650 --> 00:06:09.190 øvrigt Solvej, der blev Viz Custom Car i 95 00:06:09.190 --> 00:06:09.370 år. 96 00:06:09.790 --> 00:06:10.770 Skal vi give hende et lille håndklap? 97 00:06:14.990 --> 00:06:17.510 Men Solvej og Sarin, de vil hjælpe mig, 98 00:06:17.710 --> 00:06:19.830 når vi nu skal, om ikke afsløre, så 99 00:06:19.830 --> 00:06:22.130 i hvert fald endnu en gang præsentere feltet 100 00:06:22.130 --> 00:06:24.770 til Sextas-løbet, og det foregår på den 101 00:06:24.770 --> 00:06:27.010 måde, at vi starter med par nummer 13. 102 00:06:30.370 --> 00:06:32.090 Det er italienerne. 103 00:06:32.770 --> 00:06:34.670 Undskyld, de er jo klart i forkert rækkefølge, 104 00:06:34.750 --> 00:06:35.390 vi prøver igen. 105 00:06:36.650 --> 00:06:38.350 Det er Corona, der er gjort bedre. 106 00:06:42.110 --> 00:06:43.710 Vi skal have skiftet det ud med par 107 00:06:43.710 --> 00:06:45.690 nummer 13, det er Sigmund Hermann og Jens 108 00:06:45.690 --> 00:06:46.210 Vækkerby. 109 00:06:53.430 --> 00:06:56.170 Så kommer vi til par nummer 7, og 110 00:06:56.170 --> 00:06:58.630 det er, jeg ved hvem ellers, Geert Frank 111 00:06:58.630 --> 00:07:02.670 og Hans-Henrik Ørsted, og der står Tuborg 112 00:07:02.670 --> 00:07:03.590 efter dem. 113 00:07:05.250 --> 00:07:07.090 Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det 114 00:07:07.090 --> 00:07:09.610 er en stor glæde fra Københavns Vinterbane, at 115 00:07:09.610 --> 00:07:12.130 vi har Frank og Ørsted som far i 116 00:07:12.130 --> 00:07:12.470 forum. 117 00:07:12.910 --> 00:07:15.690 Ingen tvivl om, at både vi og publikum 118 00:07:15.690 --> 00:07:18.350 savnede dem som dansk far sidste år i 119 00:07:18.350 --> 00:07:19.130 Sextas-løbet. 120 00:07:19.950 --> 00:07:22.330 Vi har på Vinterbanens side i første omgang 121 00:07:22.330 --> 00:07:24.770 ønsket, at de to uddrager selv skulle finde 122 00:07:24.770 --> 00:07:26.710 sammen i et magterskab igen, men det skal 123 00:07:26.710 --> 00:07:29.370 ikke være nogen hemmelighed, at allerede den sidste 124 00:07:29.370 --> 00:07:31.770 aften under sidste års Sextas-løb føltes i 125 00:07:31.770 --> 00:07:36.530 hvert fald udtegnelig, og undertegnede fornemmelsen af, at 126 00:07:36.530 --> 00:07:38.330 til næste år måtte vi have et dansk 127 00:07:38.330 --> 00:07:40.470 par igen, og vi kunne ikke se, at 128 00:07:40.470 --> 00:07:42.210 et dansk par nummer 7 i dag kan 129 00:07:42.210 --> 00:07:44.350 bestå af andre end Geert Frank og Hans 130 00:07:44.350 --> 00:07:44.910 -Henrik Ørsted. 131 00:07:45.530 --> 00:07:47.790 Vi ved godt, at de ikke har haft 132 00:07:47.790 --> 00:07:49.930 mulighed for at køre ret mange løb sammen 133 00:07:49.930 --> 00:07:50.650 i denne sæson. 134 00:07:51.110 --> 00:07:52.810 Vi ved godt, at de også kan risikere 135 00:07:52.810 --> 00:07:54.690 at få det bort i Rotterdam i næste 136 00:07:54.690 --> 00:07:56.970 uge, men vi synes, at de resultater, de 137 00:07:56.970 --> 00:07:59.150 to har opnået sammen gennem årene, og den 138 00:07:59.150 --> 00:08:01.430 seriøsitet, de altid har haft for dagen, med 139 00:08:01.430 --> 00:08:03.330 den som ballast, så har vi tillid til, 140 00:08:03.830 --> 00:08:04.930 at den også kan gå for par nummer 141 00:08:04.930 --> 00:08:07.610 7, både i Rotterdam og her i København. 142 00:08:09.090 --> 00:08:11.390 Der har vi så Rene Pegnen og Michael 143 00:08:11.390 --> 00:08:16.170 Markussen, og det er naturligvis nordkystens tagdækning. 144 00:08:26.830 --> 00:08:32.230 Rene Pegnen, feltets ældste rytter, men også feltets 145 00:08:32.230 --> 00:08:38.850 mest vindende rytter, 72, 6-dagesejere, og manden, 146 00:08:38.950 --> 00:08:41.150 der har været nede i hele vores periode 147 00:08:41.150 --> 00:08:44.310 også, han kører 6-dages i København for 148 00:08:44.310 --> 00:08:44.570 12. 149 00:08:44.650 --> 00:08:46.850 gang, og så Michael Markussen. 150 00:08:48.030 --> 00:08:50.150 Vi mener helt klart fra Københavns Vinterbaner, det 151 00:08:50.150 --> 00:08:51.610 har vi ment lige fra den dag, at 152 00:08:51.610 --> 00:08:54.890 Michael blev professionel, at med den styrke, det 153 00:08:54.890 --> 00:08:57.270 talent, de evner, han har som cykelrytter, som 154 00:08:57.270 --> 00:08:59.170 må, kan det ikke passe andet, end at 155 00:08:59.170 --> 00:09:00.890 han kan være med helt fremme blandt de 156 00:09:00.890 --> 00:09:02.250 bedste på Vinterbanerne. 157 00:09:02.830 --> 00:09:04.810 Vi så det allerede, da han var amatør 158 00:09:04.810 --> 00:09:07.770 endnu, og fik chancen i Hernings sidste 6 159 00:09:07.770 --> 00:09:09.910 -dagesløb, netop med Rene Pegnen som makker. 160 00:09:09.910 --> 00:09:12.410 Og vi fandt, at det var en sjov 161 00:09:12.410 --> 00:09:16.650 og god idé at genopleve det makkerskab i 162 00:09:16.650 --> 00:09:19.690 dette års københavnske 6-dagesløb, og jeg tør 163 00:09:19.690 --> 00:09:22.630 også godt sige, at da Michael fik meddelesen 164 00:09:22.630 --> 00:09:24.530 om, at Rene Pegnen var hans makker i 165 00:09:24.530 --> 00:09:26.410 dette års 6-dages, så var der i 166 00:09:26.410 --> 00:09:28.110 hvert fald lutter til fritid fra Michaels side. 167 00:09:28.190 --> 00:09:30.590 Vi synes, han fortjener den chance, ikke mindst 168 00:09:30.590 --> 00:09:33.130 med den indsats, han har gjort i år 169 00:09:33.130 --> 00:09:35.110 for at blive så fast på Vinterbanerne, og 170 00:09:35.110 --> 00:09:37.070 vi tror på, at et godt resultat fra 171 00:09:37.070 --> 00:09:39.170 Rene Pegnen i københavnske 6-dagesløb, kan blive 172 00:09:39.170 --> 00:09:41.650 det sidste afgørende nyk for Michaels, så han 173 00:09:41.650 --> 00:09:43.590 sidder endnu mere fast i sadlen i 6 174 00:09:43.590 --> 00:09:44.610 -dagesløbene til næste år. 175 00:09:45.830 --> 00:09:48.330 De to lokale indslag i årets 6-dagesløb 176 00:09:48.330 --> 00:09:50.250 bliver Michael Markusen og Hans-Henrik Ørsted. 177 00:09:50.890 --> 00:09:53.770 Hans-Henrik, du skal køre med de legendariske 178 00:09:53.770 --> 00:09:54.690 par nummer 7, tror jeg. 179 00:09:54.870 --> 00:09:56.270 Er det ved at blive en belastning, eller 180 00:09:56.270 --> 00:09:56.430 hvad? 181 00:09:57.070 --> 00:09:58.550 Nej, altså belastningen er ikke større, end den 182 00:09:58.550 --> 00:09:59.890 har været de andre gange, hvor jeg har 183 00:09:59.890 --> 00:10:01.310 prøvet at køre med par nummer 7, men 184 00:10:01.310 --> 00:10:04.530 det er da klart, at Vinterbanen har ønsket 185 00:10:04.530 --> 00:10:07.090 at prøve at få Kjell og jeg til 186 00:10:07.090 --> 00:10:08.190 at køre sammen igen, og håber på, at 187 00:10:08.190 --> 00:10:09.230 vi kan gøre det godt, og det håber 188 00:10:09.230 --> 00:10:09.970 jeg også selv på. 189 00:10:10.890 --> 00:10:11.850 Så det er jo klart, at det er 190 00:10:11.850 --> 00:10:13.910 en belastning, fordi der bliver holdt øje med 191 00:10:13.910 --> 00:10:15.650 os, og alt andet end at være helt 192 00:10:15.650 --> 00:10:16.970 fremme mellem de tre bedste, tror jeg, vil 193 00:10:16.970 --> 00:10:19.550 blive regnet for en form for fiasko. 194 00:10:19.570 --> 00:10:20.650 Hvem bliver de værste konkurrenter? 195 00:10:22.290 --> 00:10:23.810 Umiddelbart er der syv tokpare, men jeg tror 196 00:10:23.810 --> 00:10:25.690 altså, at det helt klart sværeste par, det 197 00:10:25.690 --> 00:10:26.510 er Clark Doyle. 198 00:10:28.720 --> 00:10:30.300 Er der en god våbenbil nu mellem Gerd 199 00:10:30.300 --> 00:10:30.740 Frank og dig? 200 00:10:32.140 --> 00:10:33.860 Det siger sig selv, at når vi er 201 00:10:33.860 --> 00:10:34.920 sat sammen på den her måde, og vi 202 00:10:34.920 --> 00:10:36.160 er frivillige at gå med til det, så 203 00:10:36.160 --> 00:10:37.960 er der jo absolut ikke nogen kamp svært 204 00:10:37.960 --> 00:10:40.420 imod, at vi har nok indset, at det 205 00:10:40.420 --> 00:10:43.800 tjener os begge to bedst, hvis vi finder 206 00:10:43.800 --> 00:10:45.100 ud af det sammen, og det er baggrunden 207 00:10:45.100 --> 00:10:46.300 for, at vi kører sammen som par nummer 208 00:10:46.300 --> 00:10:46.540 7. 209 00:10:47.280 --> 00:10:48.660 Et samarbejde, der fortsætter næste år? 210 00:10:49.280 --> 00:10:50.240 Hvis vi kan få det til at køre 211 00:10:50.240 --> 00:10:52.580 herinde, og Gerd vil fortsætte, ja. 212 00:10:53.800 --> 00:10:56.220 Mikkel Markusen, René Peine, er det en ønskemarker 213 00:10:56.220 --> 00:10:56.480 for dig? 214 00:10:57.340 --> 00:10:58.100 Det vil jeg nok sige. 215 00:10:58.240 --> 00:11:01.220 Det er en af fælles mest rutinerede rytter, 216 00:11:01.280 --> 00:11:03.640 så det kan nok ikke være bedre, at 217 00:11:03.640 --> 00:11:04.360 jeg kommer til at køre med ham. 218 00:11:05.320 --> 00:11:06.440 Du har haft nogle maveår. 219 00:11:06.520 --> 00:11:07.700 Det har været hårdt at slå igennem. 220 00:11:08.220 --> 00:11:09.640 Er det sådan, at efter de maveår, så 221 00:11:09.640 --> 00:11:10.380 kommer de fede år nu? 222 00:11:12.480 --> 00:11:13.360 Jeg vil ikke sige, at det har været 223 00:11:13.360 --> 00:11:13.840 en maveår. 224 00:11:14.060 --> 00:11:18.280 Jeg har kørt i de tre sidste år, 225 00:11:18.380 --> 00:11:20.140 jeg har kørt mellem 8 og 10 seksaløb 226 00:11:20.140 --> 00:11:21.060 hvert år, så jeg vil ikke sige, at 227 00:11:21.060 --> 00:11:21.800 det har været en maveår. 228 00:11:22.740 --> 00:11:24.640 Det er klart, at det er en omvæltning 229 00:11:24.640 --> 00:11:25.960 fra amatør til professionel. 230 00:11:26.100 --> 00:11:28.440 Der er flere ting, man skal lære, og 231 00:11:28.440 --> 00:11:30.520 det må man så lære at komme igennem 232 00:11:30.520 --> 00:11:31.620 på den bedste måde. 233 00:11:31.760 --> 00:11:33.100 Men det har vel alligevel givet dig mere 234 00:11:33.100 --> 00:11:34.440 mod på tilværelse, når du får sådan en 235 00:11:34.440 --> 00:11:35.320 marker som René Peine. 236 00:11:35.420 --> 00:11:36.680 Du kørte også mere om tidligere i år 237 00:11:36.680 --> 00:11:37.920 i natløbet. 238 00:11:38.580 --> 00:11:39.620 Ja, det er da helt klart, at det 239 00:11:39.620 --> 00:11:42.820 er en bekræftelse på, at man ikke er 240 00:11:42.820 --> 00:11:44.260 så dårlig, som der er nogen, der går 241 00:11:44.260 --> 00:11:45.860 og siger, at man ikke kan køre på 242 00:11:45.860 --> 00:11:46.320 sin cykel mere. 243 00:11:47.040 --> 00:11:48.220 Hvad placering satser I på? 244 00:11:49.360 --> 00:11:50.760 Ja, vi har prøvet på at være mellem 245 00:11:50.760 --> 00:11:51.900 de tre første måske. 246 00:11:52.020 --> 00:11:53.140 Det kunne jeg da også prøve at tænke 247 00:11:53.140 --> 00:11:53.240 mig. 248 00:11:54.240 --> 00:11:55.280 Held og lykke med de begge to. 249 00:11:59.720 --> 00:12:01.120 Denne tavle vil den 4. 250 00:12:01.340 --> 00:12:04.100 februar vise resultatet af årets seksdagsløb. 251 00:12:05.220 --> 00:12:05.600 Vil par nr. 252 00:12:05.660 --> 00:12:06.380 2 og par nr. 253 00:12:06.460 --> 00:12:07.800 7 leve op til forventningerne? 254 00:12:08.200 --> 00:12:10.300 Ja, det kan kun tiden vise. 255 00:12:10.900 --> 00:12:11.680 Slut fra forum.
Serie
Dato udgivet
Forfatter
Metainformation for administratorer
Faustnr
9 649 704 0
Varighed tidskode
00:12:32:00
Varighed sekunder
752
Båndnummer
1151
DK5
Import må ikke længere overskrive dette
Afbrudt
Video er online
Afbrudt
Kommentarer